Gå til innhold

vekt og graviditet? ?

Anbefalte innlegg

Jeg leste et sted her inne at overvektige bruker dobbelt så lang tid på å bli gravid i forhold til normalvektige, og at undervektige bruker så mye som 4 ganger så lang tid!! Stor forskjell.

Litt nysgjerrig på hvordan det er med oss her inne. . .

Svar anonymt om du vil :)

Selv er jeg normalvektig og er nå i pp 4.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197671-vekt-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overvektig og 43 år har prøvd i 5 mnd. Har hatt 3 kjemiske og fårge mnd SA og har positive tester no. Fekk positiv test på 4 Dpo og er 6 dpo no og håper det sitter no. Overvektig, sunn og har ein jobb som ein går, springer og løfter tunge ting. Dersom jeg får stadfesta gravid må jeg vekk fra den jobben jeg har. Så jeg ender opp med ca 1,5 års permisjon.

Tror detta er som opp og ned.

Gjest prøver1984

jeg er 160 cm og var 80kg da vi begynte å prøve.. Nå har jeg gått ned 6,1 kg på 5 uker takket være Grethe roede og har et håp om at det kan hjelpe med å få en spire..

Har også hørt overvekt kan ha noe å si så derfor endret jeg kosthold :)

Annonse

Jeg leste et sted her inne at overvektige bruker dobbelt så lang tid på å bli gravid i forhold til normalvektige, og at undervektige bruker så mye som 4 ganger så lang tid!! Stor forskjell.

Litt nysgjerrig på hvordan det er med oss her inne. . .

Svar anonymt om du vil :)

Selv er jeg normalvektig og er nå i pp 4.

De sier at undervekt el overvekt kan spille inn på fruktbarheten.Men har ikke spilt noen rolle for meg. Jeg var 22 kg overvektig forrige gang og brukte 3 pp på å bli gravid :)

Usikker på om jeg går under kategorien "undervektig" da jeg heller har sett på megselv som trent og slank... 

Men jeg har alltid (i voksen alder) lagt på ca 52 kg og er 170 høy.

Er gravid for tredje gang nå og med de to første brukte jeg 3 mnd hver for å bli gravid, med den jeg har i magen nå ble jeg gravid på første forsøk.

Jeg er normalvektig med sunt kosthold og trener regelmessig. Jeg brukte 5 år og pergotime for å få førstemann. 1 år og pergotime på andremann. 

Min ene venninne er normalvektig. Hun blir gravid bare mannen er borti henne... 

En annen venninne er overvektig (over 40 kg overvekt), og ble gravid med en gang.

Anonymous poster hash: c728b...ba2

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...