Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har lyst men er ikke spesielt god i matte..kan jeg klare det likevel tror dere? Anonymous poster hash: f1015...2ea
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Hvorfor velge en studieretning du ikke har anlegg for...? Du kan jo evt ta orgpsyk. eller markedsføring som spesialisering så blir det ikke så mye tall. Men er du virkelig dårlig i matte ville jeg funnet på noe annet! Anonymous poster hash: 6e5b2...d2b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Ja det kan du. Matten er ikke så avansert, men det er ikke lett heller om du allerede sliter med matematikk. Jeg studerer siv.ing og økonomi så i forhold til siv.ing matte er økonomimatte ganske enkelt. Anonymous poster hash: 51072...f4b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Med mindre du er HELT elendig i matte, går det helt fint. Økonomi og administrasjon er IKKE det samme som matte, for de som måtte tro det. Anonymous poster hash: 36a28...a95
Seriøst Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Det går helt fint! Du vil nok slite litt med grunnleggende matematikk, men det tror jeg er det eneste. Og enig med hun over her, øk/adm er ikke det samme som matte i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er dårlig i matte og forstår ingenting av økonomimatte (jeg vet ikke helt hva det heter, men min bror gikk nettopp ut av skolen med mye økonomifag. Han er regnskapsfører nå). Jeg ville ikke klart meg. Men jeg tror at om en har interesse for det, så kan en lære det. Det krever nok litt innsats, men jeg tror at når du først begynner å forstå noe, så vil motivasjonen være der til å lære og forstå enda mer. Jeg lærte nettopp å regne ut areal av ikke-firkantede former! Jeg har aldri forstått det og kan ikke engang huske å ha lært om det noensinne. Jeg jobber som skoleassistent, og areal var emnet; interessen for å lære var tilstede. Jeg lærte det raskt, og husker det fremdeles (jeg kan godt lære ting enkelt, men glemmer det igjen med en gang jeg tenker på noe annet). Anonymous poster hash: 84a0c...49d
guggu Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Nei det trenger du ikke. Det er langt fra hverandre. Jeg var veldig god i matte på vgs ( 5-6 er kadidat i 3MN som det het da) og holdt på å kjede meg halvt ihjel på økonomi og administrasjon utdanning. Så kjør på og lykke til :-D
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er spesialsykepleier nå da, har blitt alenemor og har lyst til å ta et studium som kan gi meg dagtidsjobb og ok betalt.. Anonymous poster hash: f1015...2ea
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er sykepleier og har gått ledelse/økonomi-utdanning. Er overhodet ikke flink i matte, men det var ingen utregning vi måtte gjennom. Kun forståelse av kommuneøkonomi, budsjett og regneark mm. Anonymous poster hash: 0b6da...410
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #10 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har mastergrad i økonomi fra utlandet (er utlending selv) og det må være stor forskjell tydeligvis fordi jeg hadde stor vekt på matte og statistikk i utdanningen. De uten talent for tall strøk i første semester. Anonymous poster hash: 73d6b...76d
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #11 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har mastergrad i økonomi fra utlandet (er utlending selv) og det må være stor forskjell tydeligvis fordi jeg hadde stor vekt på matte og statistikk i utdanningen. De uten talent for tall strøk i første semester. Anonymous poster hash: 73d6b...76d Enig med deg, kjenner meg ikke igjen i svarene. Allerede i innføringslagene må man ha kontroll på algebra og funksjoner osv. Hadde ikke tatt økonomi om jeg slet med tall. Jeg har forøvrig studert i Norge. Anonymous poster hash: 664f3...2aa
piranha Skrevet 5. februar 2015 #12 Skrevet 5. februar 2015 Jeg er utdannet diplomøkonom og er elendig i matematikk, men kom jeg greit igjennom både matematikk og statistikk. Det er jo ikke i disse fagene hovedvekten av utdanningen ligger, og økonomifag er annerledes mattefag.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #13 Skrevet 5. februar 2015 Jeg taklet ikke matten fra øk.adm på høyskolen da jeg begynte der etter Handel og kontor på vg. Var flink på vg, men ble mye mer avansert på høyskolen. Men..... jeg var igrunn ikke 100% fokusert og motivert heller, ung og dum. Du er mer voksen og moden og tar dette mer på alvor, og da tror jeg nok du kommer deg gjennom det. Kan jo få hjelp av noen også. :-) Anonymous poster hash: 3eb2c...d51
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #14 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har mastergrad i økonomi fra utlandet (er utlending selv) og det må være stor forskjell tydeligvis fordi jeg hadde stor vekt på matte og statistikk i utdanningen. De uten talent for tall strøk i første semester. Anonymous poster hash: 73d6b...76d Har også mastergrad og kjenner meg heller ikke igjen! Anonymous poster hash: 886ab...ac2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #15 Skrevet 5. februar 2015 Jeg tok videregående matte for noen få år siden, og fikk 5. Så startet jeg på et studie i fjor hvor jeg måtte ha regnskap og bedriftsøkonomi. Jeg strøk, og jeg jobbet hardt med det faget, følte jeg egentlig hadde kontroll. Så jeg vil vel si at det er vanskelig. Vi var 250 elever i den klassen, de fleste fra økonomi og administrasjons studiet, det var mange som strøk. Og vi jobbet jo i grupper, og det var mange som slet med det faget. Men du kan jo selvfølgelig klare det, men det vil nok kreve hardt arbeid. Anonymous poster hash: 9eedd...67b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #16 Skrevet 5. februar 2015 Jeg vil påstå at det kan gå helt fint hvis du er middels i matte, og ikke sliter med områdene brøk, likninger osv. Økonomi er langt mer en matte. Jeg gjorde det dårlig i matte, men veldig bra i økonomifagene. Anonymous poster hash: b154f...695
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #17 Skrevet 5. februar 2015 Slik jeg husker det var det noen nye ting å lære. Det var veldig viktig å forstå det grunnleggende. Jeg husker at jeg var ganske fortvilet en stund over ikke å forstå noen ting av matten eller statistikken. Det jeg gjorde var å ta med meg bøkene på hytta en langhelg. Der er det ingenting som forstyrrer, ikke en gang tv eller nettilgang. Deretter og regnet jeg oppfriskningskapitlene og de innledende kapitlene mange ganger slik at grunnlaget var i orden. Etter det ble det enkelt. Hvis du bare lærer det grunnleggende er resten mest å bruke de samme metodene på ulike typer problemstillinger. Anonymous poster hash: b8038...8d9
Økonomor Skrevet 5. februar 2015 #18 Skrevet 5. februar 2015 Kjøp mattespettboka eller noe imot samme sjanger. Det er det grunnleggende som ofte er glemt. Sliter du med algebra må du kanskje jobbe med det først.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #19 Skrevet 5. februar 2015 Jeg var veldig dårlig i matte på vgs. Matten på økonomi/ledelse var vanskelig, men jeg jobbet MYE med den! Tok flere helger hvor mann og barn dro på tur og jeg satt hjemme og regnet og regnet til jeg nesten stupte. Men jeg fikk det til! Man må jobbe MYE med det, og det var først mot slutten av semesteret jeg knakk mange koder. Endte med A på eksamen og det hadde jeg aldri trodd bare noen uker tidligere! Stikkordet er å regne, regne, regne helt til det går opp et lys Anonymous poster hash: 4e31d...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå