Gå til innhold

Er dette sunt på slank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kyllingfilet i ovnen med krydder og fraiche fra vita hjertegod over og en fjerdedel av en søtpotet i staver stekt i ovnen?

Anonymous poster hash: e1661...5a4

Skrevet

Kyllingfilet i ovnen med krydder og fraiche fra vita hjertegod over og en fjerdedel av en søtpotet i staver stekt i ovnen?

Høres ikke så galt ut?

Du får godt med proteiner av kylling, fett fra creme freshen og litt karbohydrater fra poteten :-) ca 600 kcal?

Men det spørs jo hvor mye/hva du spiser

Resten av dagen. Hvis du hadde droppa creme freshen, ville du spart deg for 200-300 kcalorier. Kanskje verdt å gjøre?

Anonymous poster hash: becbb...52e

Skrevet

Det er ikke vanlig creme fraiche, men har ikke sett hvor mange kcal det er i den. Huff er det så mange kcal på det måltidet? Jaja, det blir det eneste måltidet idag pga jobb resten av døgnet.

Skrevet

Det er ikke vanlig creme fraiche, men har ikke sett hvor mange kcal det er i den. Huff er det så mange kcal på det måltidet? Jaja, det blir det eneste måltidet idag pga jobb resten av døgnet.

Jeg vet den er magrere enn vanlig creme fresh, men det er dessverre fremdeles 180 kcal per 100 gram. Vet ikke hvor mange gram hele boksen er på og om du brukte hele? :-)

Mager kesam og/eller yoghurt er forresten enda litt magrere alternativ ;-)

Anonymous poster hash: becbb...52e

Skrevet

Dropp creme fraishe. Tell kaloriene i det du spiser.

Skrevet

Jeg spiste vel 1/3 av boksen :)

HI

Skrevet

100 gram creme fraishe inneholder da dobbelt så mye kalorier som 100 gram kylling. CF er ikke slankemat.

Skrevet

Nå har jeg ikke vekten du hadde på maten, men jeg vil si det var på under 480 kcal etter hva Grete Roede sine sider sier.

Da var det 200 gr rå kylling, 100 gr creme frais lett og 200 gr søtpotet.

Anonymous poster hash: a34d0...116
Skrevet

Nå har jeg ikke vekten du hadde på maten, men jeg vil si det var på under 480 kcal etter hva Grete Roede sine sider sier.Da var det 200 gr rå kylling, 100 gr creme frais lett og 200 gr søtpotet. Anonymous poster hash: a34d0...116

200 gram kylling = 200 kcal

100 gram creme fraishe = 180 kcal

200 gram søtpotet = 160 kcal

Skrevet

Oi, det var 100gram kylling, 30gram fraiche og 50 gram søtpotet.

Skrevet

Lagde mye mer, men spiste veldig lite etter å ha sett hvor mange kcal!

Skrevet

Nå har jeg ikke vekten du hadde på maten, men jeg vil si det var på under 480 kcal etter hva Grete Roede sine sider sier.Da var det 200 gr rå kylling, 100 gr creme frais lett og 200 gr søtpotet. Anonymous poster hash: a34d0...116

200 gram kylling = 200 kcal

100 gram creme fraishe = 180 kcal

200 gram søtpotet = 160 kcal

Jeg fikk:

188 kcal på kyllingen. Denne har jeg lagt inn selv fra baksiden av kyllingen jeg kjøper

118 kcal, men her la jeg inn ekstra lett creme fraich ( sikkert ikke den Hi hadde)

172 kcal søtpoteten

Ser at hun spiste mye mindre mengde også så langt under 600 kcal en annen mente.

Anonymous poster hash: a34d0...116

Skrevet

Oi, det var 100gram kylling, 30gram fraiche og 50 gram søtpotet.Anonymous poster hash: e1661...5a4

Kylling: 105 kcal

Vita hjertego Fraiche: 54 kcal

Søtpotet: 40 kcal

Middagen du har spist er mao veldig lite kcalorier i. På Grete Roede tror jeg en middag ligger på ca 150 kcal.

Anonymous poster hash: 470ba...fe0

Skrevet

Oi, det var 100gram kylling, 30gram fraiche og 50 gram søtpotet.Anonymous poster hash: e1661...5a4

Kylling: 105 kcal

Vita hjertego Fraiche: 54 kcal

Søtpotet: 40 kcal

Middagen du har spist er mao veldig lite kcalorier i. På Grete Roede tror jeg en middag ligger på ca 150 kcal. Anonymous poster hash: 470ba...fe0

Ups, tastefeil: På Grete Roede tror jeg en middag ligger på ca 450 kcal.

Anonymous poster hash: 470ba...fe0

Skrevet

Vita Hjertego CF har 180 kcal pr 100 gram. Det er en dum ting å spise når man skal ned i vekt. Man får lite mat for kaloriene. Kesam eller matyoghurt hadde vært bedre valg. Mindre fett og mer protein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...