Gå til innhold

Hvordan får man arbeidsmoral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg mangler det.

Jeg bytter som regel jobb hvis jeg opplever noe kjedelig, eller begynner å krangle med noen på jobb eller ikke liker sjefen. Jeg orker det bare ikke.

Jeg bryr meg ikke om jobben, om de selger bra eller hvordan de klarer seg om jeg er syk. Jeg ser jo de jeg arbeider med er så opptatt av jobben, og nesten gleder seg over at det går bra osv. Jeg er lite interessert i å bli kjent med de jeg jobber med.

Jeg synes jeg burde få betalt for den tiden jeg bruker for å dra til og fra jobb. Det kan jo gå opptil 2 timer av dagen min som ikke er jobb, men reisevei! Vet at det høres sprøtt ut for dere, men i mine ører synes jeg det hadde vært rettferdig.

Jeg fikk min første jobb da jeg var 20, og har byttet ofte etter det. Føler ikke jeg faller til ro noen plass. På det meste har jeg bare jobbet en plass i 9 mnd.

Jeg vil gjerne bli bedre, få den arbeidsmoralen alle snakker om som jeg tydeligvis mangler. Jeg vil ha en fulltidsstilling som jeg trives i og jobbe der i mange år, men jeg tror ikke jeg har funnet det enda.

Anonymous poster hash: 5c0e6...6a6
Skrevet

Lag din egen arbeidsplass der du er avhengig av inntekt. Da får du arbeidsmoral og forhåpentligvis en god sjef :)

Skrevet

Er det virkelig vanlig å krangle med folk på jobb?

Tror aldri jeg har kranglet med en kollega selv om jeg har jobbet siden jeg var 16..........

Har sannsynligvis ikke vært superfan av alle sjefer eller kolleger, men tviler på at vi alle er skapt for å være bestevenner.

For å finne en jobb du trives med så må du nesten finne ut hvilket yrke du liker eller hva du ønsker å jobbe med. Dereter må du få deg utdanning og kompetanse.

Anonymous poster hash: 95466...b2b
Skrevet (endret)

1. Start opp ditt eget foretak

Eller

2. Ta en utdannelse du synes er interessant hvor du kan få jobber som du faktisk likeså utføre

Eller

3. Ta en interessant utdannelse som gir deg kompetanse til å starte ditt eget foretak

Endret av n74
Skrevet

Tja. Hva kan jeg si? Ta seg sammen kanskje? Du vet jo tydeligvis hvor skoen trykker:)

Skrevet

Dette synes jeg er trist å høre.

Selv har jeg en jobb som jeg elsker, og jeg føler et stort ansvar for å dra lasset sammen med sjefene mine. Kollegaene mine er tilsynelatende ikke like opptatt av dette, og det merkes av sjefene. Derfor får jeg mer ansvar enn de andre, og også høyere lønn/bonus.

Jeg tror kanskje du ikke har funnet den rette jobben enda? Hva med å ta mer utdannelse?

Anonymous poster hash: a12c7...cf5

Skrevet

Du er voksen. Ta deg sammen og innse at jobb er nettopp jobb. Jeg har ikke lyst til å dra på jobb hver dag jeg heller, men er totalt klar over at jeg trengs og at jeg MÅ for å ha råd til den livsstilen jeg ønsker. Ta idag f.eks. Har vært syk og kunne gjerne vært hjemme, men har ikke vært så syk at jeg føler jeg kan bli hjemme. Arbeidsmoral er noe man får gjennom å jobbe, og det har mye med ansvarsfølelse og det å være uegoistisk å gjøre! Aldri om jeg lar kollegene i stikken om jeg kan unngå det. Så tenker jeg at karma is a bitch. Stiller jeg opp for de andre forventer jeg også noe tilbake og omvendt. Jeg begynte å jobbe når jeg var fjorten og har alltid visst at ting ikke kommer gratis. Kanskje det er det som er ditt problem? Er du vant til å få alt du peker på og få det som du vil uten videre innsats? Det gir dårlig arbeidsmoral. Selvfølgelig vil du heller sitte på ræva og bli servert, de fleste kunne ønske det i ny og ned. Men det er ikke sånn verden fungerer! Tips til deg: Tren opp vilja di. Gjør noe du ikke liker en gang hver dag. 10 pushups? En tur? Vaske gulvet? Ting som ikke frister, men må gjøres! Man kan trene opp mentaliteten, hjernen er også en "muskel" som kan trenes. Les: Bli bedre med mental trening.

Skrevet

Man få trives såpass at man føler en skikkelig ansvarsfølelse og lojalitet til arbeidsplassen, da kommer moralen av seg selv :) Er viktig med riktig arbeidsmenge ift mestring, og å få samme lojaliteten fra arbeidsgiver sin side. Det er ihvertfall oppskriften for min del.

Anonymous poster hash: 651eb...c73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...