Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 .... Badet er ganske liten, vil jo helst ha stellebord inne på badet men da vil det bli veldig dårlig med plass!! Altså badet er veldig liten(avlang bad) Har blandt annet der vaskemSkinen og tørketrommelen.. Er det teit å ha stellebord i gangen eller soverommet? Jeg tenker da vil det lukte bæsj der jo når man skal skifte ett spedbarn.. Hele leiligheten min er på 40 kvm, og nettopp flyttet inn her. Og jeg kommer jo ikke til å bo her mer enn 1-2 år maks.. Noen tips??? Anonymous poster hash: 51a33...4bc
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Man trenger ikke stellebord. Jeg brukte toppen av vaskemaskinen når min var liten eller bare gulvet. Kjøpte sånn matte ting som man blåser opp på IKEA og brukte den på gulvet eller hvor jeg trengte den. Funket bra for min del. Anonymous poster hash: d058d...667
Elza Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 På toppen av vaskemaskinen, på gulvet eller vegghengt som man klapper sammen. Stellebord på soverom eller i gang er fryktelig tungvint og du kommer til å slutte å bruke det om det står der
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Vi har stellekommode på soverommet å det er helt supert. Lukter ingenting da bøtta fyller seg raskt opp å man dermed må skifte pose ofte. Det lukter svært lite av avføringen til de minste. Når de blir eldre å avføringen lukter går man ut med bleieposen uansett. Ikke digg med drittlukt som godgjør seg på soverom eller bad da 😊. Vi har denne Stellekommoden å er veldig fornøyd. Når vi ikke trenger stelledelen lenger tar vi den av å vips har vi en kommode 😊. Vi har andre knotter da ellers lik 😊 http://www.mobel24.no/no/barne-og-ungdomsrom/kommoder/roomate-stellekommode-med-stellebord-3-skuffer-og-1-skap-hvit.html Anonymous poster hash: 16609...e09
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Hvis man ikke har plass til stellebord, så lager man plass. Alt du trenger, er i underkant av en meter veggplass. http://www.finn.no/53680789 Anonymous poster hash: 63193...896
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Daaaaah.... Da steller man et annet sted. Siden du på død og liv må ha stellebord. Anonymous poster hash: a5241...91a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Vi har stellekommode på soverommet å det er helt supert. Lukter ingenting da bøtta fyller seg raskt opp å man dermed må skifte pose ofte. Det lukter svært lite av avføringen til de minste. Når de blir eldre å avføringen lukter går man ut med bleieposen uansett. Ikke digg med drittlukt som godgjør seg på soverom eller bad da . Vi har denne Stellekommoden å er veldig fornøyd. Når vi ikke trenger stelledelen lenger tar vi den av å vips har vi en kommode . Vi har andre knotter da ellers lik http://www.mobel24.no/no/barne-og-ungdomsrom/kommoder/roomate-stellekommode-med-stellebord-3-skuffer-og-1-skap-hvit.htmlAnonymous poster hash: 16609...e09 Jeg ville ikke hatt stelleplass på soverommet, for der er det gjerne kaldere enn ellers i huset. I tillegg synes jeg det hører med å ha servant i umiddelbar nærhet når en skal stelle barn. Både for å fukte vaskeklut/kompress og for å vaske egne hender etter stellet. Stellematte i gulvet eller vegghengt stellebord på badet synes jeg høres fornuftig ut. Anonymous poster hash: d2834...423
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Jeg har alltid gjort det slik: Skylt baby/barnerumpe i vasken. Har så tullet babyen/barnet inn i håndkle. Vasket ansikt med klut og skylt hender i vasken. Har så gått til stue eller soverom der stellemadrass og klær har ventet. Dette på tross av at vi har plass til stellebord. Anonymous poster hash: 47916...c02
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Hadde stellemadrass på vaskemaskinen Anonymous poster hash: cbb80...09b
*Nøtta* Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 Da kjøper du deg en liten stellematte som du kan legge på gulvet, og en liten krakk du kan sitte på når du steller.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #11 Skrevet 7. februar 2015 Har to barn og aldri hatt stellebord. Med første så la vi en stellematte oppå vaskemaskinen på badet. Da andre kom hadde vi fått tørketrommel som sto oppå vaskemaskinen så da la vi stellematten rett på badegulvet. Fordelen er at barnet ikke kan falle ned! Anonymous poster hash: f8285...72e
BellaSuz Skrevet 7. februar 2015 #12 Skrevet 7. februar 2015 Vegghengt stellebord da? Vi hadde brio sitt på vårt 3 kvm store bad, veldig fornøyd!
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. februar 2015 #13 Skrevet 7. februar 2015 Har hatt stellebord på rommet. Vet om flere som har det. Ikke noe problem
SuperFries Skrevet 7. februar 2015 #14 Skrevet 7. februar 2015 Gulvet funker fint. Billig er det også.
Mimzy Skrevet 7. februar 2015 #15 Skrevet 7. februar 2015 Vi hadde sånn som man klapper sammen (på samme måte som et tørkestativ), vi hadde det på gulvet ved dusjen (dusjer rett på flisene. Men ser i ettertid at det er slitsomt å ta det inn og ut av badet hver gang vi skulle dusje. Holder langt med en enkel polstret stellematte
Preggie Skrevet 7. februar 2015 #16 Skrevet 7. februar 2015 Vi har alltid hatt stellebordet ett annet sted enn på badet, men bleiebøtta står på badet. Funker som bare det!
Keiserpingvin Skrevet 7. februar 2015 #17 Skrevet 7. februar 2015 Stellematte fra Ikea. Koster nada og kan brukes overalt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #18 Skrevet 7. februar 2015 Jeg stelte mini på frysern, som sto på terrassen, en periode Eneste flate område som ikke var kjøkkenbenk i den etasjen...Har dere badekar? Stellematter som monteres på badekar er kjekke. Og vegghengte.Stellekommode kan likesågodt stå i stua Må man , så må man. Anonymous poster hash: 924f1...be9
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #19 Skrevet 7. februar 2015 Jeg stelte mini på frysern, som sto på terrassen, en periode Eneste flate område som ikke var kjøkkenbenk i den etasjen... Har dere badekar? Stellematter som monteres på badekar er kjekke. Og vegghengte. Stellekommode kan likesågodt stå i stua Må man , så må man. Anonymous poster hash: 924f1...be9 På terassen Midt på sommeren da går jeg ut fra? Anonymous poster hash: 3e652...7fe
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #20 Skrevet 7. februar 2015 Vi hadde knøttliten leilighet da eldstemann var liten. Hadde ikke hatt sjans til å ha stellebord på badet. Og hadde ikke plass til vaskemaskin, så kunne ikke bruke toppen av den heller gitt! Enten må du bruke stellet på gulvet. Ellers må du gjøre som vi gjorde; sette stellebordet i et annet rom. Det ble i stua i vårt tilfelle. Litt tungvint, men alt går jo for en periode! ;-) Anonymous poster hash: c31b7...ef9
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #21 Skrevet 7. februar 2015 Engangsstelleunderlag på lekematten. Tar også ekstremt lite plass ) Anonymous poster hash: ddeee...56b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #22 Skrevet 7. februar 2015 Vi har stellekommode på soverommet å det er helt supert. Lukter ingenting da bøtta fyller seg raskt opp å man dermed må skifte pose ofte. Det lukter svært lite av avføringen til de minste. Når de blir eldre å avføringen lukter går man ut med bleieposen uansett. Ikke digg med drittlukt som godgjør seg på soverom eller bad da . Vi har denne Stellekommoden å er veldig fornøyd. Når vi ikke trenger stelledelen lenger tar vi den av å vips har vi en kommode . Vi har andre knotter da ellers lik http://www.mobel24.no/no/barne-og-ungdomsrom/kommoder/roomate-stellekommode-med-stellebord-3-skuffer-og-1-skap-hvit.html Anonymous poster hash: 16609...e09 Bleieavfallsposer på Rema. 45 stk for kr 15. Ingen lukt. Anonymous poster hash: ddeee...56b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #23 Skrevet 9. februar 2015 Vi har stellekommode på soverommet å det er helt supert. Lukter ingenting da bøtta fyller seg raskt opp å man dermed må skifte pose ofte. Det lukter svært lite av avføringen til de minste. Når de blir eldre å avføringen lukter går man ut med bleieposen uansett. Ikke digg med drittlukt som godgjør seg på soverom eller bad da . Vi har denne Stellekommoden å er veldig fornøyd. Når vi ikke trenger stelledelen lenger tar vi den av å vips har vi en kommode . Vi har andre knotter da ellers lik http://www.mobel24.no/no/barne-og-ungdomsrom/kommoder/roomate-stellekommode-med-stellebord-3-skuffer-og-1-skap-hvit.html Anonymous poster hash: 16609...e09 Bleieavfallsposer på Rema. 45 stk for kr 15. Ingen lukt. Anonymous poster hash: ddeee...56b Kan de posene brukes i den berømte beleie bøtta som alle får gratis ett sted? Anonymous poster hash: 51a33...4bc
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #24 Skrevet 9. februar 2015 Vi løste det med stellebord over badekar. Ikke plasskrevende i det hele tatt http://m.finn.no/55464017 Anonymous poster hash: cbd72...534
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #25 Skrevet 9. februar 2015 Vi har stellekommode på soverommet å det er helt supert. Lukter ingenting da bøtta fyller seg raskt opp å man dermed må skifte pose ofte. Det lukter svært lite av avføringen til de minste. Når de blir eldre å avføringen lukter går man ut med bleieposen uansett. Ikke digg med drittlukt som godgjør seg på soverom eller bad da . Vi har denne Stellekommoden å er veldig fornøyd. Når vi ikke trenger stelledelen lenger tar vi den av å vips har vi en kommode . Vi har andre knotter da ellers lik http://www.mobel24.no/no/barne-og-ungdomsrom/kommoder/roomate-stellekommode-med-stellebord-3-skuffer-og-1-skap-hvit.htmlAnonymous poster hash: 16609...e09 Jeg ville ikke hatt stelleplass på soverommet, for der er det gjerne kaldere enn ellers i huset. I tillegg synes jeg det hører med å ha servant i umiddelbar nærhet når en skal stelle barn. Både for å fukte vaskeklut/kompress og for å vaske egne hender etter stellet. Stellematte i gulvet eller vegghengt stellebord på badet synes jeg høres fornuftig ut. Anonymous poster hash: d2834...423 Vi har det ikke så kaldt på soverommet. Dette men vann for å fukte engangskluter f.eks har vi løst med å ha varmt vann i en matboks. Egne hender vaskes når barnet er båret ut i stuen, sengen ol. Så det er ikke noe problem 😊 Anonymous poster hash: 16609...e09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå