Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Huff! Det er mye vi må takle damer! Vondt å få slike ord midt i fleisen! Jeg så noen ord på instagram her om dagen som alle burde tenke på:

"everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

Jeg var nok desverre mere naiv før selv! Nå etter alt jeg har opplevd har jeg blitt mere reflektert og plomper ikke ut med verken det ene eller andre til folk!

Fortsetter under...

Enig i det sitatet Håper_og_tror, det er lett å glemme. Som en venninne av meg sa også, mange som klager over "bagateller" gjør det fordi det er ufarlig å snakke om, de store og alvorlige tingene hører man jo ikke om før man kommer nært innpå..

Ja enig Embi, jeg skal gi henne en god klem neste gang jeg ser henne!

Sender alle dere tøffe damer en klem også! Ligger her på sofaen og er SKIKKELIG kvalm. Holdt på å svime av i butikken i stad. Så da fikk jeg det som jeg ville, jeg som lengtet etter ekstremkvalme for noen uker siden 😉

Alle rundt meg som har vært gravide selv er nesten litt sure på meg, for jeg finns ikke kvalm! Noen som er helt greit for min del, jeg takler veldig dårlig å være kvalm, og jeg kan virkelig ikke det å spy :P

Jeg har de den siste uken fått veldig ondt i ryggen(kun på venstresiden, korsryggen), men bare om kvelden eller hvis jeg holder på mye. Synes jo det er veldig tidlig å få det.. Er jo så ondt til tider at jeg ikke kommer meg opp fra sofaen på egen hånd =\

Oj så trist å høre om venninna di J'espere.. Noe så tragisk, finnes ikke ord...

Håper kvalmen ikke tar helt over...

Et veldig godt sitat Håper_og_tror, man bør leve etter den,men noen ganger hender det man glemmer seg og plumper ut med ting.. Men jeg prøver virkelig å tenke før jeg snakker. Også er det viktig å kunne ha empati for andre og se at andre kan og slite.

Jeg teller ned til legitime på tirs... Vet jeg må ha en mens imellom men kan man begynne på nesespray i mai? Håper på et forsøk i juni nemlig...sku ønske jeg hadde mer tålmodighet jeg..

Sjekker klinikker og div her... Riga hadde vansker med å matche donor med mine karakteristiske trekk.. Har litt sydlanske gener... Så da må vi sjekke Spania og Athen. Vil jo gjerne ha noen som matcher bra hvis det sku bli til det...

Ønsker alle en superfin søndag

Litt bedre i dag heldigvis etter å ha ligget rett ut i hele går, skal få gradert sykemelding fra i morgen .. Klarer ikke enda en sånn arbeidsuke. Heldigvis har jeg en lege som selv slitt med å bli gravid og hun mente det var veldig viktig å ta det med ro, det var hun som overtalte meg til det. Dette er ikke tiden for å være martyr føler jeg.

Så bra om dere kan få til et forsøk til i juni Tinkerbell! Da kan du jo joine 83jenta ☺️

Ang donor: Hvis du leser tråden fra januar jentene så var det en (Piasawa) som ble gravid på første forsøket med donoregg på instituto Marques i Barcelona. Fikk inntrykk av at hun var veldig fornøyd og at de var veldig profesjonelle!

Annonse

Bra kvalmen er litt bedre i dag J'espere. Her er det en forkjølelse som har slått meg ut, litt kjedelig med tanke på det flotte været som har vært denne helgen, satser på det kommer flere slike dager.

Bare å joine meg i juni Tinkerbell74, skjønner godt du vil ha nytt forsøk før sommeren, når vi har kommet så langt som til ivf-karusellen har man brukt opp tålmodigheten for lenge siden - selv om man må være tålmodig på karusellen også for Ting Tar Tid...

Ja jeg joiner deg gjerne jeg 83jenta. Vi burde vel få rundt omkring likt? De gikk jo skeis med oss begge nesten likt. Skal høre med legen assa.. Kjedelig hvis det ikke blir før i juli liksom....

Takk for tipset J'espere, da skal jeg inn å sjekke

Hvordan går det her inne?

Har du vært hos legen tinkerbell74? Har dere lagt en plan?😊

Hvordan går rugingen F*PCO?

En uke igjen til ul på oss begge J'espere😉 håper formen er fin! Her har kvalmen begynt og melde seg bittelitt. Og svimmelhet og slapphet, selv om slappheten kan være ren latskap...😜 men tillater meg selv å slappe litt av om dagen, og prøve å glemme for resten at man er på tjukka... Går liksom bare å venter på når det skal gå galt denne gangen...hver lutinus-utflod kjennes ut som blod, selv om jeg aldri har hatt sa'er, kun ma'er.

Jaja, blir båret rundt på gullstol av sambo om dagen da😊 han er så god, og livredd han og så han vet ikke hva godt han kan gjøre! Stakkars våre andre halvdeler, de står liksom bare hjelpeløse ved siden av hele veien!

Håper dere har det fint der ute😊

Ja bare en uke igjen til UL for oss begge Embi, kjenner jeg er skikkelig utålmodig til jeg er forbi uke 12 og kan senke skuldrene! Går egentlig bra her, er blitt 100 % sykemeldt og det er jeg veldig glad for, jeg sover og sover! All sovingen holder den verste kvalmen unna da det er godt! Bra å høre symptomene begynner å melde seg for deg også! 😉 men uff Embi, litt fælt at du bare skal gå og vente på at det skal gå galt og.. Skjønner jo at du gjør det etter din historie, men likevel synd at dere ikke skal få lov å glede dere over graviditeten!

Hi hi min samboer er også verdens søteste om dagen, er som en forventningsfull valp! Og disker opp med middag, rydder og støvsuger mens jeg ligger som et ubrukelig slakt her på sofaen 😄

Hvor langt er dere på vei nå embi og jespere? Jeg er 9+0 i dag! Føles godt! Jeg skal også på ul neste mandag. Det skal bli godt. Kvalmen har gitt seg litt til meg men jeg har MYE hodepine og er veldig trøtt og sliten! Er 100% sykmeldt jeg og nå!

Hvordan går det med rugerne? Håper på positiv test for dere😄

Jeg opprettet foresten ei gruppe for de som har blitt gravide. Litt spennende å høre hvordan andre i lignende situasjon har det for tiden:)

Aner ikke hvor langt jeg er på vei og vil heller ikke vite... Får ta det og termin senere... Gravid for femte gang på tre år, orker ikke å ha enda flere triste termindatoer i hodet...

Samme med grupper og sånt, får melde meg inn når jeg ser at dette kanskje går veien. Må over 27 uker for å sette ny rekord og må nesten se en levende baby før jeg føler meg trygg.

Bra dere har masse symptomer, selv om det kanskje ikke er kjempegøy å ha hodepine og andre ting. Men det er jo gode tegn😊 da blir det tre ul og en tester neste uke da, det er stas👍😊 da skjer det litt igjen!

Har også savnet action her, spesielt når jeg bare er i rugevakuum;-) Må si det er betryggende at dere ikke er arbeidsføre (!!), tenker høye hormonnivåer og sterke små knøtt, jeg:-)

Jeg ruger og håper i vei:-) Er helt sprø av lette murringer og ømme bryster nå. Sist var jeg så fryktelig oppblåst at det overskygget alle falske graviditetssymptomer som kommer av Lutinus, men denne gangen har magen vært bra, og alle småtingene føles bedre og det er umulig å ikke assosiere det med graviditeten, selv om jeg vet det er 8 dager til testdato og at det er altfor tidlig med reelle symptomer om jeg så skulle ligge an til å slå Octomum...;-)

Annonse

Hehe dette er ikke bra for hjernen nei F*PCO😉 man kjenner så mye rart, hele tida! Men bare en liten uke til så får du svaret! Spennende!!

Lever litt gjennom alle dere jeg nå, da slipper jeg å tenke på meg selv!👍

Så kom med symptomer og tanker så mye dere orker😉

Vi var på obduksjonsmøte på haukeland i går og skal i sorggruppe igjen i morgen...litt kontraster om dagen, derfor myyye bedre og bare blokkere hele greia og leve gjennom dere!

Bra dere har blitt sykemeldt og kan være hjemme og hvile og ta vare på dere selv J'espere og Håper_og_tror! Ikke gøy å dra på jobb når man har det sånn. Men som F*PCO sier, veldig gode tegn og helt sikkert noen sterke og fine småttiser på gang❤️👍 bare å nyte at mannfolka duller J'espere😉 det er det de kan gjøre akkurat nå, så da får vi vel la de gjøre det😉

Det skjønner jeg veldig godt embi! Det må være kjempetøft når du mistet så sent! Jeg har vært gravid og mistet 4 ganger på to år, men jeg har riktignok mistet veldig tidlig. Jeg har nå passert ukene da jeg mistet så derfor det føles en smule tryggere!

Håper du får god oppfølging så du kan prøve å slappe av litt!

Blir spennende neste uke da F*PCO! Skummelt og spennende på en gang:)

Huff da har du hatt din del av uflax og Håper_og_tror! Det går nok veien for deg nå😉 masse symptomer er jo et veldig bra tegn og at du har kommet så mye lenger denne gangen, det er jo kjempebra! En dag av gangen og et steg av gangen. Vi skal komme i mål hele gjengen😊

Heisann embi.

Ja var hos legen idag, ble ikke veldig glad.... Han visste ikke om vi rakk en runde til før ferie...vrææææl skuffa Deluxe.. Kjenner jeg datt litt ned i min egen lille sjølmedlidenhet...

Spurte litt ang klinikker i utlandet og.. Han anbefalte IVI Valencia men når jeg var inne på nettsiden virket det rotete og noen(3stk som jeg så) hadde lagt igjen kommentar om at de var trege til å svare osv.. Blir så forvirra og usikker...

Eggene mine var bra,ihvertfall de som ble satt inn. Noen av de var visst litt trege og noen veldig raske. Men de som satt inn var 8 cella tror jeg(3dg)

Tror jeg er rundt eggløsning og for er sår og litt muggen... Etter forsøket har jeg jo gått opp også så føler meg som en elefant om dagen...

Gruer meg til jeg skal i komfirmasjon til nielsen til samboeren og... Føler hu måler meg opp og ned....

Og på toppen av alt starter jeg i ny jobb den 4 mai... Gruer meg jo til det og... Er redd jeg ikke er bra nok....

Ting går ikke helt etter planen her.. Hehehe

Huff inne i en dårlig periode du da Tinkerbell74. Ikke no moro!

Det kan virke uoverkommelig alt sammen når man får så mye på en gang.

Håper du klarer å ta en ting av gangen, og fokusere på det som er viktig😉

Første uka i ny jobb er no driiit, men gi det ett par dager så er du inne i det. Jeg er helt sikker på at det går mye bedre enn du tror😊

Samme med konfirmasjonen. Konfirmanten får ikke tid til å måle deg opp og ned på en sånn dag, hun er mer opptatt av å telle penger😜

Så til det viktige; hvis eggene dine er bra og det blir bra embryoer, hva med å gå for et privat forsøk før sommeren i stedet for donasjon i utlandet? Bare en tanke😊 jeg forstår det er fryktelig vanskelig å sitte og vente og lure!

Men det var ikke noe annen tilbakemelding annet enn at dere kanskje ikke rakk ny runde før sommeren? Hadde han troen på nytt forsøk?

Håper du får en bedre dag i morgen tinkerbell74! Og at du orker alle disse utfordringene som kommer på rad og rekke! En ting av gangen, så kommer du i mål til slutt😊

Absolutt bra med symptomer - lystbetont kvalme som en venninne av meg kalte det! :eeeh: Er der at jeg ikke alltid klarer å ligge med telefonen og skrive, litt samme følelsen som å lese i bil. 

Håper_og_tror: jeg er 7+3 i dag! Gratulerer med å være allerede i uke 10 :) Hvor har du opprettet gruppe? Er med i en Fb gruppe for termin i desember, men alle der har jo blitt gravide på egen hånd og de fleste er også mange år yngre enn meg .. Det er dere jeg føler tilhørighet til, så vil heller henge her inne! 

Embi: Skjønner godt at du ikke tør å lene deg tilbake riktig ennå! Obduksjonsmøte må forresten ha vært tøft! Fikk dere vite noe dere ikke visste fra før? Og føler dere at dere får noe ut av sorggruppen? Jeg har tidligere  vært med i Al-Anon-grupper og synes det var ganske fint - annerledes enn tradisjonell terapi, men selvfølgelig veldig avhengig av de andre gruppedeltakerne. Noen funker bedre enn andre, det handler jo litt om å føle at man har noe felles og at noen kan lytte og forstå det du går gjennom uten å skulle komme med uvelkomne (men velmenende) råd.

Men du har jo uansett kommet et veldig stort steg videre - du er gravid nå!!  :danse:

F*PCO: fryktelig spennende dette her! La oss håpe at du ikke slår Octomum tross alt, holder kanskje med to  :babysmokk:  :babysmokk: Er jo helt umulig ikke å kjenne etter symptomer!! Vi satser på at alle gode ting er tre og at murringene du kjenner er de to små eggene som klorer seg fast!  :danse:

Sorry Tinkerbell, begynte å skrive før jeg så din melding. Uff så trist, fælt å være så langt nede! Men det er jo tross alt gode nyheter at eggene dine er bra! Skjønner at det ikke er så lett, men ikke legg alt for mye i det at det ikke gikk denne gangen - det er jo mange som ikke blir gravide på første forsøk selv om de er under 30 og har knallgode egg! Men synd om dere ikke rekker et forsøk til før sommeren - hvilken klinikk er du på? (mulig du har nevnt det tidligere...) Som Embi sier: tid er barn og vi kaster ikke bort sykluser her

Lykke til i konfirmasjon og ny jobb. Har absolutt forståelse for at en sånn ting kan påvirke alle områder av livet. Men er enig med Embi - konfirmanten kommer til å være opptatt av seg og sitt og alle gavene hun får! Og jeg er sikker på at du er bra nok for den nye jobben, hvis ikke ville de ikke ansatt deg  :Nikke:

Du er forresten ikke alene om å føle deg som en elefant om dagen Tinkerbell. Jeg har også gått opp etter mange måneder med stillesitting og depping og trøstespising, og nå enda mer ligging på sofaen. Kan ikke akkurat skylde på knøtte ennå! Hvem vet hvordan jeg kommer til å se ut om syv måneder hvis det fortsetter sånn - håper ikke jeg blir en av dem som legger på seg 30 kg - verken bra for meg eller baby! 😂😂😂 De fleste går jo ned når de blir kvalme men jeg kjenner at det blir mye verre når jeg ikke har spist, så trykker i meg selv om jeg er kvalm 😱

Takk for oppmuntring jenter.

Humøret er ikke stort bedre idag egentlig..

Vi går privat hos Fertillitetssenteret i Oslo, jeg er jo for gammel til å få noe. Legen sa at alt lå til rette for at det sku gå med mine egg men sjansen er liten. Det var ca 15-20%. Eggdonor ligger på 50-60%. Så det er vi som må si stopp når det er riktig for oss. Men det er jo faktorer som penger her også.. Skal vi ta mange forsøk her med liten sjanse eller ha penger til kanskje to forsøk med mye større sjanse... Også det psykiske oppi alt.

Vi skal ha et forsøk til med mine egg men hadde håpet at det ble før sommeren... Men håpet er ikke ute, det kommer an på når jeg får mens og med min flaks er den sein...

Det er moren til konfirmantene jeg blir målt opp og ned av.. Hu er sånn fisefin hjemmefrue som er så tynn som en strek... Så som dere skjønner er ikke jeg det.. Jeg gikk ned mye i 2013 men det har gått seg på igjen etter utallige ting som skjedde i 2014... Så føler meg ikke bra om dagen...

Også liker jeg å ha en plan B og nå føler jeg at jeg ikke har det pga den ivi klinikken som legen anbefalte.. Samboeren blir veldig der at da må vi dra dit..legen kalte det litt samlebånd og... Blir litt skeptisk jeg da....

Nå må jeg dra på jobb et par timer... Ha en superfin dag i sola jenter og takk for at dere er der

Ok, så da er dere privat allerede Tinkerbell74. Etter det du skriver begynner jeg virkelig å se at det kan være noen valg å ta fremover ja. Jeg tenker som så at så lenge dere gjør noe, så er jo det bra😊 da er man jo et steg videre! Og nå vurderer dere hva plan b er og hvor i verden, sikkert lurt å bruke litt tid på å sjekke den planen ja. Men det hadde bare vært så mye bedre hvis noen kunne få 1. Tida til å gå fortere og 2. Bare fortelle oss hva som er best og 3. Ha en spåkule på lur😉

Så var det vekta ja...kremt sliter fortsatt med muffinmagen etter forrige graviditet...og nå er sofaen min beste venn... Jaja vi får gå noen turer når formen stiger igjen jenter😉 viktigste nå er å holde kvalmen borte!

Vi fikk ikke vite noe nytt på obduksjonsmøte J'espere. Det var som både vi og legene trodde, akutt ttts og så en liten gutt som ble født altfor tidlig pga at kroppen min satte i gang en slags abort av jentene mine❤️

Sorggruppa er vi veldig fornøyd med! Den har hjulpet veldig! Fælt at man må gå dit, og det er noen tøffe historier der, men noen flotte folk som man kan dele alt med. Nesten som her inne😉

Håper du holder ut å lese denne lange mlda J'espere😉 håper du får en god dag på sofaen👍

Og lykke til i konfirmasjonen Tinkerbell74! Det hørtes ikke moro ut og jeg skulle ønske jeg hadde noen lure ord å si som gjorde det mye bedre... Men håper i hvert fall at du får en fin dag på jobb!

Det er ille å føle at andre måler en opp og ned Tinkerbell.. men med forbehold om at jeg ikke kjenner denne fisefine flisa av en hjemmefrue, så er de aller fleste mest opptatt av seg og sitt og mye sitter også ofte i ens eget hode.. Jeg har det hvertfall sånn, hvis jeg føler meg dritt så tenker jeg at alle andre også ser alt jeg er misfornøyd med, men så viser det seg kanskje at de ikke har tenkt noe på det og at det er jeg som har disse tankene - ikke dem. Jeg har en venninne som jeg har kommet i skade for å sammenligne meg med litt for mye i det siste (note to self - å sammenligne seg med andre er det mest destruktive man kan gjøre). Føler hun har svevd gjennom livet uten et eneste reelt hinder på veien, traff mannen sin på "riktig tidspunkt" da de var i midten av 20-årene og studerte medisin begge to, reiste et halvt år til sør amerika før de kjøpte hus sammen og selvfølgelig ble gravide med en gang de begynte å prøve. Nå har de tre friske barn og fine barn og alt er så tilsynelatende perfekt at det kan få hvem som helst til å tvile på seg selv. Da vi var på venteliste for IVF i høst klarte jeg nesten ikke å ha kontakt med henne, for hun vekket så mye vonde følelser i meg. Når man går gjennom så tøffe tak som en prøverørsprosess er må det være lov å vise omsorg for seg selv - noe som både innebærer at man både unngår mennesker og situasjoner som minner for mye om det vonde, og at man heller ikke tenker og sier stygge ting om seg selv (man er sin egen verste fiende nemlig). Har du gått opp, så skyldes det som du sier at du har hatt et tøft år - det betyr ikke at du er dårligere enn flisa!

Skjønner at du trenger å ha en plan B og at det ikke bare er å kjøre i gang med egne egg når pengesekken ikke er uttømmelig. Det er kanskje greit å undersøke litt rundt og ta kontakt med flere klinikker, bare for å få en oppfatning av dem. 

Embi, er kanskje fint å få et endelig svar på hva som skjedde og en slags closure (skjønner at dette kommer dere ikke over på en stund altså, men når alle fakta er på bordet kan dere hvertfall begynne helingsprosessen. Fy fillern, livet er rått noen ganger altså. Godt å høre at dere har nytte av sorggruppen! 

Ellers kan jeg melde at puppene mine herved har vokst ut av alle bhene jeg har. Jeg går rundt og ser ut som jeg har tatt silikon. Sambo synes selvfølgelig det er helt topp, noe som er litt plagsomt for jeg har null sexlyst med denne kvalmen og i tillegg gjør sex vondt for tiden (jeg er ganske sensitiv der nede og mistenker at crinonen irriterer slimhinnene). Så det blir ikke så mye på han om dagen stakkar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...