Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Feks til.sommeren eller til jul. Anonymous poster hash: 4e389...4b7
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Det har hendt ja, men ikke så ofte. Mest vanlig er julekort med bilde av barnet på. Ellers har jeg fått ting som en blomst, en tekopp, litt sjokolade. Ikke store, dyre ting. Anonymous poster hash: a525b...cea
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Fra elevene er det små, koselige ting, som hjemmelaget julekort, noe påskegodt (altså til påske), og da elevene mine gikk ut 10. klasse fikk jeg blomster og et nydelig smykke. Fikk også gave (klær) til barnet mitt fra en elev da jeg ble mamma, og har fått en fin julekurv (sjokolade, kaffe etc) fra en mor. Ting som har gjort meg veldig glad og gitt meg følelsen av at jeg gjør en jobb. Det fineste var likevel julekortet der det stod at jeg var verdens beste lærer, med mange hjerter tegnet på. Anonymous poster hash: a4342...c7e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Som førstemann svarer her, det har hendt, men ikke store, dyre ting. Den fineste gaven jeg har fått, fikk jeg av to små herlige "bråkebøtter" jeg var kontaktlærer for. Det var en liten ramme i plast - grønn. Den kostet 10 kr - det visste jeg fordi den var til salgs i en slags "altmuligbutikk" rett ved skolen... De hadde brukt 10 av sine egne kroner (5 kr hver) på å kjøpe bursdagspresang til meg... Den står i hylla mi her hjemme 😊 Anonymous poster hash: e4405...bb4
det er berre mordi Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Ikkje av enkeltelevar, nei. Det hadde eg ikkje likt heller. Eg synest det blir feil:) Eg får konfekt eller blomster etter dei går ut av 10, som regel - men då av heile trinnet.
Gullunger Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Ja det hender. Men ikke veldig dyre ting. Som regel er det hele klassen som spleiser. ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Jeg satte en krukke med blomster (til å ha ute, kjøpt ferdig i blomsterbutikken) utenfor døren hjemme hos læreren da jenta vår byttet lærer etter 5 år. La oppi er kort der vi takket for en flott tid. Jeg er sikker på at denne læreren betydde alt for at barnet mitt skulle lykkes på skolen! :-) utrolig flink lærer! Anonymous poster hash: 60912...d89
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Får gave av klassen, når de går ut av tiende. Da har jeg fått skikkelig flotte gaver, som smykker og plommetre. I tillegg får jeg av og til av enkeltelever, men som regel da når de slutter på skolen (type skål, kopp osv). Anonymous poster hash: 25157...29b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 På skolene jeg har jobbet på har det vært vanlig at foreldrekontaktene kjøper gave eller blomster til læreren både til jul og til sommeren. I tillegg hender det at enkeltelever gir en liten ting. Jeg har en del fin juletrepynt som jeg har fått av enkeltelever. Ny klasse i år. Fikk blomsteroppsats fra hele klassen, blomst fra en elev og julepynt fra en annen elev. Anonymous poster hash: 9a4e9...3b6
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 På skolene jeg har jobbet på har det vært vanlig at foreldrekontaktene kjøper gave eller blomster til læreren både til jul og til sommeren. I tillegg hender det at enkeltelever gir en liten ting. Jeg har en del fin juletrepynt som jeg har fått av enkeltelever. Ny klasse i år. Fikk blomsteroppsats fra hele klassen, blomst fra en elev og julepynt fra en annen elev. Anonymous poster hash: 9a4e9...3b6 Altså, foreldrekontaktene bruker klassekassen til å kjøpe gaver. De betaler ikke gavene selv : ) Anonymous poster hash: 9a4e9...3b6
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Ja, har fått gaver fra enkeltelever. Og selvfølgelig fra klassekasse til jul og sommer. Har også fått julegaver som klassen har spleiset på. Synes ikke det er feil eller rart, men bare utrolig hyggelig. Anonymous poster hash: 14bdb...0e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå