Gå til innhold

Hvor tidlig kan man finne ut kjønn??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på UL i uke 12+5, fikk beskjed fra gyn om at han regna med å kunne se kjønnet og spørsmål om vi ville vite det om han klarte det (vi takket nei).

Uke 14+4 ny UL hos annen gyn på sykehuset, fikk også da spørsmål om vi ville vite det, takket nei igjen.

Samme tilbud ved ordinær UL i uke 18+6, der vi også takket nei.

Noen gynekologer klarer å se kjønnet/kan gjette kjønnet ganske sikkert allerede fra ca uke 13, men det er jo ikke hundre prosent sikkert da. Men det er det jo heller ikke ved ordinær ultralyd, strengt tatt.

Anonymous poster hash: 95294...0ff

Når vi var på UL på Riksen i forbindelse duotest, var legen helt tydelig på at hun ikke fortalte kjønn fordi det ikke var helt sikkert så tidlig, og hun kunne ta feil. Mulig vi fikk det svaret for vi sa at vi ikke ville vite, men lurte på om det var mulig å se så tidlig...

Gjest Mammantil2prinser

Vi "fikk vite det" mellom uke 13-14 på privat ul. Han zoomet inn og forklarte oss de tre strekene og at det var en jente i magen. Vi skulle ikke vite kjønn. Så takket nei på ordinær UL. Hadde jo hele tiden jente i bakhodet, men ut kom jaggu en liten prins :-) så jeg stoler absolutt IKKE på tidlig kjønns speskulasjon

I Norge så har egentlig ikke legene lov til å si kjønnet før etter uke 13 tror jeg det, pga at folk ikke skal kunne "velge" kjønn. Men i andre land er de "sikre" på kjønn i uke 12

Anonymous poster hash: d567d...07c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...