Marsch83 Skrevet 5. februar 2015 #1 Del Skrevet 5. februar 2015 Hoi! Trenger tips og råd. Har en gutt på 2år som legger seg i sin egen seng å sovner der momentant. Men han våkner hver eneste natt. I begynnelsen var vi strenge og la han ned igjen gang på gang på gang hver natt. Dette gikk utover humør og søvnen til samboeren og meg. Vi har også prøvd å bare la han gråte,men han gir seg aldri og jeg blir bekymret for at han rett og slett skal kollapse av all gråtingen. Når han var syk for en stund siden hadde vi han i vår seng for å ha kontroll på feber osv. Etter det har det blitt til at vi henter han når han våkner på natta(alt fra 23.30-03.30 ) vi har nemlig finni ut at vi er mer opplagte og mindre frustrerte på hverandre når vi faktisk slipper skytteltrafikk mellom soverommene. Men.....nå får han jo et søsken til sommeren og noe burde vel gjøres før den tid... Så ja takk til tips og råd. Må si at dette er en gutt med utrolig sterke meninger. Jeg gir meg ikke på andre ting som når han vil ha nam nam(rosiner,kjeks osv) men det gjør ikke han heller... Og er jo lettere å dra over på et annet emne på dagen enn på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Del Skrevet 6. februar 2015 Vi har to gutter med 2 års aldersforskjell. For å gjøre en lang historie kort, så samsov vi hele gjengen frem til for ca. 3 uker siden. Lillebror på 2 år har alltid sovet godt i egen seng, så han har ikke sovet med oss hver natt, bare periodevis. Han har vi ikke trengt å avvenne. Storebror et et kapittel for seg sel, men det går seg til. Nå får han ikke komme in til oss, så når han vokner står jeg utenfor døra hans til han sovner igjen. Litt styrete, men han skriker ikke og protesterer heller ikke. Han vil bare ha vissheten om at jeg er der, så jeg sier at jeg passer på. Dette har fungert for oss, for vi har i grunn sovet godt alle mann i samme seng. Anonymous poster hash: faccf...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsch83 Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 6. februar 2015 Ja,tenker det at det sikkert går seg til og at når babyen kommer så ligger jo h*n i krybba ved siden av. Er bare redd for at søvnkvaliteten til "storebror"blir for dårlig med sikkert skrik og mating osv. Han sov faktisk i sin egen seng i natt,men med pappan på samme rom 😜 det funker så vi prøver å ser om vi kan endre rutinene litt😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Del Skrevet 8. februar 2015 Vi har aldri hatt samsoving som "problem" men en periode så ville jenta vår som da var 2 år, at vi skulle sitte i døråpningen når hun skulle sove. Og når hun våknet på natta denne perioden så gråt hun og da hadde vi en madrass klar som pappa'n la seg på på gulvet hennes og flyttet den gradvis nærmere døra natt for natt:-p Tilslutt lå han utenfor rommet hennes, og så var perioden over! Så forsøk med madrass og belønningssjema kanskje:):) Anonymous poster hash: c94c2...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå