Gå til innhold

Tidlig UL men ingen foster :( ??

Anbefalte innlegg

Hei, var på tidlig Ul igår og fikk gode tilbakemeldinger på tidligere prøver og gledet meg sinnsykt til å høre det lille i magen! Men dessverre fant gyn. Kun fostersekken og plommesekken men ingen foster, er liv redd og fikk beskjed om at det er to alternativ

1. Fosteret voks aldri

2. Det er alt for tidlig og jeg kunne tatt feil om siste mens.

Jeg skulle ha vert etter min rekning ca 8-9 uker.

Jeg skal tilbake og sjekke hormon nivået for å se om jeg fortsatt er "gravid" på mandag og onsdag, men er helt grusomt å vite at jeg ikke får svar før nærmere neste helg...

Lurte på om andre har erfaring med dette???

Hilsen ei som er veldig redd..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197775-tidlig-ul-men-ingen-foster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk samme beskjed, men var da etter min beregning bare 5+6. Det var privat, og utstyret var veldig bra så hun mente hun burde se fosteranlegg og jeg fikk de samme to forklaringene som deg. Jeg hadde blødd en del før dette og var sikker på at det skulle gå galt, men var hos fastlegen 7+3 og fikk se ei lita bønne med hjerteslag 😊 9+1 nå så vet jo ikke hvordan dette ender ennå, men alt så hvertfall bra ut sa legen. Hvorfor vi ikke så noe som helst første gang vet jeg ikke.

For de som har bakovervendt livmor så kan det være vanskelig å se fosteret fram til uke 8-9, har jeg hørt. Så alt håp er jo ikke ute, men det er uansett utfall ikke noe greit å gå å vente sånn uten å vite.

Ønsker deg lykke til!

Dersom hun så fostersekk og plommesekk, men ikke noe foster, og du er sikker på at det er ca 8-9 uker siden siste mens (ikke bare f.eks 6-6 uker), er desverre sjansen ganske stor for at dette er en såkalt MA (missed abortion), dvs at fosteret har sluttet å utvikle seg tidligere i svangerskapet, men at kroppen på en måte ikke har fått det med seg... Desverre. Jeg kan ikke si at det helt sikkert gjelder deg, men siden hun så både fostersekken og plommesekken, men ingen foster, er jeg redd det er det som har skjedd deg...

Anonymous poster hash: f2e17...b25

Takk for svar, har hatt spiral tidlige så mensen har ikke vert slik den skal så håper sterkt på feil beregning! Jeg fikk beskjed om at jeg hadde bakover vendt livmor men glemte å nevne dette hos den nye gyn.

Skal på test i morgen å teste hormon nivået å satser på gode svar men må også ver forberedt på dårlig utfall!

Godt og høre det gikk godt med deg! Og har lest om flere så ikke finne noe før i uke 10-13 så har håpet enda 😊

Jeg leste en fantastisk historie om bakovervendt livmor og trolig MA for noen år siden. Gyn fant ikke annet enn fostersekk og plommesekk, ingen foster, helt opp i uke 10 (tror jeg det var). Hun hadde fått time til utskrapning også, men ville ta en ny ul fordi hun hadde dårlig følelse ang utskrapningen... Der møtte hun en gyn som kunne fortelle henne at livmoren hennes var bakovervendt, og spiren var i full vigør, så stor som den skulle være, med god hjerteaktivitet. 

Jeg har derimot vært i dine sko uten bakovervendt livmor, og det var en MA... Håper din historie følger den første jeg skrev :) 

Lykke til! 

Anonymous poster hash: 3acb6...883

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...