Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg får som regel ut ganske få egg, sist forsøk 6 egg, 5 var gode nok. 2 ble befruktet men overlevde ikke natten til innsettinsdagen. Forrige forsøk fikk jeg ut 4, 3 var bra nok og kun ett ble befruktet og jeg ble gravid.

Første forsøk fikk jeg ut 12 egg, 6 ble befruktet og ingen overlevde.

De siste har jeg brukt menopur 150 IE og orgalutran fra stimuleringsdag 5.

Har noen erfaringer med dette? Noe jeg kan gjøre for å øke sjansen til flere og bedre egg til neste forsøk? Og ikke minst øke sjanse for befruktning. Liker ikke at jeg har bare opplevd kun ett egg som har overlevd.

Alle blodprøvene viser normale verdier, mannen har svært få sædceller og alle disse er fine. Noen ganger har han hatt hvite blodlegemer i sæd. Har det kanskje noe å si på selve befruktningen?

Fortsetter under...

Vet ikke svaret på alle dine spørsmål, men ut fra statistikken din fikk du best resultat da du fikk færrest egg ut, og dårligst da du fikk mange. Mange egg betyr ofte dårlig kvalitet. Jeg fikk 17 egg, 1 perfekt, 1 bra som ikke ble bra nok til frys, 10 dårlige og 5 ikke befruktet.

Antall egg tror jeg ikke du kan påvirke, det vil være avhengig av stimuleringen, og heller ikke det blir helt forutsigbart for legen. Å påvirke eggkvalitet er komplekst og ikke så godt studert, men du har det beste grunnlaget hvis du spiser sunt og næringsrikt (mye grønnsaker, riktige fettsyrer, lite raske karbohydrater osv) får nok søvn, ikke røyker og generelt er litt "flinkis". Hvor mye det kan utgjøre for en kvinne er vel heller vanskelig å si. Et eggproblem har jo oftest en annen årsak enn næringsmangel. Jeg har dårlige egg (pco og høy alder) og vil prøve ut det jeg kan til ivf nummer 3. Jeg har jo resten av livet til å spise spaghetti carbonara og tilsvarende.

Sædkvalitet var bra hos oss, så det kan jeg ikke noe om.

Hei, tror det som F'PCO har skrevet er faktorer som kan spille en ganske stor rolle i forhold til helheten. Har tildels vært borti noe av det samme. Mitt første forsøk var 5 egg ut, 2 befrukta, men gikk til grunne natt før innsetting. Har også to forsøk bak meg der det ikke ble befruktning og deling selv om det ble benytta icsi. Tok endel prøver som gikk på om jeg hadde hatt eggløsning og div, der lå jeg egentlig bare akkurat i grenseland i forhold til at de kunne kalle det pco. Men hadde de første ti årene uregelmessig mens og har i tillegg etter pubertet slitt med å holde vekta, selv om jeg var aldri så flink med mat og trening. Jeg trumfet igjennom hos legen at jeg skulle ha metformin, hadde brukt medium dose hver dag av disse i tillegg til alle disse tinga F'PCO skrev da det endelig lyktes for oss. Fikk 4 egg ut, der alle ble befrukta, men 3 perfekte innsett dag. Kan se ut som at når bare egga mine var gode, og alt i kroppen min var stabilt, så var de Max mottakelige for sædcellene.

Anonymous poster hash: 19b8a...832

Glemte å tilføye at jeg gikk på metformin i 3 mnd før det ga positivt utslag på egga, hadde et forsøk tre uker etter metformin start, da var de enda like dårlige. Hadde også bestemt meg tidlig for å ha en god livsstil både under og i mellom forsøk, for leste en plass at eggene man får ut under uttak har vært under produksjon i kroppen min lenge før forsøk.

Anonymous poster hash: 19b8a...832

For meg var det stor forskjell på kort og langt regime! Kan ha vært tilfeldig, men får testet det nå da jeg skal starte opp langt igjen om to uker...

Fikk ut flere og bedre egg ved langt regime! Da legger de eggstokkene i "dvale/overgangsalderen" først for så å bygge opp eggene ved hjelp av menopur. Virker som om den metoden hjelper min kropp best for å lage bra egg. Men det kan som sagt ha vært tilfeldig!

Leve og spise sundt er selvfølgelig også lurt, der fikk jeg et hint og...jula har vart litt for lenge her...

Hvilket regime har du gått på før?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...