Gå til innhold

Menskopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om noen kan hjelpe meg litt. Jeg har lyst til å skaffe meg en menskopp, men hvilke er best? Hvilken str og sånt?

Anonymous poster hash: 53de9...daf

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg kjøpte min på bleieboden.no. De har to størrelser, en for kvinner som har født og en for de som ikke har født. Jeg har ikke prøvd flere typer, men er fornøyd med den jeg har.

Skrevet

Jeg kjøpte en MeLuna. De kommer i mange forskjellige str. Alt ettersom man har født. Hvor mange barn. Om man er godt trent osv.

Kjempe fornøyd med min kopp! Virkelig å anbefale. Skal se om jeg kan finne linken til nettbutikken jeg kjøpte i.

Anonymous poster hash: 10063...c1f

Skrevet

Jeg kjøpte en MeLuna. De kommer i mange forskjellige str. Alt ettersom man har født. Hvor mange barn. Om man er godt trent osv.

Kjempe fornøyd med min kopp! Virkelig å anbefale. Skal se om jeg kan finne linken til nettbutikken jeg kjøpte i.

http://www.me-luna.eu/epages/63898218.sf/en_GB/?ViewObjectPath=%2FShops%2F63898218

Momsen falt fra prisen også😊 Var noe med at Norge ikke var med i EU tror jeg. Rask levering også.

Skrevet

Bare navnet får meg til å grøsse..

Anonymous poster hash: a9a3e...791

Skrevet

Kjøpte min på ladycup.dk

Tror jeg skal prøve en fra den over her og jeg..

Annonse

Skrevet

Hørtes forferdlig ut. Hehe :)

Hvordan er den å ha oppi der da ?

Skrevet

Setter du den riktig er den som tampongen ngen. Du merker den ikke.
Skrevet

Som hun over sier, kjenner det ikke. Kanskje første gangene.

Eneste som er dumt, er at jeg ikke skaffet meg en kopp tidligere 😝

Orker ikke tanken på å slutte med den. Aldri mer gris i dusjen når jeg dusjer. Ikke noe blod nedover lårene når jeg blør som værst. For ikke å snakke om at det er billig å ha mensen nå!

Syntes det hørtes ekkelt ut før jeg begynte å bruke kopp selv, men det går over og blir helt naturlig.

Bare en ting å si, løp å kjøp!

Elsker menskoppen min😆

Skrevet

sånn mellom tømminger så vil det jo renne litt ut (allefall på oss som blør MYE) Bruker dere truseinnlegg da eller?

Vurderer å kjøpe kopp...blør gjennom grønn ob og nattbind på under to timer på det værste :(

Anonymous poster hash: b376b...e3e

Skrevet

Går det greit og ligge med en sånn kopp? Renner det ikke ut og inn igjen?? Haha, eller siden siden av...

Og hva med rengjøringen?

Må den rengjøres mellom hver tømming?

Anonymous poster hash: 1e7c7...2e6

Skrevet

Man må ta den ut når man tisser?

Anonymous poster hash: 0b5fb...276

Skrevet

Jeg bruker bind på de værste dagene. Er ikke mye som renner ut. Kun om den blir for full. Merker at det på en måte bobler når den er full. Lufta blir jo erstattet av blod. Det merker jeg før den er full til randen.

Går helt fint å tisse uten å ta den ut.

Når jeg har tømt den i do, skyller jeg den i vasken med så kaldt vann det går. Er lettere å sette den inn når den er kald også.

Vasker den med intimsåpe ved behov.

Går også helt fint å ligge med den. Men kan hende det renner litt over for på natta tømmer jeg den jo ikke. Men har fortsatt ikke opplevd at det renner ut og i senga som det kunne gjøre før jeg brukte kopp.

Når jeg er ferdig med mensen, vasker jeg den godt og koker den i 5 min. Så er den klar til neste gang.

Annonse

Skrevet

Kan man sove med den? Er så lei av å blø gjennom HVER natt når jeg har mensen.. Ligger med nattbind og den største tampongen men blør gjennom likevel.. Skifter hver andre time, men hjelper det.. Neida. Er så innmarri lei av å våkne med blod på sengetøyet, laknet og en stoor flekk på madrassen. Kjipt å måtte skifte på senga og vaske madrassen hver dag.

Anonymous poster hash: ac96f...b8a

Skrevet

Kan man sove med den? Er så lei av å blø gjennom HVER natt når jeg har mensen.. Ligger med nattbind og den største tampongen men blør gjennom likevel.. Skifter hver andre time, men hjelper det.. Neida. Er så innmarri lei av å våkne med blod på sengetøyet, laknet og en stoor flekk på madrassen. Kjipt å måtte skifte på senga og vaske madrassen hver dag.

Anonymous poster hash: ac96f...b8a

Ja kan sove med den. De aller tyngste dagene, bruker jeg kopp, bind og tetter igjen rumpesprekken med papir 😅 så om det skulle bli storlekasje stopper det som regel ved papiret i rumpa. Men faktisk sjeldent det har blitt det med kopp. Tømmer den selvfølgelig rett før jeg legger meg. Jeg bruker den største til MeLuna. Rommer vel 42 ml eller noe sånt.

Skrevet

sånn mellom tømminger så vil det jo renne litt ut (allefall på oss som blør MYE) Bruker dere truseinnlegg da eller?

Vurderer å kjøpe kopp...blør gjennom grønn ob og nattbind på under to timer på det værste :(Anonymous poster hash: b376b...e3e

Jeg klarer meg med 2-3 tømminger uten eller med minimalt med lekkasje. Bruker tøy truseinnlegg for sikkerhets skyld de første dagene.

Om natten passer jeg på å tømme rett før jeg legger meg, og som regel går det helt fint uten lekkasje. Tar på en tøybind i tilfelle uhell, men det skjer ikke hver mnd.

Føler ikke den, og etter de første dagene lekker det aldri, deilig å slippe å stresse. Lukter ikke som bind, og behageligere enn tampong.

Tok 2-3 sykluser for å få grepet på det, men nå er teknikken og logistikken på plass.

Samme som en over sier, det eneste jeg kan angre på er at jeg ikke begynte med menskopp før!

Anonymous poster hash: 004ac...d29

• 5 måneder senere...
Skrevet

Noen som har brukt menskopp for å bli gravide? Vi har slitt i to år nå, vært til utredning og alt er normalt. Kunne tenke meg å bruke koppen til å holde spermien på plass. Noen som har erfaringer å dele?

Anonymous poster hash: 511a0...bef

Skrevet

Menskoppen vil jo heller samle opp sæden og hindre at den når frem dit den skal. Bruk eggløsningstester og ligg opp ned ei stund etter sex!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...