Gå til innhold

Sykemelding og utlenlandstur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da må man stoppe sykmeldingen, ta ferie og fortsette sykmeldingen etterpå.

Arbeidsgiverperiodem begynner på nytt etter ferien, så du vet det (eller "venninna" di da)

Anonymous poster hash: 6a43b...f56

Arbeidsgiverperioden starter ikk på nytt i et slikt tilfelle.

Anonymous poster hash: 7a495...226

Skrevet

Da må man stoppe sykmeldingen, ta ferie og fortsette sykmeldingen etterpå.

Arbeidsgiverperiodem begynner på nytt etter ferien, så du vet det (eller "venninna" di da)

Arbeidsgiverperioden starter ikk på nytt i et slikt tilfelle.

Anonymous poster hash: 7a495...226

Gjorde det hos meg...?

Skrevet

Det spørs vel hva det gjelder. Langhelg til London må vel søkes om. Jeg selv har bodd 20 minutter fra finskegrensa og 25 minutter fra nærmeste norsk matbutikk, så dro til Finland og handlet (billigere) mat mens jeg var sykmeldt, har aldri fått beskjed om at det ikke var greit - mat må man ha uansett hvor syk man er, og jeg sparte 10 minutter tur-retur hver gang ved å dra over grensa.

Anonymous poster hash: d2338...dc4

Å dra på butikken for å handle mat er jo definitivt noe annet enn å reise på shopping til London... 

Anonymous poster hash: 21cff...32a

Men det er fortsatt utenlandsreise.

Skrevet

Du krysser av på sykemeldingen om at du skal bruke feriedager og bruker disse.

Selvsagt må man bruke feriedager selv om man er sykemeldt og reiser utenlands. Hvorfor skal du ikke bruke ferie?

Anonymous poster hash: c4936...bef

Et lite øyeblikk, så skal jeg ringe den det gjelder å spørre hvorfor hun ikke vil bruke ferien...... Som skrevet lenger oppe, det er ikke meg det gjelder.

Anonymous poster hash: 37e95...eb3

Men viss det ikke gjelder deg har du vel ingenting med det. Regner med den sykemeldte ordner opp selv, så siden du trenger teskje for å forstå dette så la heller personen det gjelder ta ansvar for seg selv.

Anonymous poster hash: c4936...bef

Skrevet

Det spørs vel hva det gjelder. Langhelg til London må vel søkes om. Jeg selv har bodd 20 minutter fra finskegrensa og 25 minutter fra nærmeste norsk matbutikk, så dro til Finland og handlet (billigere) mat mens jeg var sykmeldt, har aldri fått beskjed om at det ikke var greit - mat må man ha uansett hvor syk man er, og jeg sparte 10 minutter tur-retur hver gang ved å dra over grensa.

Å dra på butikken for å handle mat er jo definitivt noe annet enn å reise på shopping til London... 

Men det er fortsatt utenlandsreise.

Ja, men her er det snakk om utenlands-FERIE-reise. Man tar uansett ikke ut en feriedag for å dra på butikken å handle. En ting er hvis det er snakk om en "ekspedisjon", men i dette spesifikke tilfellet som du nevner er det kortere til butikken i Finland enn til din nærmeste matbutikk i Norge. Det blir uansett noe annet. Det er fortsatt snakk om en ordninær tur til (den nærmeste) matbutikken. 

Skrevet

Du krysser av på sykemeldingen om at du skal bruke feriedager og bruker disse.

Selvsagt må man bruke feriedager selv om man er sykemeldt og reiser utenlands. Hvorfor skal du ikke bruke ferie?Anonymous poster hash: c4936...bef

Et lite øyeblikk, så skal jeg ringe den det gjelder å spørre hvorfor hun ikke vil bruke ferien...... Som skrevet lenger oppe, det er ikke meg det gjelder.Anonymous poster hash: 37e95...eb3

Men viss det ikke gjelder deg har du vel ingenting med det. Regner med den sykemeldte ordner opp selv, så siden du trenger teskje for å forstå dette så la heller personen det gjelder ta ansvar for seg selv.Anonymous poster hash: c4936...bef

Så at venninnef spør hverandre om hjelp gjelder ikke når den ene er sykemeldt og lurer på en slik ting? Vi er to stk som skal på Londontur, en tredje venninne ønsker å bli med, men er sykemeldt. Derfor spørsmål her. Er vel lovlig det, selv om det ikke gjelder meg?

Anonymous poster hash: 37e95...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...