Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Del Skrevet 7. februar 2015 Jeg har en skikkelig problem på jobb. Jeg er sykemeldt 50% pga. situasjonen med sjefen. Jeg vil ikke gå inn på alt. Nå er ikke jeg i stand til og stille noen diagnose, men at han er noe i nærheten av psykopat er jeg ikke tvil om. Jeg fikk kjeft og trusler når jeg var åpen om prøverørsprosessen, rett før jul fikk jeg kjeft og trusler om noe annet. Han direkte ljuger, noe jeg tar sjefen på gang på gang, og påpeker uriktighetene. Men det blir bare snakket bort. Jeg og vi kommer ingen vei! Han har også truet med søksmål av ansatte som har sluttet. Det stopper ved truslene da, for det kommer han jo ingen vei med. Er det noen som bryter loven her så er det sjefen. Det er mange mange som har sluttet der, vi er 4 stykker som nå slutter på under 2 år (jeg etter permisjonen). Legen min anbefalte meg da før jul og bare sykemelde meg 100 %. For denne oppførselen har kommet etter at jeg ytret ønsket om at vi ønsket oss barn. Før det så gikk alt strålende! Jeg vil gjerne jobbe, å har tenkt at så lenge jeg kan unngå sjefen så går det greit. Men jeg har også tenkt at hvis sjefen ikke lar meg være i fred nå, så orker jeg ikke mer. I går fikk jeg en skyllebøtte nok en gang. Jeg knakk helt sammen. Jeg orker ikke dette mer..... Jeg blir redd for barnet i magen når jeg får en slik reaksjon. Jeg får en stressreaksjon i kroppen bare sjefen går forbi meg. Vurdere å ta legen sitt råd nå. Men tja.. Dum som jeg er så får jeg dårlig samvittighet! Jeg vet at om jeg sykemelder meg nå så får de et skikkelig problem den uka som kommer. Det er det som stopper meg. Men jeg føler meg tråkket på, spyttet på og skikkelig nedverdiget. Jeg føler meg svak uansett hva jeg gjør! Jobber tett med sjefen nesten hver dag, så kan ikke unngå sjefen helt heller. Jeg er faktisk livredd h*n!! Anonymous poster hash: 1d482...93a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Del Skrevet 7. februar 2015 Regner med at dere ikke er organisert i fagforening eller? Uansett; DETTE hadde jeg ikke funnet meg i, overhodet!!! Les hva du skriver og tenk igjenom hvor gale dette fsktisk er! Jeg hadde dritti langt oppi om de hadde fått problemer på jobb om du ble sykemeldt, hvertfall når sjefen er en real drittsekk som h*n er! Og hvis du likevel har bestemt deg for å si opp jobben etter permisjon så hadde jeg hvertfall sykemeldt meg! Det virker som at sjefen har deg og de ansatte i sin hule hånd, og det er på tide at noen gjør noe for å sette h*n på plass! Og er det noen som burde saksøkes så,er det h*n! Anonymous poster hash: c5a8a...c5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147000645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #3 Del Skrevet 7. februar 2015 Takk så mye for svaret ditt. Måtte lese det flere ganger. Du har så rett så rett.. Jeg er bare feig og redd. Fagforeningen hadde jeg ikke turt og bruk faktisk. Men skulle ha meldt til Arbeidstilsynet. Men jeg vil heller bare forsvinne derfra uten og gjøre mer ut av det og glemme hele jobben. Litt kjipt da, for jeg har lagt inn veldig god innsats der i 3 år, å nå kan jeg ikke bruke det til noe. Jeg fikk bare gode tilbakemeldinger frem til vi sa vi ønsket oss barn og jeg ble gravid. Takk igjen for svaret ditt. Anonymous poster hash: 1d482...93a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147000671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #4 Del Skrevet 7. februar 2015 Takk så mye for svaret ditt. Måtte lese det flere ganger. Du har så rett så rett.. Jeg er bare feig og redd. Fagforeningen hadde jeg ikke turt og bruk faktisk. Men skulle ha meldt til Arbeidstilsynet. Men jeg vil heller bare forsvinne derfra uten og gjøre mer ut av det og glemme hele jobben. Litt kjipt da, for jeg har lagt inn veldig god innsats der i 3 år, å nå kan jeg ikke bruke det til noe. Jeg fikk bare gode tilbakemeldinger frem til vi sa vi ønsket oss barn og jeg ble gravid. Takk igjen for svaret ditt.Anonymous poster hash: 1d482...93a hvorfor tør du ikke kontakte fagforeningen,det er jo derfor man har dem! Hvis ingen gjør noe så kommer sjefen til å fortsette i samme tralten, det fortjener h*n ikke! Dette er rett og slett diskriminering på arbeidsplass og jeg hadde absolutt tatt dette videre! Men nå er jeg en person som ikke lar meg pille på nesen! Så hvis du ønsker forandringmså må du faktisk gi beskjed til sjefen, og hvis ikke det hjelper så ta det videre! Lykke til! Anonymous poster hash: c5a8a...c5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147000711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Del Skrevet 7. februar 2015 Men hvis jeg ikke oppfører meg som sjefen vil nå så går det utover referansen min, og han truer med at han skal si meg opp. Hvilket han ikke har noen grunn til. Mulig sjefen prøver og psyke meg ut enten til og holde kjeft og ikke stille spørsmål ved lederskapet, eller han ønsker meg bort. Gravid= et problem uansett. Det er kun jeg som får kjeft og skyllebøtter. Enda han nevner flere navn når han snakker med meg... Føler meg dum og svak uansett hva jeg gjør. På en måte vil jeg ikke at sjefen skal få se at han knekker meg, han vil jo se på det som en feig handling om jeg kommer med 100% sykemelding på mandag. Samtidig så må jeg tenke på den lille i magen hvis dette ikke er bra. Usj.... Tenker bare på dette. Setter stor pris på svarene dine. Jeg vet egentlig hva som burde gjøres. Jeg syns bare det er fryktelig vanskelig pga. alle usakligheter som blir sagt. Dette kan jo ødelegge for meg videre er jeg redd, men mulig det skipet har gått uansett. Anonymous poster hash: 1d482...93a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147001847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #6 Del Skrevet 7. februar 2015 Jeg var i samme situasjon som deg, eller nesten, min sjef kom ikke med skyllebøtter, men han repsekterte ikke sykemelding feks. Bare fortsatte å mase, Selv etter at jeg var lagt inn på sykehuset forsto han ikke at han måtte løse utfordringene på kontoret selv. Fikk sammenbrudd omtrent hver gang det ringte. Endte med at jeg valgte å ha en privat og en jobb telefon. Min sjef har kødda med lønninger fra dag en og han ble så ufin mot en ansatt som ble gravid så hun ble sykemeld ut svangerskapet. Jeg tror noen ikke endrer seg og du sier jo selv at du påpeker feil, så det virker jo som du står opp mot sjefen. Jeg tror nok at om du har det så ille på jobb, ville jeg nok hørt på legen. Kjenner følelsen av å få dårligsamvittighet for den lille pga forholdene. Legene har beroliget meg med at de tåler det godt, men at det er verre for oss og det bør vi også ta hensyn til Anonymous poster hash: 98efd...8ed Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147002361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Del Skrevet 8. februar 2015 Men hvis jeg ikke oppfører meg som sjefen vil nå så går det utover referansen min, og han truer med at han skal si meg opp. Hvilket han ikke har noen grunn til. Mulig sjefen prøver og psyke meg ut enten til og holde kjeft og ikke stille spørsmål ved lederskapet, eller han ønsker meg bort. Gravid= et problem uansett. Det er kun jeg som får kjeft og skyllebøtter. Enda han nevner flere navn når han snakker med meg... Føler meg dum og svak uansett hva jeg gjør. På en måte vil jeg ikke at sjefen skal få se at han knekker meg, han vil jo se på det som en feig handling om jeg kommer med 100% sykemelding på mandag. Samtidig så må jeg tenke på den lille i magen hvis dette ikke er bra. Usj.... Tenker bare på dette. Setter stor pris på svarene dine. Jeg vet egentlig hva som burde gjøres. Jeg syns bare det er fryktelig vanskelig pga. alle usakligheter som blir sagt. Dette kan jo ødelegge for meg videre er jeg redd, men mulig det skipet har gått uansett.Anonymous poster hash: 1d482...93a er dette noe du vet, eller noe du tror at han vil gjøre? Han kan virkelig ikke gi deg negativ referanse grunnet at du er gravid! Og hvis neste jobb etterspør referanse så ville jeg sagt det som det er, hvertfall hvis du kan henvise til tidligere kolleger som har samme erfaringer med sjefen som det du har. Og hvis han vil si det opp (noe som er ren trussel virker det som, siden de de er avhengig av deg på arbeidsplassen) så får h*n bare gjøre det da, også får du spørre han hvilke grunnlag h*n har for oppsigelse. Nei, det høres ut som du virkelig mistrives, og det er ikke slik man skal ha det på jobb når man er gravid, sjefen burde virkelig skamme seg, jeg hadde rikke vært i tvil om hva jeg hadde gjort hvertfall. Sykemeldt meg og tatt en real snakk med sjefen, så får h*n bare bli så sur h*n bare vil! Anonymous poster hash: c5a8a...c5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147002700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #8 Del Skrevet 8. februar 2015 Men hvis jeg ikke oppfører meg som sjefen vil nå så går det utover referansen min, og han truer med at han skal si meg opp. Hvilket han ikke har noen grunn til. Mulig sjefen prøver og psyke meg ut enten til og holde kjeft og ikke stille spørsmål ved lederskapet, eller han ønsker meg bort. Gravid= et problem uansett. Det er kun jeg som får kjeft og skyllebøtter. Enda han nevner flere navn når han snakker med meg... Føler meg dum og svak uansett hva jeg gjør. På en måte vil jeg ikke at sjefen skal få se at han knekker meg, han vil jo se på det som en feig handling om jeg kommer med 100% sykemelding på mandag. Samtidig så må jeg tenke på den lille i magen hvis dette ikke er bra. Usj.... Tenker bare på dette. Setter stor pris på svarene dine. Jeg vet egentlig hva som burde gjøres. Jeg syns bare det er fryktelig vanskelig pga. alle usakligheter som blir sagt. Dette kan jo ødelegge for meg videre er jeg redd, men mulig det skipet har gått uansett.Anonymous poster hash: 1d482...93a er dette noe du vet, eller noe du tror at han vil gjøre? Han kan virkelig ikke gi deg negativ referanse grunnet at du er gravid! Og hvis neste jobb etterspør referanse så ville jeg sagt det som det er, hvertfall hvis du kan henvise til tidligere kolleger som har samme erfaringer med sjefen som det du har. Og hvis han vil si det opp (noe som er ren trussel virker det som, siden de de er avhengig av deg på arbeidsplassen) så får h*n bare gjøre det da, også får du spørre han hvilke grunnlag h*n har for oppsigelse. Nei, det høres ut som du virkelig mistrives, og det er ikke slik man skal ha det på jobb når man er gravid, sjefen burde virkelig skamme seg, jeg hadde rikke vært i tvil om hva jeg hadde gjort hvertfall. Sykemeldt meg og tatt en real snakk med sjefen, så får h*n bare bli så sur h*n bare vil! Anonymous poster hash: c5a8a...c5b rser jeg skrev han i begynnelsen av innlegget, men det vet jo jeg ikke men poenget kom fram hvertfall Anonymous poster hash: c5a8a...c5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147002702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #9 Del Skrevet 8. februar 2015 Om det er noe jeg tror eller vet? Jeg vet hvertfall at han truer med det. Om han gjennomfører vet jeg jo ikke. Men han sier de ordene. Men jeg vet også etter andres erfaring at han er livredd for og gjøre noe feil på papiret, så alt kommer bare muntlig. Han er flink til og formulere seg på papiret. Men jeg hadde jo ikke brukt han som referanse. Han snakker shit om alt og alle, så en enkel referanse som at jeg har jobbet der fra da til da er nok egentlig. Men han er flink til og referere til lover og regler. Men han bare ljuger. Når jeg kommer med lover og regler bare fnyser han av meg. Han påsto blant annet at han hadde krav på å vite min sykemeldingsgrunn. Samt at han satt meg i en vanskelig situasjon og truet meg på en måte til og si det til andre andre også. Han brøt jo blant annet taushetsplikten sin og snakket om mine helseproblemer hjemme med sine kone, som også jobber hos oss. Enda jeg hadde bedt han om at det fikk bli mellom oss når jeg valgte og være ærlig. Blir mer og mer irritert når jeg nå ripper opp i det som skjedde etter sommeren i fjor kjenner jeg.. Faen til dust! Takk så mye for svar! Anonymous poster hash: 1d482...93a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147002749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #10 Del Skrevet 8. februar 2015 Om det er noe jeg tror eller vet? Jeg vet hvertfall at han truer med det. Om han gjennomfører vet jeg jo ikke. Men han sier de ordene. Men jeg vet også etter andres erfaring at han er livredd for og gjøre noe feil på papiret, så alt kommer bare muntlig. Han er flink til og formulere seg på papiret. Men jeg hadde jo ikke brukt han som referanse. Han snakker shit om alt og alle, så en enkel referanse som at jeg har jobbet der fra da til da er nok egentlig. Men han er flink til og referere til lover og regler. Men han bare ljuger. Når jeg kommer med lover og regler bare fnyser han av meg. Han påsto blant annet at han hadde krav på å vite min sykemeldingsgrunn. Samt at han satt meg i en vanskelig situasjon og truet meg på en måte til og si det til andre andre også. Han brøt jo blant annet taushetsplikten sin og snakket om mine helseproblemer hjemme med sine kone, som også jobber hos oss. Enda jeg hadde bedt han om at det fikk bli mellom oss når jeg valgte og være ærlig. Blir mer og mer irritert når jeg nå ripper opp i det som skjedde etter sommeren i fjor kjenner jeg.. Faen til dust! Takk så mye for svar!Anonymous poster hash: 1d482...93a her er det såååå mye avvik at dette hadde jeg absolutt tatt videre til fagforeningen eller Arbeidstilsynet. Da vil han stå der med halen mellom bena, for dette er ikke lov! Hvis ikke du eller noen andre gjør det, så kommer han til å fortsette i samme tralten, og det er overhodet ikke bra! Synd at det skal være sånn, men dessverre er det slik noen ganger. Ønsker deg uansett masse lykke til også håper jeg at du klarer å stå mot sjefen og satt han litt på plass Anonymous poster hash: c5a8a...c5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147002789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Del Skrevet 8. februar 2015 Takk så mye for at du tok deg tid til og svare. Ja burde virkelig tatt det videre. Men jeg er seriøst redd for han. Men jeg skal snakke litt med de andre som slutter nå av samme grunn. Kanskje tør vi om vi går sammen.. Takk Anonymous poster hash: 1d482...93a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147002849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #12 Del Skrevet 8. februar 2015 Takk så mye for at du tok deg tid til og svare. Ja burde virkelig tatt det videre. Men jeg er seriøst redd for han. Men jeg skal snakke litt med de andre som slutter nå av samme grunn. Kanskje tør vi om vi går sammen.. Takk Anonymous poster hash: 1d482...93a ingen årsak, lykke til og gratulerer med den lille i magen Anonymous poster hash: c5a8a...c5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197757-skikkelig-problem-p%C3%A5-jobb/#findComment-147003272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå