Gå til innhold

Hjelp med budrunde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bør en gå frem for å vinne en budrunde? 

Bud før visning? Hvor mye bør en øke for hvert bud? osv...

Snakk om bolig til 4,5 mill. 

Anonymous poster hash: 74547...1e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det ingen fasit på. Det kommer også an på hvor mye du vil ha det huset. Men en god strategi er å vise at dere mener business og ta en ganske kraftig økning fra aller første bud og til neste. Da viser du at du virkelig mener det. La oss si noen andre har lagt inn et bud på 4.4 som første bud. Da ville jeg gått over prisantydning når jeg skulle by over, for eksempel 4,7. Etter det, mindre økninger til grensen deres.

Skrevet

Enig i at det sikkert er lurt å legge på godt i første runde. Men er det lurt å være først ute? 

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Øke budet med tre hundre tusen, og to hundre over takst? Er du gal?

Skrevet

Hvorfor ikke? Hvor mye ville du økt med? 

Skrevet

Håper ikke det, men dette kommer jo an på markedet der HI bor. Hvis alle boliger går over takst, så må man regne med at dette også gjør det. Kraftige økninger kan skremme bort litt usikre bydere. Dette er jo helt hypotetisk for meg, er ikke min privatøkonomi som henger i tråden. ;-)

Skrevet

Alt her i området går over takst for slike boliger, ofte rundt 500 000. I tillegg er nok denne priset noe kunstig lavt. Vi ser for oss å bo der lenge. 

Skrevet

Her jeg bor (litt over en time fra oslo) ligger boliger i denne prisklassen oftest ute en liten stund etter visninger, og går da fjerne litt under takst. Men i Oslo er det nok motsatt. Så vanskleig å gi råd når vi ikke vet hvor det er

Anonymous poster hash: a058d...348
Skrevet

Go for it. Er nok ikke optimalt å legge inn første bud, så det haster jo ikke. Du får jo beskjed når noe skjer uansett.

Skrevet

Go for it. Er nok ikke optimalt å legge inn første bud, så det haster jo ikke. Du får jo beskjed når noe skjer uansett.

Vi tenke at ved å legge inn et saftig første bud så kanskje vi skremmer unna andre fra å by overhode. Det går jo ofte litt varmt i budrunder og det er utrolig hva folk klarer å skrape sammen når de først er gira. 

Skrevet

Tar gjerne i mot enda flere innspill :) 

HI 

Skrevet

Min erfaring er at taktikk sjelden hjelper. Er det nok folk med i budrunden, blir det en skikkelig budrunde. Det viktigste er å bestemme seg hvor høyt en skal gå, og stoppe der.

Kanskje prøve å øke med litt større sum på slutten. Feks hvis folk øker med 20000kr så kan en øke med 50000kr.

Anonymous poster hash: 58309...d5f

Skrevet

Min erfaring er å vente til budrunden har startet og deretter ved ditt første bud, ta et godt hopp opp fra nåværende gjeldende bud. Har fungert her. Her var prisant 4,7. og budet lå på det når megler ringte oss. Vi smelte til med 5 millioner, da var en familie til med videre og bøy 5 050 000, da økte vi til 5,1 og vant budrunden. Tydelig at de fleste hadde grense på 5 mill i dette tilfellet (bare et eksempel).

Anonymous poster hash: ddd5e...7ed
Skrevet

Tusen takk for mange gode innspill. Ikke lett å vite hva en bør satse på, ei heller hvor høyt en kan tillate seg med tanke på verdi ved evt salg om 5-10 år. 

HI 

Skrevet

Først og fremst, det kommer jo an på området/ markedet. Er det mange interessenter som starter budrunde er det greit å sitte på gjerdet til du ser hvordan de andre byr. Dvs, det kommer jo an på hvor mye du vil ha huset og hvor mye over takst du evt kan by...

Dersom det er få (ingen) interessenter, kan du starte med å legge inn et bud et par hundre under takst, og vente å se.. Hvis det skulle vise deg at dere bare er to budgivere, kan du se an hvor mye andre byr for hver gang. 20', 50', og så evt smelle til med et godt bud for å skremme den andre..

Anonymous poster hash: 8319d...3b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...