Marsch83 Skrevet 4. februar 2015 #26 Skrevet 4. februar 2015 Ville ikke jeg gjort! Vi har også hatt stygg hoste på 2-åringen. Eneste legemiddel vi kunne få var reseptfri hostesaft. Inneholder ikke cosylan morfin? Man skal ikke kjøre bil i alle fall.. Så nei!!! Det hadde jeg aldri gjort...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #27 Skrevet 4. februar 2015 Ville ikke jeg gjort! Vi har også hatt stygg hoste på 2-åringen. Eneste legemiddel vi kunne få var reseptfri hostesaft. Inneholder ikke cosylan morfin? Man skal ikke kjøre bil i alle fall.. Så nei!!! Det hadde jeg aldri gjort... men, jeg har allerede gjort det, så det jeg lurte på var hvor ofte jeg burde se til han i løpet av natten... Hi Anonymous poster hash: f7da3...74b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #28 Skrevet 4. februar 2015 Har selv gitt cosylan til min ene sønn, uproblematisk så lenge barnet ikkehar produktiv hoste eller luftveissykdommer. Tror ikke du trenger å bekymre deg for han, og uansett er virkningen av etylmorfinen ute etter en 6 timer. Anonymous poster hash: 8c739...a7f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #29 Skrevet 4. februar 2015 Jeg fikk beskjed at min ikke kunne få hostesaft for det kan stoppe hosterefleksen. Og den er nødvendig. Jenta mi har hosta siden september, men fortsatt ingen hostesaft. Anonymous poster hash: 02c76...3a9 Og du har ikke bedt om henvisning for å utrede for astma? Stakkars barn. Sløv lege og sløve foreldre er dårlig mix. Anonymous poster hash: d3eda...58c Det er vel klart jeg har vært hos legen. Vært ut og inn hos både lege og sykehus i flere måneder. De sliter desverre med å finne ut hva det kommer av. Så hold deg for god til å betvile folk før du vet fakta. Anonymous poster hash: 02c76...3a9
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #30 Skrevet 4. februar 2015 Ville ikke jeg gjort! Vi har også hatt stygg hoste på 2-åringen. Eneste legemiddel vi kunne få var reseptfri hostesaft. Inneholder ikke cosylan morfin? Man skal ikke kjøre bil i alle fall.. Så nei!!! Det hadde jeg aldri gjort...men, jeg har allerede gjort det, så det jeg lurte på var hvor ofte jeg burde se til han i løpet av natten... Hi Anonymous poster hash: f7da3...74b Cosylan har en virketid på 4-6 timer. Dosen barnet ditt har i kroppen vil allerede være på vei ned, snart er den ute av kroppen. Sjekk noen ganger før du legger deg, og igjen etter et par timer hvis du er engstelig? Eller legg deg på madrass på gulvet inne hos barnet hvis det gjør deg tryggere. Dette går nok helt fint. Tviler på at legen ville sagt det var greit hvis han/hun trodde det var en risiko for at noe skulle skje. Anonymous poster hash: 98d08...c6d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #32 Skrevet 4. februar 2015 Min fastlege er restriktiv med å gi MEG Cosylan, å gi det til våre barn (6 og 9) har vært utelukka. Det går helt sikkert bra m barnet ditt men jeg ville aldri gitt Cosylan til et så lite barn igjen. Om du ikke sover på samme rom som han ville jeg kanskje prioritert det i natt. God bedring! Anonymous poster hash: ec6d5...864
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #33 Skrevet 4. februar 2015 Som en liten motvekt, har supergod virkning av Cosylan selv, aldri hatt bivirkninger av noe slag. HI, du har snakket med fastlegen. Felleskatalogen/pakningsvedlegg har informasjon om dose også til barn. De dosene skal være trygge å følge, spesielt etter samråd med lege. Så folk her kan roe seg 5 hakk. Anonymous poster hash: fbc7b...dae
Marsch83 Skrevet 5. februar 2015 #34 Skrevet 5. februar 2015 Ville ikke jeg gjort! Vi har også hatt stygg hoste på 2-åringen. Eneste legemiddel vi kunne få var reseptfri hostesaft. Inneholder ikke cosylan morfin? Man skal ikke kjøre bil i alle fall.. Så nei!!! Det hadde jeg aldri gjort... men, jeg har allerede gjort det, så det jeg lurte på var hvor ofte jeg burde se til han i løpet av natten... Hi Anonymous poster hash: f7da3...74b Beklager at jeg har lest mld din feil 😳 har du fått klarsignal om å gi det fra legen,skal jeg selvfølgelig holde meg unna slik kommentar som jeg ga.... Så beklager igjen. Håper gutten din blir frisk snart 😊
Gjest flykræsj Skrevet 5. februar 2015 #35 Skrevet 5. februar 2015 Fikk utskrevet cosylan til mitt barn som da var 17 mnd. 2.5 ml tror jeg det var. Gikk helt fint. Hvis fastlegen har sagt det er greit, ville jeg heller hørt på henne/ham enn erfaringer fra et forum.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #36 Skrevet 5. februar 2015 Det gikk veldig fint, nesten på slaget 6 timer etter han fikk dosen startet han å hoste igjen. Ingen cosylan i kveld! Hi Anonymous poster hash: f7da3...74b
SuperFries Skrevet 5. februar 2015 #37 Skrevet 5. februar 2015 Herregud, for et hysteri! Hva i all verden er dere så redde for? Morfin er ikke farlig i en så minimal dose. Hva galt skulle Morfinen gjort? Stanset respirasjonen? Det skjer ekstremt sjeldent. Pasienter med KOLS og andre lungesykdommer får ofte store mengder Morfin uten at det påvirker respirasjonen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #38 Skrevet 5. februar 2015 Da sønnen min var 2 ble dette tatt i samråd med lege. Aldri igjen. Min snille, gode og rolige gutt endret personlighet. Han ble aggressiv, hyper og det så ut som han var besatt. Nesten psykotisk. Jeg ble redd. En vond opplevelse. Vi avbrøyt tvert, og aldri aldri igjen om vi tar den dritten. Anonymous poster hash: 245c2...183
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå