Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er helt utrent, eier ikke styrke eller kondis - Kan jeg begynne på crossfit?Eller burde jeg trene noe på forhånd? Har lyst å begynne på crossfit med personlig trener for å få et spark bak, jeg tror at det er det eneste som kan hjelpe meg vekk fra evig slanking. Anonymous poster hash: e19ed...b87
Pobie Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Du kommer ikke til å gå ned i vekt med crossfit, eller noen annen form for trening. Dette går på kosthold, og hvis du ikke legger om kostholdet vil vekten forbli den samme, eller øke fordi du har muskler under fettet. Du kan begynne med crossfit som nybegynner, men det kommer til å være utrolig hardt, og du vil sannsynligvis miste motivasjonen ganske raskt. Men det finnes unntak. Jeg begynte med crossfit etter flere år uten skikkelig trening, og jeg har holdt motivasjonen oppe i nesten to år. Men jeg var ikke overvektig da jeg begynte, og pleide å gå på treningsstudio 4-5 dager i uka. Jeg begynte med crossfit 4 ganger i uka, og gikk ikke ned i vekt i det hele tatt.
Lille krøll Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Crossfit har veldig mange skader om du ikke er flink i løfteteknikk fra før. Mange studier fra USA som viser til dette.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 HI her. Har selvfølgelig tenkt å legge om kostholdet! Spiser lavkarbo nå. Tenkte jo kanskje at en personlig trener vil gi litt kostholdsråd i tillegg?Mange skader om jeg ikke er flink i løfteteknikk? Jeg har jo aldri trent, det sier seg selv at jeg ikke kan noen løfteteknikk, men det er vel derfor man bruker personlig trener for å lære seg dette? Anonymous poster hash: e19ed...b87
klg,2 boys now:) Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Hørtes ut som en god plan👍 En PT vil uansett guide deg og visse deg på ditt nivå
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Så da kan jeg få godt utbytte av dette da? Anonymous poster hash: e19ed...b87
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Så da kan jeg få godt utbytte av dette da? Anonymous poster hash: e19ed...b87 Jeg har aldri prøvd crossfit selv (men syns det virker gøy), men litt av poenget er jo at man bør gjøre noe man syns er morsom også. For deg virker dette som noe du kan synes er morsomt, ikke sant, siden du vurderer det? Da er det en god idé å prøve, overvektig og utrent eller ikke. Selvsagt kommer det til å ha effekt! Med en PT som kan veildede deg, og som er klar over at du begynner på "scratch", reduserer du faren for belastningsskader. Jeg syns absolutt du skal prøve på dette! You go girl! Anonymous poster hash: c66c0...69e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå