Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Ja man blir sliten av dette, slapper ikke av et sekund! Men du skulle begynne å jobbe 50% J'espere? Betyr det et par fridager i uka eller fem halve dager? Du får jo bare kjenne på det, lov å justere det etter behov😉 men som F*PCO skrevtidligere, kanskje godt å være litt på jobb og for å distrahere og få tida til å gå? Hvis man orker da selvfølgelig, og ikke bare går i veien for de andre som jobber😉 lett å få dårlig samvittighet når man føler man ikke bidrar, men husk at det er en god grunn denne gangen og det er bare snakk om en liten periode i en lang karriere😊 må minne meg selv på det for jeg har ikke utført min vanlige jobb på snart ett år...føles tungt å ikke kunne bidra med annet enn å spise mat og flytte på noen papirer når jeg først kan jobbe. Men vi kommer sterkere tilbake😉

 

Og så er det jo så mange fridager i Mai😉

 

Fikk brev fra Nav i dag ominnkalling til møte siden jeg har vært sykemeldt i snart et halvt år...iiiik, det føles ikke bra men det har vært helt nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja skal jobbe 50 %, og tenker det blir halve dager. Er ikke i form til å klare en hel arbeidsdag i strekk, men går kanskje hvis jeg kan sove litt lenger enn vanlig og gå tidlig. Det blir sikkert ok på en måte, men kommer ikke til å ha noe overskudd til noe annet. Og hodet mitt kommer ikke være med, forhåpentligvis får jeg litt enkle saker tildelt til å begynne med hvertfall. Bør begynne å trene igjen, av flere årsaker, men det blir nok ikke noe av på en stund.

Men du har helt rett, det er en kort periode i en lang karriere og det må være lov å være nede for telling noen ganger uten at man skal straffe seg selv for det. Skal kjenne etter og hvis det ikke går med 50 % får jeg være 100 % noen uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene sniiiiker seg av gårde syns jeg... Mye venting i denne prossessen her!

Prøver å nyte at formen er dårlig og kvalmen og trøttheten eier meg om dagen😉 måtte det bare fortsette👍

 

Hvordan går det med deg Tinkerbelk74? Fått noen nye datoer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinkerbell! Jeg følte meg litt bedre noen dager, men i dag har jeg vært skikkelig uggen. Kvalm og vondt i hoDet. Sov dårlig i natt også, er nok delvis derfor. Gruer meg til jobb i morgen..men dagene går nok litt fortere da.

Hvordan går det med deg da? Skulle du begynne i ny jobb i morgen? Og vet du noe mer om neste forsøk?

 

Godt å høre at du er kvalm fortsatt Embi! 😉 håper det holder seg sånn en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det fortsatt går bra, jeg krysser alt for at dere skal fullføre denne gangen.

 

Ja J'espere jeg starter i ny jobb imorgen... Gruer meg veldig.

Har ikke fått noen nye datoer jeg.. Venter på mens nå men regner med at den kommer såpass seint at jeg blir nødt til å vente til etter ferien... Men håper jeg kan få forsøk i august....

Skal ha konfirmasjon i august 2016 og... Hehe kan bli interessant...

 

Må si jeg er lei men har ikke noe å klage på enda når jeg leser om alle deres forsøk...

Jeg bare føler jeg ville ha starta med å være gravid pga tiden og... Jeg blir ikke yngre akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja første uka i ny jobb er sjelden gøy...

Menhusk at de har jo valgt å ansette deg! De vil at du skal jobbe der😊 og ingen forventer at du skal kunne alt med en gang. Dette går så fint så😊

 

Og dette med tid ja, ting tar tid i denne prossessen det er helt sikkert! Og så blir man mer og mer utålmodig! Men den som ikke gir opp klarer det til slutt😉

Håper tida går fort i ny jobb og at neste forsøk er rett rundt hjørnet Tinkerbell74👍

 

Du får ha lykke til på jobb i morgen du og J'espere! Håper formen er bra nok til å komme seg gjennom dagen og uka😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu... Hehe joa det gikk greit. Slitsomt med masse inntrykk og mye å huske. Har prøvd å hilse på foreldre og bli litt kjent med barna. Men mye nytt og vanskelig å si og gjøre så mye når man ikke er kjent med rutiner eller no.. Men det går nok bra tilslutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk greit her og. Glad jeg ikke jobber fullt da, holdt med de fire timene - sov halvannen time på sofaen etter jeg kom hjem. Jeg fortalte at jeg var gravid til de nærmeste kollegaene og det kom åpenbart ikke som noen overraskelse på dem, de hadde vel lagt to og to sammen (forlovet oss i sommer, kjøpte hus i høst, plutselig sykemeldt i to uker uten at de får vite hva det er...)... Jaja, forhåpentligvis går dette bra nå og så er det ikke noen Big deal at flere vet.

 

Fikk forresten brev fra Ullevål i dag med bekreftelse på at jeg har fått fødeplass. Shit pommes frites, føles veldig virkelig dette.. 😁

 

Fint å høre at første dag i ny jobb gikk bra Tinkerbell! Gratulerer med vel overstått - du kommer sikkert raskt inn i det!

 

Hvordan går det med deg og kvalme Embi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint, jevn kvalme og trøtthet😉 helt i orden, tar alt som kommer👍 og bare håper at det fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått skikkelig dilla på saftis! Kjøpte en pakke Friskis etter jobb og den er snart borte 😛 Så godt med noe kaldt og friskt, mmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jeg har leita meg grønn etter sånne små trekant saftiser, men finner de ikke noe sted! Og så har "noen" tømt frysa for all isen vi hadde!! 😉 tilløp til krise😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er helt hekta på saftis! Så si nesten det eneste som går ned om dagen, det og vann. Har så elendig matlyst, og når jeg først spiser, så blir jeg veldig raskt mett. Men ingen kvalme, heldigvis.

 

Har siden uke 6 (nå uke 10) fått veldig ondt i venstresiden av korsryggen, til tider med stårling nedover beinet. Men smertene kommer gjerne hvis jeg beveger meg mye og blir værende til jeg våkner morgenen etter. Noen som har peiling om dette kan være svangerskapsrelatert, synes bare det er veldig tidlig med slike smerter allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har også lett etter de trekantsaftisene etter at du anbefalte dem Embi! Men fant de ikke, så da ble Friskis et godt alternativ.. Men nå er det ikke mer igjen! 😩😩

Jeg får også særere og særere matbehov. Sambo laget fisk til middag i går, han var så snill og omsorgsfull og hadde ikke hjerte til å si at jeg holdt på å brekke meg av lukten! Heldigvis hadde han marinert den godt med tacokrydder, så det gikk greit å spise når det kom til stykke.. Og alt som heter kjøttpålegg av svin kan jeg bare glemme! Brød med filadelphia-ost og tomat går ned heldigvis! Og pasta med tomatsaus eller pesto! 🍝

 

A+s: har lest at noen kan få bekkenplager veldig tidlig.. Livmoren utvider seg jo for å gi plass til leieboeren.. Men du bør kanskje oppsøke en fysioterapeut uansett, helt sikkert noen øvelser du kan gjøre for å forebygge at det blir veldig ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant de trekantsaftisene (Sunlollies) på Rimi rett ved jobben 😄😄😄 Yummy 😛 Nå har jeg hamstret inn fire pakker! Det skulle holde for et par dager i det minste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, de dukket opp på remaen her og i går👍 tre pakker i frysa her klar for innhogg😉

Tenkte meg inn på apoteket i dag, vet det er ambisiøst men tror det skal gå bra. Trenger påfyll av medikamenter. Hva går dere andre på nå? Og hvor lenge?

 

Hvordan er formen din F*PCO? Lenge siden du har sjekket innom her😊

 

Har dere hatt første legetimen enda hos fastlegen? Skal til legen neste fredag her, menhar bedt han om å vente med første "sånn" kontroll... Så håper det bare blir ny sykemld og en henvisning til Haukeland. Får lov å komme opp dit på tidlig ul mellom uke 10 og 14. Snakket med vår "faste" gynokolog når vi var på obduksjonsmøtet. Han stod klar sa han, får håpe vi får han nå og, kommer til å be om det. Helt avhengig av å ha en som kjenner historien og som vi stoler på!

Vi vurderer en ul privat til før den på sykehuset, i hvert fall hvis den drøyer til uke 14! Men vi får se om vi tør og orker. Skal besøke min familie og venner om to uker, og i tilfellet alt blir avslørt der så vil vi vite at det fortsatt er noe å avsløre... Menvi ønsker vel egentlig å prøve å holde det hemmelig litt til, meeeen det spørs siden mamma har det med å se rett gjennom meg...❤️ Kan jo hende hun ikke sier noe selv om hun vil, sidenvi har sagt at vi skal si i fra hvis noe skjer.

Flere som skal ha flere ultralyder? Eller venter dere til oul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går fortsatt på Progynova og Crinone, men ikke lenge igjen nå - bare til lørdag, for etter ti uker skal morkaken ha overtatt produksjonen av hormonene. Gleder meg sinnsykt til jeg slipper Crinone-gørra, er så dritlei av å skulle huske på å ta den hver bidige morgen og kveld, særlig å hele tiden måtte passe på å ta den en stund før jeg legger meg pga man skal være i lett aktivitet etterpå. Og Progynovaen er jeg sikker på at jeg fortsatt blir nedstemt av, kjenner at jeg fortsatt har vanskelig for å se lyst på livet selv om alt egentlig burde være bra nå. Håper det tar seg opp når jeg slutter på det..

 

Jeg skal til UL nå i uke 11 eller 12 til en spesialist i fosterdiagnostikk, tipper han også skal ta sånn duotest (blodprøver) mtp risiko/sannsynlighet for Downs blant annet. Det er visst lettest å se den nakkefolden mellom uke 11 og 14. Håper ikke vi blir nødt til å ta noen vanskelige valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fått innkalling til ultralyd på Ullevål 8. juli - det blir vel i uke 18... Får se om vi klarer å vente til da med å få vite kjønn, eller om vi tar enda en privat UL før det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vær i Trondheim i dag! Formen har vært så fin den siste uka😄 så i dag har jeg vasket vinduer og vært på plantasjen og handlet uteblomster! Skal si at jeg ligger på sofaen helt utslitt nå da😂

 

Jeg sluttet på alle medikamenter på testdagen, så her er det bare naturlige hormoner i sving:) litt godt det å! Jeg skal på ul på mandagen (uke 12 da) så er det ikke flere før oul i uke 18! Blir spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes foresten veldig godt ut med sunlollies nå! Tror jeg må kjøpe boen pakket og😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står forresten oul for? 😊

Bra å høre formen din er bedre Håper_og_tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oul=Ordinær ultralyd, den i ca uke 18😊

 

Så du kjører på med fosterdiagnostikk J'espere? Er det dere som har bedt om det eller har dere blitt tilbydt det? Vi er jo ikke såååå gamle at vi får det enda? Eller?

 

Så deilig at formen er bedre Håper_og_tror👍 12 uker på mandag alt! Det har gått fort!

 

Her går det i lutinus, slipper heldigvis crinonen. Den er no gris ja! Og tar nå bare to lutinus om dagen, får gå på de ett par uker til. Samme med progynovaen, trapper ned til neste uke. Skal fortsette på begge blodfortynnende, men det er bare en pille og en sprøyte om dagen, det går fint😊 syns det er betryggende å gå på alt dette i grunn, da føler jeg at vi gjør det vi kan for at dette skal gå bra. Men kjenner nå allerede bare en uke etter ul at de negative tankene sniker seg på igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre om alle isene deres, jeg har dårlig samvittighet for pastaen 😊 Jeg er fortsatt i teorien forsiktig med karbohydrater, men nå er det 3. gang denne uken med ris eller pasta. Deilig!

 

Formen er bra, hadde vel ikke gjettet at jeg er gravid bortsett fra litt småmurringer. Merkelig nok er jeg mer avslappet denne gangen, var mer opptatt av abortrisiko og kjente mer etter tegn sist. Er mer opptatt av om det er 1 eller 2 der nå:-) Mannen er i overkant avslappet, han sa han omtrent ikke har tenkt på graviditeten siden jeg ringte om testen. Mens sist tenkte han på det nesten hver dag!!! Så det er godt jeg har dere damer på nett, når han er den eneste andre som vet;-)

 

Hvis vi kommer oss helskinnet gjennom 7-ukers kontrollen, kommer jeg til å bestille i hvertfall 1 ekstra ul. Både i tilfelle ny ma og litt med tanke på alle våre dårlige embryoer og kromosomspøkelset. Problemet er at jeg vil helst ikke vite det om det skulle være Downs, mens jeg vil vite og avbryte hvis det er trisomi 13 eller 18. Alt en skal forholde seg til...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...