Gå til innhold

Hvilken vogn, tips? Har dere bestemt dere?

Anbefalte innlegg

Huff... Jeg skulle ønske jeg kunne sette sammen min egen vogn!

Vi elsker understellet til emmaljunga, duo s. black air. 4 store gode lufthjul, svingbare.

Vi liker også vikingbagen. For den har håndtak i kalesjen som hadde vært veldig praktisk.

Men... Vi likte ikke sportsdelen til viking.

Så da står det enten mellom store gode lufthjul med edge duo, eller vikingbagen og super nitro understellet. Men det likte jeg ikke så godt.

Men føler at edge duo er fryktelig tung og tar stor plass? Men tar den så mye større plass enn en annen duovogn? Jeg tror vi har mye mer glede av gode hjul, enn bagen med håndtak. Vi bor en etg. opp, derfor ønsker jeg og kunne løfte bagen lett av understellet den første tiden.

Men jeg har funnet ut at vi kan kjøpe quadrolift å ha i edge bagen, da blir det lettere og frakte en sovende baby inn etter trilletur.

Et annet merker jeg ser kan oppfylle kravene er trille viper 4s. Men den er litt ukjent, ser litt stiv ut. Den kan bare bestilles på nett så får ikke sett den live...

Noen som har erfaring med den ene eller den andre, eller tips?

Anonymous poster hash: aa594...d30

Fortsetter under...

Vi har fra før Emmaljunga Edge Duo fra 2010 men jeg kommer til å kjøpe Bugaboo Buffalo.. Er veldig fornøyd med Emmaljungaen, men den er veldig tung å løfte. Har også fått meg mindre bil og siden den tar endel plass så blir det nødvendig med en mindre vogn.. Ønsker også svingbare forhjul:)

Annonse

Erfaringer med Emmaljunga (city cross, edge duo er enda større):

God, solid og funksjonell vogn, men litt av en traktor. Fint hvis du bor på landet, mindre praktisk enn mange alternativer i by/butikker/kafeer. Vil likevel jevnt over si at Emmaljunga kan anbefales.

Denne gangen blir det Babyjogger City Elite på oss.

Anonymous poster hash: ebbed...519

Takk for mange svar! Er litt og tenke gjennom dette.

For oss er ikke kafé og kjøpesenter noe jeg gidder og kjøpe hovedvogna etter. Men vil nok ha en trille i bilen etterhvert når baby er stor nok.

Anonymous poster hash: aa594...d30

Vi kjøpte emmaljunga city cross!! Siklet på denne lenge før vi ble gravide. Stor og romslig, men synes den er lett i vekt og enkel å håndtere.. Jeg er liten av vekst, og har null problem med å få den inn og ut av bilen. Gleder oss veldig mye til å trille med denne :-)

Annonse

Jeg har kjøpt en simo classic jeg da. Har valgt vogn mer av estetiske grunner, og det at jeg liker litt gammeldags, eller klassisk, over disse nymotens greiene som jeg synes er fæle. Har ingenting til overs for klikk-håndtak, hvor klumpete vognene ser ut eller hvor ufattelig små bagdelene er. 

Har absolutt ikke tatt hensyn til størrelse eller vekt på vogna, men nå har jeg ikke bil heller så da er jo ikke det så voldsomt viktig. 

Og selv om jeg hadde hatt bil, så hadde det nok blitt samme vogna, om jeg skal være helt ærlig.

Kjøpte en tralle utenom hvor ryggen kan legges helt ned på, som jeg kan bruke om jeg skal være med noen i bil for ett eller annet. Tenkte å bare skaffe en mykbag til denne å bruke i de få tilfeller det er aktuelt frem til baby er stor nok til å sitte.

Vi har valgt Emmaljunga Mondial delux i fargen Paris. Valgte classic chrome understell for å få bedre plass i bilen. Vi valgte den fordi merket er kjent for å være utrolig holdbare og 4 parallelle hjul er bedre på vinterføre. Emmaljunga har også bedre fjæring/støtdemping enn mange andre vogner. Blir nok til å bruke denne igjen hvis vi får en liten en til.

Skal prøve en ganske ny vogn som kommer fra BabyMerc. Den hadde alle de praktiske funksjonene vi er ute etter. Lett, svingbare hjul man kan låse, god plass og blir liten når man legger den sammen :)

Så det blir spennende å se om vi blir fornøyde! Vi var ikke like fornøyd med emmaljunga Edge duo pga str og vekt.. Ble litt for tung for meg dessverre. :)

Har emmaljunga edge duo fra sistemann som vi skal i bruk igjen. Er veldig fornøyd. Den er stor og tung, men god for babyen: god støtdemping, stødig. Også er den god å trille og man koommer frem over alt.

Den er lite praktisk på kjøpesentrer da, så vi kjøpte en liten trille vi satte bilstolen på. Denne tar vi også med på ferier til utlandet. Slik har vi langt på vei oppfylt de fleste krav.

Vi har en Hartan og er veldig fornøyd, lett og praktisk, kjører fint på all slags underlagg, svingbare hjul foran som kan låses. Stor bag med håndtak, fin og romslig sportsdel. Jenta er snart 2 år og vi fortsatt bruker den :-) Det er bare en butikk i Oslo som fører den tysk merke.

Anonymous poster hash: edb50...623

Noen som har erfaring med babyjogger city gt ? kjempefornøyd med sportsdelen. Så har lyst å kjøpe bag til neste tilskudd i familien

Da er du jo fornøyd så da ville jeg ikke lurt så mye på hva andre mener,  :) Jeg er veldig fornøyd med City Elite. Den er jo større med større hjul enn city gt. 

Jeg liker ikke de store tunge vognene som er,  som er temaet for de fleste i tråden her, men vi er jo forskjellig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...