Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Min flyskrekk kom av en jævlig tur i Russland for 20 år siden. Det var lov å ha med DYR ombord, og jeg satt ved siden av en geit. Flyet var sikkert fra begynnelsen av 70-tallet. Ingen kunne engelsk. Det var SPREKK i vinduet (sikkert overfladisk, men likevel..) løse deler og mange andre ting som var jævlig. Flyet var av typen tupolev, hvis noen kjenenr til det. Flyet mistet oppdriften eller hva det nå heter på flyspråket og det falt ekstremt mange meter da det egentlig var på vei oppover. Oksygenmaksene utløste seg og alle sprutet blod fra nesa.Trodde jeg skulle dø. Har flytt mange ganger etterpå, men jeg blir aldri aldri kvitt suget i magen. En liten hump og jeg tror flyet skal rase nedover. Hører gjerne andres historier! Lurer på om min er i det spesielle laget, og at det nesten er greit at jeg ble redd etter dette. Anonymous poster hash: 071f3...801
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 (25 år siden var det. Jeg var 8 år. Hel Øst i en av de tidligere sovjetstatene) Anonymous poster hash: 071f3...801
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Var helt jævlig en gang ei dame hylte(dødsskrik) på tur ned til landing. Var sikker på at hun så noe jeg ikke så, siden jeg satt ved midtgangen. Men det gikk jo bra så..vet ikke hvorfor hun hylte. Anonymous poster hash: 48520...996
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Har opplevd avbrutt landing da vi nesten var nede. Var rimelig ekkelt når vi brått satte kurs rett oppover igjen, men dette var jo helt rutine sikkert. Hadde visst gått inn for landing på en rullebane som var stengt pga arbeider. Dette var utenfor Dubai. Anonymous poster hash: 6b639...cb3
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Har opplevd at flyet kom inn i en lomme uten luft Og flyet datt rett ned noen meter VELDIG EKKELT Anonymous poster hash: 56c77...810
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 På vei hjem fra Lanzarote tok av helt ok. Ca 45 min i lufta fikk vi vite at det var noe feil på drivstoff fileter snudde landet på gran Canaria. Vi fylte da tankene der som eigentlig skulle vært gjort i Portugal. Skiftet delen, og de måtte stå en stund for å teste. Så ut på rullebanen, hadde en fart som var høyere enn takse fart, men langt fra take off. Jeg satt på rad 1,tenkte vi skulle til enden for å snu. Tittet ut og der var en låst port og slutt på rullebanen. I det jeg tenkte at da snur flyet her,kjente jeg at vi begynte å stige. Var sikker på at dette gikk rett til h.....motorene jobbet intens, hørte et høyt smell idet halepartiet forlot bakken. Men, vi kom opp. Etter ca 4 timer sier kapteinen "vi er nå over nord England, ikke noe galt, men ser etter et sted å lande med en gang "tar en sving så alt på bordet fyker ned i midtgangen. Lander i Tyskland hoved verkstedet til det flyet. Og stengt flyplass. Vi ut og flyet rett i hangaren. Da de satt opp samme fly dagen etter tog jeg toget til Oslo. Anonymous poster hash: 97d20...ecc
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Har opplevd at flyet kom inn i en lomme uten luft Og flyet datt rett ned noen meter VELDIG EKKELT Anonymous poster hash: 56c77...810 Turbulens heter det og er veldig vanlig... Anonymous poster hash: b56b6...0f9
Gjest Skrevet 6. februar 2015 #8 Skrevet 6. februar 2015 Var med da flyets neshjul knakk rett føre takeoff
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #9 Skrevet 6. februar 2015 Var med da flyets neshjul knakk rett føre takeoff Hva skjedde da? Anonymous poster hash: 97d20...ecc
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #10 Skrevet 6. februar 2015 Har opplevd avbrutt landing da vi nesten var nede. Var rimelig ekkelt når vi brått satte kurs rett oppover igjen, men dette var jo helt rutine sikkert. Hadde visst gått inn for landing på en rullebane som var stengt pga arbeider. Dette var utenfor Dubai.Anonymous poster hash: 6b639...cb3 det der opplevde vi i Frankfurt, trodde seriøst at jeg skulle pisse på meg! Vi var vel 2 meter fra å lande før flyet skyter full fart rett opp igjen, jeg er sikker på at halen av flyet traff bakken på vei opp! Fikk beskjed over anlegget at det var en bagasjetrille som var kommet ut på rullebanen Anonymous poster hash: 072ea...018
Gjest Skrevet 6. februar 2015 #11 Skrevet 6. februar 2015 Action på rullebanen nede i Athen. Men guds lykke var nok at det hadde vært en slags konferanse med prester der nede og var vel ca 40 av disse ombord Noen fra oven passet på oss. Flyet var en type av Sterling Caravelle fra før krigen ( føltes det ut som) Blei innlosjert på hotell og fikk nytt fly dagen derpå.
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 6. februar 2015 #12 Skrevet 6. februar 2015 Det ekleste jeg har vært med på er rett og slett turbulens. Har flydd ekstremt mange ganger.. Den verste turbulensen var på vei hjem fra usa, flyvertinna letta i midtgangen
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #13 Skrevet 6. februar 2015 Har opplevd at flyet kom inn i en lomme uten luft Og flyet datt rett ned noen meter VELDIG EKKELT Anonymous poster hash: 56c77...810 Turbulens heter det og er veldig vanlig...Anonymous poster hash: b56b6...0f9 Luftlomme og turbulens er ikke helt d samme nei.... Anonymous poster hash: f2e7c...b22
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #14 Skrevet 6. februar 2015 Har landet i luft lomme, men de sa ifra før landing. Informasjon er alfa omega for meg i et fly. Anonymous poster hash: 97d20...ecc
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #15 Skrevet 6. februar 2015 Min flyskrekk kom av en jævlig tur i Russland for 20 år siden. Det var lov å ha med DYR ombord, og jeg satt ved siden av en geit. Flyet var sikkert fra begynnelsen av 70-tallet. Ingen kunne engelsk. Det var SPREKK i vinduet (sikkert overfladisk, men likevel..) løse deler og mange andre ting som var jævlig. Flyet var av typen tupolev, hvis noen kjenenr til det. Flyet mistet oppdriften eller hva det nå heter på flyspråket og det falt ekstremt mange meter da det egentlig var på vei oppover. Oksygenmaksene utløste seg og alle sprutet blod fra nesa.Trodde jeg skulle dø. Har flytt mange ganger etterpå, men jeg blir aldri aldri kvitt suget i magen. En liten hump og jeg tror flyet skal rase nedover. Hører gjerne andres historier! Lurer på om min er i det spesielle laget, og at det nesten er greit at jeg ble redd etter dette. Anonymous poster hash: 071f3...801 Hahahaha SORRY at jeg ler men fy faen ! Så lættis har jeg ikke hatt av å lese EN setning på lenge!!!!!! Hahahaha herregud satt ved siden av en geit! Når det er sagt så forstår jeg godt at du fikk skrekken etter dette! Man vet jo at konsekvensen av å falle ned er stor.. Men husk at du er mye mer utrygg i trafikken hver eneste dag. . Jeg er flytekniker selv. Er ikke spesielt begeistret for turbulens jeg heller selvom jeg VET hvor mye flyet tåler! Det er en reaksjon som kommer. Spør om å få sitte med pilotene en gang? Fortell om skrekken din. Dette ville nok gitt deg bedre oversikt og en helt annen opplevelse du ser hvordan de har kontroll Anonymous poster hash: 227ca...43c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #16 Skrevet 6. februar 2015 Kom inn for landing, var nesten i trehøyde, og plutselig kom det et fly midt imot på rullebanen rett foran oss. Det kom et utbrudd på radioen og så vrengte flyet vårt kraftig til siden og skjøt fart igjen. Jeg var sikker på at vi kom til å enten kræsje eller styrte. Mange skrek. Skikkelig ekkelt. En annen gang havnet vi midt i en tordenstorm over USA. Det lynte utenfor vinduene og turbulensen var så kraftig at vi satt og hoppet. Piloten prøvde å lande tre ganger, men måtte gi opp, og til slutt fløy vi til en annen flyplass og landet omsider. Der fikk vi ikke gå ut av flyet fordi stormen var på vei mot oss, og det kom melding om en tornado i andre enden av flyplassen. Husker jeg så bagasjetraller som fløy forbi og flyet vårt vippet så voldsomt at vingene tok i bakken. Etter en time eller to, jeg hadde ikke kontroll på klokka, fikk vi komme ut av flyet, og måtte flyttes til hotell for natten fordi flyet måtte til reparasjon. Anonymous poster hash: 601fd...66e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #17 Skrevet 6. februar 2015 Har opplevd at flyet kom inn i en lomme uten luft Og flyet datt rett ned noen meter VELDIG EKKELT Anonymous poster hash: 56c77...810 Turbulens heter det og er veldig vanlig...Anonymous poster hash: b56b6...0f9 Luftlomme og turbulens er ikke helt d samme nei.... Anonymous poster hash: f2e7c...b22 Har opplevd turbulens også Det ristet voldsomt og datt da og MEN kan ikke sammenlignes med den luftlommen Anonymous poster hash: 56c77...810
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #18 Skrevet 6. februar 2015 Har landet i luft lomme, men de sa ifra før landing. Informasjon er alfa omega for meg i et fly. Anonymous poster hash: 97d20...ecc Du har "landet i luftlomme"? Dvs kræsjlanding da eller ... Anonymous poster hash: 227ca...43c
Lilu81 Skrevet 6. februar 2015 #19 Skrevet 6. februar 2015 Action på rullebanen nede i Athen. Men guds lykke var nok at det hadde vært en slags konferanse med prester der nede og var vel ca 40 av disse ombord Noen fra oven passet på oss. Flyet var en type av Sterling Caravelle fra før krigen ( føltes det ut som) Blei innlosjert på hotell og fikk nytt fly dagen derpå. Presten hadde nok ikke bedt godt nok hi-hi
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #20 Skrevet 6. februar 2015 Ok, folkens. 1: Det finnes ikke lufttomme rom. Det er turbulens, dvs helt vanlig vind. Ofte skifter vinden hurtig retning, og da kjennes det ut som om turbulens. Man faller heller ikke langt, ofte dreier det seg kun om en meter eller to. 2: Til deg som skulle fra Lanzarote, og måtte "nødlande" på Gran Kanaria. Rullebanen på Gran Kanaria er lang, ca 4 km, noe som er omtrent dobbelt så lang som på Lanzarote. Grunnen til at det kjentes ut som flyet nesten bare taxet da det skulle ta av, er fordi pilotene valgte å ta av med redusert motorkraft. Dette gjøres daglig på lange rullebaner som ikke er våte eller glatte, for å spare motorene. Dere slo nok ikke halen nedi bakken. Hvis dere hadde gjort det, hadde pilotene umiddelbart returnert, og parkert flyet på Gran Kanaria. Man flyr aldri videre hvis man mistenker talestrike, som det heter. Jeg vil tippe at dere landet i Tyskland fordi crewet gikk ut på arbeidstid, og ikke hadde lov å jobbe lenger, pga det tekniske tidligere på dagen. 3: Og til deg som fløy Tupolev i Russland for 20 år siden. Det sprutet blod fra nesene til samtlige passasjerer?! Hmmm. Jeg har opplevd eksplosjonsartet decompression fra 28000 fot, nesten marsjhøyde, og ingen blødde neseblod da. 4: En avbrutt landing er helt normalt, og ikke noe mer dramatisk enn en take off. Hilsen pilot. Anonymous poster hash: 6cf41...9f1
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #21 Skrevet 6. februar 2015 Har landet i luft lomme, men de sa ifra før landing. Informasjon er alfa omega for meg i et fly. Anonymous poster hash: 97d20...ecc Du har "landet i luftlomme"? Dvs kræsjlanding da eller ... Anonymous poster hash: 227ca...43c Merket ikke forskjell. Var kapteinen som sa ifra da det sto bygninger tett på begge sider av rullebanen. Flyplassen var under oppussing. Anonymous poster hash: 97d20...ecc
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #22 Skrevet 6. februar 2015 Har landet i luft lomme, men de sa ifra før landing. Informasjon er alfa omega for meg i et fly. Anonymous poster hash: 97d20...ecc Du har "landet i luftlomme"? Dvs kræsjlanding da eller ... Anonymous poster hash: 227ca...43c Merket ikke forskjell. Var kapteinen som sa ifra da det sto bygninger tett på begge sider av rullebanen. Flyplassen var under oppussing. Anonymous poster hash: 97d20...ecc Jeg tror du har misforstått noe Anonymous poster hash: 227ca...43c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #23 Skrevet 6. februar 2015 Det mest spesielle jeg har opplevd var den gangen vi stod i kø inne på flyet for å finne plassene våre på vei hjem fra ferie. Skulle fly i 12 timer, og plutselig spredte det seg en skikkelig drittlukt. Den unge mannen som var på vei til å sette seg inn på setet bak mitt dreit seg ut. Type diare............................................... Stakkars.... Hjalp ikke at alle flyvertinnene måtte spørre de rundt, inkludert kjæresten hans, hvor mannen var når de gikk rundt å telte passasjerer før take off. (Han satt selvsagt på do) "Han kan ikke sitte på do ved take-off" - og så måtte dama fortelle hvorfor flere ganger......Uffameg. Anonymous poster hash: 603a8...336
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #24 Skrevet 6. februar 2015 Hahaha, en geit faktisk hi nei no lo jeg godt her og så for meg deg og geiten side om siden Anonymous poster hash: 072ea...018
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #25 Skrevet 6. februar 2015 Ok, folkens. 1: Det finnes ikke lufttomme rom. Det er turbulens, dvs helt vanlig vind. Ofte skifter vinden hurtig retning, og da kjennes det ut som om turbulens. Man faller heller ikke langt, ofte dreier det seg kun om en meter eller to. 2: Til deg som skulle fra Lanzarote, og måtte "nødlande" på Gran Kanaria. Rullebanen på Gran Kanaria er lang, ca 4 km, noe som er omtrent dobbelt så lang som på Lanzarote. Grunnen til at det kjentes ut som flyet nesten bare taxet da det skulle ta av, er fordi pilotene valgte å ta av med redusert motorkraft. Dette gjøres daglig på lange rullebaner som ikke er våte eller glatte, for å spare motorene. Dere slo nok ikke halen nedi bakken. Hvis dere hadde gjort det, hadde pilotene umiddelbart returnert, og parkert flyet på Gran Kanaria. Man flyr aldri videre hvis man mistenker talestrike, som det heter. Jeg vil tippe at dere landet i Tyskland fordi crewet gikk ut på arbeidstid, og ikke hadde lov å jobbe lenger, pga det tekniske tidligere på dagen. 3: Og til deg som fløy Tupolev i Russland for 20 år siden. Det sprutet blod fra nesene til samtlige passasjerer?! Hmmm. Jeg har opplevd eksplosjonsartet decompression fra 28000 fot, nesten marsjhøyde, og ingen blødde neseblod da. 4: En avbrutt landing er helt normalt, og ikke noe mer dramatisk enn en take off. Hilsen pilot. Anonymous poster hash: 6cf41...9f1 Jeg spurte selv de som jobbet med flyet i Tyskland om vi kom til å få samme fly dagen etter. De lo og sa ingen sjanse. Hvorfor det? Har flydd mye tidligere og aldri vært i nærheten av den farten. Anonymous poster hash: 97d20...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå