J'espere Skrevet 10. november 2015 Forfatter #1126 Del Skrevet 10. november 2015 Hei jenter, hvordan går det med dere? Tinkerbell, har du klart å komme noe videre med plan B i helgen? Og Embi, hvordan går det med deg, ligger baby fortsatt og breier og koser deg på tvers? 💗 Her teller jeg ned til permisjon, bare 3 1/2 dag igjen! Er hjemme idag pga har ikke klart å dra når jeg skal ifht sykemelding andre dager, så har blitt litt plusstid. Tenkte å prøve å komme meg på en yogatime eller noe ila dagen, også skal jeg komme litt videre i fødselsboka mi 😄 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147546943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 10. november 2015 #1127 Del Skrevet 10. november 2015 Hei. Ja vi har vel blitt enige om et nytt forsøk i januar... Jeg er litt usikker på om det blir vårt siste... Da vil jeg ha inn to embryoer og skrive under på at jeg går imot anbefalinger... Det øker sjansen litt om at ett fester seg.. Og fester begge seg er det greit og.. Idag skal jeg starte med akupunktur og for å øke sjansene... Mange som sier det hjelper.. Jeg starter å forberede meg på at det ikke blir noen unge egentlig... Mister all håp... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147547245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 10. november 2015 #1128 Del Skrevet 10. november 2015 Nå blei jeg litt glad Tinkerbell! Så utrolig tøft at dere satser på nytt forsøk! Og jeg hadde tenkt å foreslå akupunktur før neste forsøk for deg, men dere er jo allerede godt i gang med ny plan a👍 (eller var dere kommet til plan k eller noe sånt dere og...) Kjør på, tid er barn😉 Bare 3 dager igjen på jobb J'espere, hihihi. Shit påmfritt nå nærmer det seg! Har dere mye igjen å fixe eller er alt fra julegaver til babyrom klart? Her er fortsatt favorittstillingen i magen å ligge i sjøstjerne tror jeg... Det må jo være etter sovestillingen til faren... Jeg føler jeg får mindre og mindre plass å sove på, men d kan jo være at jeg trenger mer og mer plass og er så varm at all nærkontakt blir plagsom😜 Inne i en dårlig soveperiode i hvert fall, mye som surrer i toppen om dagen. Har googlet frem en behandling som kan få mini til å snu, så tenkte å ta en tlf til en jordmor/akupunktør i dag å høre litt. Må jo prøve alt! 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147547342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 10. november 2015 Forfatter #1129 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Jeg ble også veldig glad Tinkerbell!! Skjønner du har lyst til å gå for to egg, det ville jeg også gjort! Men kan jo faktisk også være at dere får bedre kvalitet på eggene neste gang, virker som at dere hadde veldig uflaks med kun B-egg fra donor.. skal dere ha en annen donor denne gangen? Kanskje også det hadde vært lurt å gå for en med ferske egg, selv om hun ikke ligner helt på deg? Sorry, skal ikke blande meg i dine avgjørelser, blir bare veldig engasjert og vil at det skal ordne seg for deg! 👍🏻😁❤️ Jeg brukte som sagt akupunktur før dette siste forsøket, og selv om jeg ikke kan si at det nødvendigvis var det som gjorde utslaget så har jeg troen på at det i det minste kan skape en slags harmoni og ro i kroppen som ikke kan skade hvertfall. Tenkte jeg skulle gå til akupunktur nå før fødselen selv, trenger all zen jeg kan få 😉 Babyrommet er stack fullt av babyting Embi, vi har bare stablet alt fra vogn til stellebord til poser med klær inn der.. Så bør jo ryddes og ordnes litt 😄 Istedet for yoga endte jeg med å rundvaske huset så nå sitter jeg ganske sliten i sofaen og tror ikke jeg kommer til å orke å gå ut..men har begynt å sortere litt babyklær på strl da, tenkte å ha alt 50-56 klart hvertfall. En del av det nye må jo vaskes først også. 💞 Julegaver ja, der sa du noe..har bare kjøpt til niesene mine foreløpig, for kom tilfeldigvis over et 50 % salg på Brio ☺️ men bør vel få ut fingeren for det også. Tenker liksom jeg har så god tid, men har jo ikke det egentlig. Men første uka i permisjon må jeg vel få gjort en del i det minste, regner jo med at hun holder seg der inne et par uker til! ☺️ Haha den sovesituasjonen høres kjent ut, bare at her i huset er det motsatt ☺️ jeg breier meg utover hele senga og sambo får ofte bare en bitteliten stripe helt ytterst, og ofte heller ikke noe dyne stakkars, i tillegg til at jeg puster som en hvalross når jeg sover. Også vil han ikke vekke meg heller, så han ender med å ligge der og fryse og være redd for å falle ut av senga 😖 Håper den behandlingen fungerer da, krysser fingrene for det! Når skal du tilbake på kontroll igjen? Endret 10. november 2015 av J'espere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147547429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 10. november 2015 #1130 Del Skrevet 10. november 2015 Hehe puster som en hvalross og snorker visst som en mann her om dagen... Men samme her, han tør ikke vekke meg når jeg endelig sover. Vært ute på julegaveshopping nå i dag igjen her, vil bare ha d klart. Magen er så stor nå at den er i veien for de fleste aktiviteter, og så blir jeg dødssliten etter noen meter med gåing, så her ser det ut til å bli rolig de siste ukene...bare ruge og ta vare på knøttet💕 kjenner et snev av glede over å snart få kroppen min tilbake, men så et drag av redsel fordi det betyr at vi må begynne på nytt igjen. Klarer ikke kvitte meg med de tankene, har alltid rykket rett tilbake til start! Slett alt av apper og begynn med eggløsningstester og helsikke igjen...håper så inderlig vi ikke havner der igjen❤️ Neste kontroll er jordmor neste uke og så ul uka etter der. Har vært på forberedende time på kk mtp fødsel og, men føler nå jeg går og forbereder meg på en fødsel som ikke kommer til å skje... Fikk ikke tak i akupunktøren i dag, så får prøve igjen i morgen. I mellomtida står jeg på hodet i sofaen, hehe👍 Roterom på barnerommet høres kjent ut ja...her har alt stått lagret i ett år nå, og vi tør ikke røre noe av det enda i fare for å jinxe dette... Det eneste jeg føler nå jeg kommer til å gjøre klart er en bag, den må nesten med uansett hva som skjer. Men har kjøpt garn til et rosa babyteppe i dag, et stoooort steg nå å strikke til eget bruk💕 Husvask er god trim, du får ta litt om gangen i sakte tempo for å ikke slite deg helt ut. Men det er vel gjerne redebygginga som slår inn når man bare mååå rydde og vaske litt😉 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147547753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 10. november 2015 #1131 Del Skrevet 10. november 2015 Ja nå ble det sånn at jeg ble i tvil etter at jeg var hos akupunktur... Burde jeg prøve en runde med egne egg først?? Kan det hjelpe med aquascan og akupunktur.... Må bestemme oss fort for jeg kan jo ikke gå på p-piller hvis vi skal prøve... Hjelp ass.... Jeg er så red for å ta feil valg og....🙄🤔 Hadde jo vært supert å klare det sjøl men har ikke oddsen med meg akkurat.... Hun sa noe om at en kraftig antibiotika kur og kan hjelpe med pH i livmoren.... Har dere hørt om det? Også fikk jeg forbud mot å spise hvetemel....det fikk livmoren til å bli glatt Tenke tenke🤔🤔🤔🤔🤔 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147547811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 10. november 2015 Forfatter #1132 Del Skrevet 10. november 2015 Ja jeg har tenkt på det samme Tinkerbell, hva med å prøve noen runder med egne egg først? Det er jo både enklere og "billigere", og de du fikk ut i vår var vel bedre kvalitet enn de donoreggene? Mener hvertfall å huske at du skrev at de du satte inn hadde delt seg fint. En annen ting er at mannen din er jo på samme alder som deg og jeg leste en artikkel om at man gjerne undervurderer betydningen av fars alder ifht fruktbarhet. Mener ikke å fordele skyld på noen måte, men det kan jo være et argument for at det ikke nødvendigvis er et "must" å dra til Spania dersom det på ingen måte er sikkert at det er deg og dine egg som er (hele) "problemet".... Uansett, dette må dere jo finne ut selv , og kjenn på hva som føles rett, og ikke minst hør på hva legene mener. De har jo drevet med dette ganske lenge og vet som regel hva de snakker om.... Ang. sterk antibiotikakur for å rense opp i livmoren ville jeg vært veldig skeptisk Tinkerbell. En ting er akupunktur og "ufarlige" naturmidler, men mht medikamenter er det gynekologene som vet best. Mht sterke antibiotikakurer så kan det også drepe "alt" av både gode og dårlige bakteriekulturer der nede, og legge til rette for soppinfeksjoner og drit og møkk (trust me, har hatt mye problemer med sopp og det er hvertfall ikke fruktbarhetsfremmende på noen måte). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147548455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 10. november 2015 Forfatter #1133 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Uff skal ikke innbille meg at jeg forstår hvordan du har det Embi, men skjønner hvertfall at det må være vanskelig å tro på at det skal gå bra, føler jo det til en viss grad selv også og jeg har jo ikke vært gjennom i nærheten av hva du har. Men eneste jeg kan si er at det hvertfall kan virke som at alt er annerledes denne gangen! Baby har utviklet seg normalt, og du har jo kommet så langt nå at den nesten helt sikkert både ville overlevd og vært frisk dersom den hadde blitt født nå, bare trengt noen uker i kuvøse.. Også har dere jo masse flinke leger og helsepersonell som er ekstra obs på dere i tillegg! det er deres tur nå! 💞👍🏻🍼 Forhåpentligvis sitter vi begge to fornøyde og slitne med babygulp på klærne på julaften 😖😖😖😖 Ja husvask er god trim, særlig når det er opp og ned trapper i tillegg. Ble litt overivrig tror jeg, kjenner det tok på for min allerede svake rygg, har ligget med masse spenninger mellom skulderbladene i hele ettermiddag. Tror nok sambo må trå til som massør i kveld! ☺️🌸 Noe som er litt rart er at jeg har fått så mye mindre matlyst de siste ukene.. Selv om Knøtta visstnok skal vokse med 200gram i uken fremover, spiser jeg kanskje halvparten av mengden jeg gaflet i meg i andre trimester. Ikke at jeg klager, har nok polstring å ta av for tiden, og baby tar nok det hun trenger.. Er kanskje pga det begynner å bli liten plass til både magesekk og lunger 😄 Endret 10. november 2015 av J'espere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147548492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 11. november 2015 #1134 Del Skrevet 11. november 2015 Tror det er vanlig å føle seg mer mett på en måte de siste ukene. Er jo rimelig fullt i magen nå, og sikkert mer press på både blære og magesekk, særlig om babyen ligger med hodet ned og rumpa opp... Her er jeg mer bekymra for plassen hennes nå, hun må jo ligge helt krølla, magen er konstant helt firkanta fordi hodet og rumpa buler ut på hver sin side... Føler jeg skviser henne når jeg sover på sida, uansett hvilken side jeg ligger på. Livredd hver morgen for om hun er i live enda... Redd for at hun har spunnet seg fast i navlesnora, at d er d som gjør at hun nå ikke snur seg. Å bekymringer...men de er vel her for å bli, det er vel en mors jobb❤️😉 Du fortjente litt masasje etter å ha vasket hus og løpt i trapper J'espere! Håper ikke kroppen er helt utslitt i dag? Uansett hva dere velger Tinkerbell så er d jo ikke sånn at dere utelukker det andre. Dere kan prøve både egne og andres egg i løpet av det neste året, eller månedene. Jeg tror og jeg ville vært en smule skeptisk til en antibiotikakur, i hvert fall uten en second opinion fra en flink gyno. Har aldri hørt om det som en behandlingsform for dette før bare, da blir man jo litt skeptisk. Det er mye annet mankangjøre for å endre ph, som kosthold, det tror jeg er en mer skånsom måte å gjøre det på... Men her må du gjøre det du føler er rett! Du kanjo høre med en gyno om albyl e og eventuelt prednisol, selv omjeg er skeptisk til betennelsesdempene og...d etter å ha prøvd d selv. Men albyl e kan jeg anbefale! D er ikke skummelt, og kan hjelpe slimhinnene nok til at egget fester seg, og d er jo alt man vil😊 I tillegg til akupunktur og litt annerledes kosthold gjør du jo masse tiltak som alle kan hjelpe! Ny taktikk er alltid lurt for å få ny motivasjon og føle at man prøver noe nytt og annet siden d ikke funket sist. Uansett om dere velger egne eller andres egg har jeg trua på taktikkskiftet ditt😉 dette blir spennende! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147549031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 11. november 2015 #1135 Del Skrevet 11. november 2015 Legen var ikke like optimistisk der....han mente vi måtte diskutere godt for statistisk sett har vi dårlig odds sjøl og med ivi mye mer sjanser (15% vs 65%). Han mente vi måtte tenke oss godt om...egget mitt siste gangen så bra ut men de er gamle så det er nok derfor det ikke går.... Vanskelig ass..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147549328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 11. november 2015 #1136 Del Skrevet 11. november 2015 Sorry at jeg gnåler her inne men jeg føler meg helt hjelpesløs......hva ska en gjøre a?? Blir opptelling av hva vi har av penger og ta det derfra da....blir jo aldri klok på det her...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147549682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 11. november 2015 #1137 Del Skrevet 11. november 2015 Forstår godt at du er forvirra nå, det er jo et viktig valg. Og umulig å spå fremtida og hva som gir best utfall...skulle hatt en spåkule noen ganger altså😜 Men som sagt, det er vel ikke enten eller? Kan dere lage en plan på at dere prøver først det ene og har det andre som alternativ? Hvis ikke det er en mulighet så høres jo 65% hakket bedre ut enn 15%. Selv om dette bare er tall og tilfeldigheter kanskje... Og det er jo ingen som nekter dere å prøve på hjemmelaget heller, hvis alt annet feiler... Rarere ting har jo skjedd enn at man blir spontant gravid etter at alt annet er prøvd😉 Følg magefølelsen deres, og gå for det dere har mest tro på og som gir dere nytt pågangsmot! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147549714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 11. november 2015 Forfatter #1138 Del Skrevet 11. november 2015 Oi, så stor forskjell ja. Skjønner jo at dere har en tankeprosess foran dere! Når penger er en issue, er det mulig å få til en pakkeløsning eller er dere henvist til å kjøre ett og ett forsøk? Kan dere evt kreve at en eventuell donor skal være under feks 25 år, under henvisning til at det var få gode embryoer sist? Hvis dere hadde vært tilnærmet sikre på å få noen på frys så ville det jo vært litt større sjanser på ett forsøk .... Når det er sagt er det noen fine egg som ikke går, dere har jo ikke hatt så mange forsøk med egne heller og dette tallet 15 % er høyst statistisk. Et par jeg vet om måtte bruke ivf med donorsperm pga mannen i forholdet er er steril. Hun var 25 og de fikk ut masse flotte egg hvor mange delte seg fint, tror de fikk så mye som åtte på frys. Med andre ord - unge egg, ung sperm, førsteklasses embryoer, men det festet seg ikke før tredje innsett. Mitt første festet seg jo heller ikke, selv om det både var ferskt og klasse A. Noen ganger er det tilfeldigheter Tinkerbell.. Men så lenge der er egg er det håp 😉 Uff ja Embi, tror ikke vi blir mindre bekymret etter de er født akkurat .. Jeg drev og vasket baby klær i går, og kjenner jeg får tvangstanker, hva om jeg ikke vasker dem bra nok? Kan hun få en allergisk reaksjon , eller bli smittet av en eller annen bakterie i tøyet, og plutselig dø pga at jeg ikke hadde vasket det på høy nok temperatur ...? Prøver å tenke at det blir født barn både i Somalia og i India hvor de ikke engang har vaskemaskin, og da blir jeg litt roligere ..i et par minutter 😄 i stad begynte jeg forresten å tenke på at uansett hvor flink jeg er nå skal hun bli tenåring en dag, og drikke alkohol og kanskje bli lurt til å sitte på i en bil hvor sjåføren (en bråkjekk slamp av en 18-år gammel gutt) har promille og kjører gris for å tøffe seg .. Da måtte jeg slå på TVen og se på Friends for det ble for mye for meg 😄😄😄 Er ganske sliten i kroppen ja, men mulig det er like mye etter å ha sittet på dårlig stol på møte på jobb i dag. Og så tett i nesa!! Har jo vært det i snart ni måneder nå, og begynner å bli ganske lei.. Har ikke lyst til å ta nesespray heller 😕 Skjønner hva du mener, blir deilig å få tilbake kroppen .. Selv om jeg nesten får dårlig samvittighet bare av å tenke det, er jo koselig å gå rundt og bære på henne og kjenne bevegelsene hennes også ❤️❤️❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147550467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 12. november 2015 #1139 Del Skrevet 12. november 2015 Ikke lenge igjen på jobb nå J'espere😉 nå venter helt nye oppgaver! Er nok bare å erklære untakstilstand det neste året! Sånne tanker tror jeg alltid vil dukke opp, men tipper de klærna er helt perfekt vasket😉 litt bakterier er godt for immunforsvaret👍 og det går ikke an å leve i en steril verden... Tv serier er gull verdt når tankene raser! Vi har sett alt som er av tv serier det siste året, det har vært helt nødvendig! Og vi har fortsatt med padden på senga med en liten serie før vi skal sove for å fjerne tankespinn...kanskje ikke d mest romantiske, men det funker👍 Her har nesa og blitt pottetett de siste dagene. Anlagt en finfin forkjølelse, digg! Så lenge feberen holder seg unna så går d nok bra. Innevær uansett, så en kopp te og litt strikking gjør nok underverker😊 Nyt siste dagene med voksentid og prat på jobb J'espere😉 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147550979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 12. november 2015 Forfatter #1140 Del Skrevet 12. november 2015 Nei nå er det bare en dag med 50 % igjen på jobb! Føles rart .. drev og ryddet ut kontoret mitt som noen andre skal overta, og når jeg er tilbake får jeg kanskje et helt annet kontor i en helt annen del av bygget😳 hvis alt går etter planen skal jeg jo ikke tilbake før i 2017 😁😄 Vi er vel heller ikke veldig romantiske for tiden Embi. Jeg legger meg ofte først, og det blir ganske begrenset med sengekos for tiden. Det føles bare helt feil.. Håper det går seg til etter fødselen, tror han går og er litt seksuelt frustrert uten å si noe til meg, og føler litt på det.. Men jeg føler meg bare helt aseksuell om dagen! Går bare med mama-truser, ikke får jeg shavet meg pga jeg har ingen sikt der nede, og i tillegg er jeg jo tung og stor og ikke akkurat bevegelig 😄 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147551624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 12. november 2015 #1141 Del Skrevet 12. november 2015 Godt å høre at vi er flere J'espere... Her virker d faktisk som om ingen av oss har lyst om dagen, har i hvert fall ikke vært noen som har prøvd seg de siste ukene eller mndene... Men d frister virkelig ikke nei! Føles helt feil! Men forhåpentligvis så går det seg til igjen, selv om barseltida kanskje ikke blir den mest sexy den heller, haha😉 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147551924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 12. november 2015 Forfatter #1142 Del Skrevet 12. november 2015 Haha nei barselstid med lite søvn, melkespreng og en liten baby som ligger og sover søtt ved siden av, tviler på at jeg får mer lyst av det... Her har knøtte vært veldig aktiv i hele kveld, veldig koselig men tviler på at jeg får sove hvis hun fortsetter sånn .. Magen buler ut på høyre side, tror det er føttene hennes som sparker den veien 💞💕💖 Har bestilt akupunktur i morgen tidlig før jobb! Holdt nesten på å glemme det, men skal sette på alarm så jeg kommer meg opp i tide! 😄 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147552483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 13. november 2015 #1143 Del Skrevet 13. november 2015 Hvordan gikk akupunkturtimen? Håper du får en fin siste dag på jobb, gjerne med kaker og hornmusikk, det må da være lov å ønske seg😜 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147553045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 13. november 2015 Forfatter #1144 Del Skrevet 13. november 2015 Det var bra med akupunktur! Hun satte noen nåler for å modne livmor og noen nåler mot spenninger i ryggen, og de siste kjennes hvertfall ut som det virket bra ☺️ mulig det var delvis fordi jeg var litt oppspilt over hele "siste dag på jobb"-greia 😳 Hadde litt separasjonsangst fra både kontoret og kollegaene mine .. Men fikk revet meg løs til slutt! Var en veldig fin siste dag på jobb, dog uten hornmusikk (men med kake ☺️) Det var en som hadde kjøpt et par små rosa babysokker til meg, og lagt den i hylla mi uten kort (forsøkte seg på at det skulle være en anonym gave), men hun ble avslørt ☺️ Veldig koselig! Helt sinnsykt rart å tenke på at jeg skal være hjemme så lenge, men føles vel helt naturlig med en gang lille knøtte er her 💞 Hva med deg Embi, er du klar for helgen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147553615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 13. november 2015 #1145 Del Skrevet 13. november 2015 Så koselig gjort😊 høres ut som en fin siste dag på jobb for en stund. Jeg har vært sykemeldt i ett år nå og skal forhåpentligvis være i permisjon til august en gang, og tenker at det får være lenge nok...meeen kan nok hende jeg ønsker meg mer fri hvis d blir ei lita ei å dulle med💕 så tipper du synes d virker lenge nå du og, men snart får vi noe mye viktigere å ta vare på og da går nok tida altfor fort! Modningsakupunktur er jo veldig spennende! Tenk nå kan det skje når som helst😊 Er i tvil om hva jeg skal selv, fikk beskjed av hun akupunkturen at vi avventer og ser om hun snur seg selv. Hvis hun ikke hadde snudd seg inn to uker så skulle jeg komme inn på moxa behandling for å se om d virket. Men både legen og jordmor på sykehuset mener at det ikke er noe som vil påvirke henne til å snu seg og at vi bare må vente å se... Hmmmm Får se an hva magefølelsen sier om to uker ... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147553910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 14. november 2015 #1146 Del Skrevet 14. november 2015 Og ang hekk- og busketrimming...har googlet en del rundt ks nå for å forberede meg litt på det og, og det som går igjen er at man uansett type fødsel ikke burde trimme noe spesielt siste måneden pga infeksjonsfare. Tipper jordmødre er vant til å se litt av hvert av utforminger og ugrass😜 Har samme problemet her, det er ukesvis siden jeg så nedre del av mage og underliv...tok et jafs med en sånn barberklipper, det var og uten å se men følte det hjalp litt. Og så får det bli epilering av legger og lår så godt det lar seg gjøre for resten. Så jordmora her skal få se buskevekster og hemorider til den store gullmedaljen! Det er vanlig å bæsje på seg i løpet av enfødsel og, bare sånn at du vet det...så noe glamour bør du ikke forvente😉 men det er vel heller ikke poenget med fødselen❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147555321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 14. november 2015 Forfatter #1147 Del Skrevet 14. november 2015 Aff ja får prøve å legge av meg noe av min forfengelighet, krysse fingrene for at jeg under fødselen får et klyster som hindrer meg i å bæsje på meg, og konsentrere meg om jobben med å få lille mini til verden ❤️❤️❤️ I dag har vi vært på fødselsforberedende yoga kurs - seks timer med avspenning, pusteteknikk, forslag til gode fødestillinger og tips til hvordan pappaene kan bidra. Kurset er over to dager, så blir hele morgen også 😄😄 Strengt tatt mye som vi ikke vil få bruk for, men vi går jo uansett og tenker på dette hele tiden, så bra måte å få tiden til å gå, og føles også bra for team følelsen ☺️ Med stor sannsynlighet blir ingenting som vi har planlagt uansett, men greit å være bevisst på pusten og ha gjort seg noen tanker om hvordan man vil at partner skal bidra.. Noe vi lærte på kurset er at engstelse og uro hemmer fødselshormonene, som visstnok starter å skilles ut så mye som fire uker før fødsel.. Så etter dette terrorangrepet i Paris har jeg igjen fått totalforbud mot nyheter, så nå er jeg henvist til sofaen med julesjokkis og en romantisk komedie på tv! Skal prøve å skape en fødeboble hvor jeg svever på en rosa sky! 💞🌸☺️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147555765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 15. november 2015 #1148 Del Skrevet 15. november 2015 Da er kanskje ikke landskamp på tv noe bra å se på heller...😜 blir jo frustrert av mindre!! Skal ha det i bakhodet i det vi går inn i en tøff periode med årsdager og det hele, får sette på noen komiserier hver dag så vi får ned stresshormonene! Tenker det bare er greit å ha pratet gjennom en fødsel og litt pusting og sånn, alt hjelper. Og sikkert litt greit for pappaen å få lov å delta litt og, snart skal de jo til pers😉 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147557902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 15. november 2015 Forfatter #1149 Del Skrevet 15. november 2015 Uff ja, men du må jo gi deg lov til å sørge også Embi! Det er tøffe dager du skal gjennom, og du må være raus med deg selv og la deg selv føle det du føler! Det er ikke bra å legge lokk på følelsene heller.. Skal tenke på deg på tirsdag! 💚 Kurset het "en avspent fødsel" og det var veldig mye meditasjon, energisparingstiltak og angsthåndtering i tillegg til avspenningsteknikker og fødestillinger. Og nå har jeg lastet ned en Mindfulness-app, tenkte at jeg kunne meditere litt hver dag for å holde på den harmonien jeg føler nå, og kanskje kan jeg også gjøre det helt i starten av fødselen (dersom det går tregt i starten vel og merke - har ingen forhåpninger om at jeg skal klare å meditere midt i kraftige rier 😄) for å være klar for det som kommer. Er ikke superalternativ av meg, men har troen på at mental trening og innstilling kan ha mye å si, har hvertfall hatt mye utbytte av det når jeg har trent mye tidligere ☺️ Driver og vasker og sorterer baby klær nå, innser at vi har alt for mye i strl 50, og antakelig også alt for mye i strl 56! Hun får antakelig ikke brukt alt i de størrelsene en gang 😳😁 jaja, det er vel fler som har gått på den smellen før meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147558160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 16. november 2015 #1150 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg er en av de med følelsene på utsida kroppen, har vel aldri vært god til å legge lokk på noe...så her kommer alt rett ut! Blir noen tøffe dager, men vi må jo bare, kan ikke avskaffe datoer... Så da blir det det det blir! Vi tar det som kommer av følelser de dagene, samvoeren har fått sykemelding og er hjemme med meg. Tirsdag blir det sorggruppe så da får vi pratet litt der❤️ Kjenner det er mye på en gang nå, tårene renner for ingenting, men d er jo mye hormoner i den stappa kroppen her og nå! Herregud jeg ser frem til en rolig jul💕 Synes det kurset hørtes bra ut je J'espere. Er ikke noe alternativ av meg her heller, men man kan alltid få med seg noe😉 likte godt at samboeren din var med, tipper han får mest ut av det når dagen er der! De stakkars mannfolka blir stående litt på sidelinja og føler seg nok rimelig hjelpesløse om man ikke har forberedt seg bittelitt. Vi var begge to på rådgivningssenteret på kk, fikk pratet gjennom en "normal" fødsel, skrevet ned ønsker og stilt alle spm vi hadde. Det var veldig bra! Er helt imponert over alt de stiller opp med for oss på sykehuset! Nå er vi hakket mer forberedt, så får vi se hva slags fødsel d blir. Begynner å kjenne at de kan ta hu ut snart...nå vet vi jo at hun lever, og hadde overlevd, og da blir d skummelt å vente litt til og litt til. Kan godt hende du får en som både gulper og bæsjer og da kommer klærne godt med😉 resten får du spare til nestemann💕 I dag skal jeg til frisøren for å stripe vekk de mange grå, det skal bli bra😊 får unne seg litt sånt nå som man kanskje ikke føler seg like hot😜 dasser rundt i joggebukser og store t skjorter om dagen, ser ikke akkurat fresh ut hehe. Men ikke no vits i å kjøpe masse nye klær heller, når d bare er få uker igjen😱 julebordskjolen er klar da, den kjøpte jeg i fjor men kom meg aldri på julebordet pga sykehusopphold. I år er julebordet 12 desember, blir spennende å se om jeg noen gang får brukt den kjolen😉 Har på følelsen d blir ks før det... Har dere andre noe følelse på hva som skjer med dere rundt fødsel? Før termin? Lenge over? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/46/#findComment-147558392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå