Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehe kakekrigen og gift ved første blikk slukes her og J'espere😉

Skjønner godt du er sliten etter hele dager på jobb nå! Her blir jeg sliten av å handle mat! Så spør legen om en sykemelding hvis du føler du trenger det.

Ja prøver å tenke at han er heldig som tydeligvis ikke har slike bekymringer. Skulle gjerne vært naiv og lykkelig selv nå. Men d rare er at jeg vet han har opplevd litt i livet sitt, men alikevel så var antenna knekt på dette temaet... Jaja, vil vel alltid være litt hårsår på dette, og noen dager tåler man det fint og noen dager takker jeg d ikke fult så bra.... Hormoner i tillegg som gjør at jeg griner for alt i utgangspunktet gjør d kanskje ikke enklere for folk rundt meg heller, men d er jaggu ikke spøk å eie denne kroppen om dagen!!

Årsdagene er rett rundt hjørnet ja... 17 november døde jentene mine inni magen min💕 og 1. desember fødte jeg alle tre og da døde lille, fine gutten vår💙

Det gjør så vondt så vondt å tenke på og nå er jeg så ufattelig redd for å måttte oppleve det igjen! Nå blir det jo en fødsel til i akkurat samme periode og det er umulig å ikke sammenligne opplevelsene... Men nå MÅ det gå bra!!!

Kan bare ta en dag av gangen, og i dag er det jordmor. Spennende å se om hunhar snudd seg inni her for i går syns jeg det var mer bevegelser nedover og oppover enn på sidene.

Nå håper jeg på gode nyheter fra Tinkerbell snart og! Er så godt å ha noe spennende å følge med på somtar fokuset vekk fra sitt eget skrullete hode😉

Håper du får en lett og fin dag på jobb J'espere! Og at dagslyset holder lenge nok til at du får deg et solglimt etterpå🌞 kan jo være årstida som bidrar til trøtthet og, den hjelper i hvert fall ikke..

Fortsetter under...

Hei jenter...

Vi fikk litt dårlige nyheter på mandag...lørdag fikk vi vite at 10 egg var befruktet. Og mandag fikk vi vite at vi har mista 6... Dvs 4 igjen og de var ganske like så de ville vente til imorgen med å sette inn... Jeg hadde ikke regnet med så få embryor..mulig jeg er teit men håpa jo på å få flere på frys... Nå sitter vi å veit ikke om flere har detti av lasset... Jeg vurderer sterkt å sette inn to egg til tross for deres anbefalinger...føler at vi kaster bort sjanser om vi bare kaster de...detta er for dyrt til det...

Jeg er bare så skuffa...redd, sint, maktesløs og fed up på livets all motgang...

Men vi får høre hva de sier imorgen... Men jeg må si jeg tviler på at jeg havner i den positive gruppa etter det her... Virker som det ikke er meninga...

3 egg igjen😳veit ikke mer enn det...vi skal inn kvart på 11.. Jeg blir helt stressa jeg....

Fader å de skal daue disse egga da..

Det koster jo 11000 å fryse evt...fryse to eller ett egg som kanskje ikke overlever tining...? Nei det er mye penger...jeg vil ha to inn men de vil helst ikke det...😔

Å Tinkerbell! Skjønner du er skuffet, dette har tatt tid og koster mye penger! Men 4 egg er det jo fortsatt håp for❤️

Hva mente de med at de var like? Like bra?

Kan det være en mulighet for at dette forsøket blir stoppet og dere heller får et nytt uten å betale?

Forstår godt at du vil sette inn to nå hvis alternativet er å la det gå til grunne!

Men dere kan jo fortsatt få ett inn og tre på frys?

Hva sier legene om dette resultatet da? Er dette normalt for de? Er de fornøyde nå? De har jo en del ansvar her siden de har valgt for dere?

Fortsetter å krysse alt jeg har for dere i dag og! Husk at det ikke nødvendigvis må et topp klasse embryo for å bli et perfekt barn❤️

De vil helst sette inn ett fordi jeg har to ks fra før...men legen min i Norge sier det går bra.det er jo alltid en risiko.

Spm er om vi skal betale 11000kr for å fryse 2halvbra egg som kanskje ikke overlever opptining...eller kjøre all or nothing nå...jeg blir sprø ass...det er ikke sikkert de andre er bra nok for frys heller...vi får vite mer snart men jeg kjører hardt for å få to inn...

Annonse

Tinkerbell, 3 egg er bedre enn gjennomsnitt og ikke noe dårlig resultat. Jeg spurte nemlig på Riksen hva som var vanlig, og da sa legen at det kun er omtrent halvparten som får egg på frys (altså mere enn ett bra, og av disse får de fleste mellom 1-3 i fryseren). Så de som får mer enn det er altså veldig heldige. Skjønner at du fikk håp om at dere kanskje kunne få mange i fryseren og at det er kjipt når det blir dårligere enn du hadde håpet altså, men jeg tror ikke du egentlig skal tenke at dere hadde uflaks. Jeg forstår deg godt når du har mest lyst til å sette inn to, du får vurdere risikoen mot fordelene..på Riksen mente de hvertfall at det var større sannsynlighet for å få et barn hvis man satte inn ett og ett (og fryste de øvrige) fordi det da var flere sjanser totalt, og sannsynligheten for at du blir gravid ikke øker forholdsvis mer ved å sette inn to. Det er visst 60-70 prosent sjanse for at eggene overlever optining. Høres ut som at det er rimeligere tross alt å fryse to egg enn å sette inn to og destruere det tredje? Nå er jo jeg gravid med et fryseegg som overlevde optining, så er sikkert veldig optimistisk iforhold til det. Men som sagt, dette må du kjenne på, og du må gjøre det som føles riktig .. Vi krysser uansett fingrene for at det første innsettet er vellykket og at du kan hoppe i været over positiv test om noen uker!! 😉👍🏻

Forsøkte foresten å svare deg tre ganger i går Embi, men ble kastet ut hver gang, så da ga jeg opp .. Men skjønner altså veldig godt at du blir provosert over den naiviteten kollegaen din uttrykte, jeg har opplevd det samme flere ganger og får da lyst til å slå! ☺️ Forstår så godt at det er blandede følelser for deg i denne tiden her og at kroppen tar overhånd - vær raus med deg selv og la den reagere som den gjør, det er ingen andre som bestemmer hva som er riktig å føle eller hvordan du "bør" reagere. Håper uansett så inderlig at fødselen og senere bursdagene til den lille jenta deres etterhvert kan gjøre at denne tiden på året blir litt mindre tung i fremtiden ❤️❤️❤️

Juhu Tinkerbell👍😊 så bra! En blastocyst er jo et godt utgangspunkt og et kvalitetstegn!! Synes du skal se bort fra kategorien, om det er A eller B har ingenting å si!

Og J'espere har helt rett i det hun skriver over her! Vi har aldri fått mer enn to egg, og aldri noe på frys. Forstår deg jo godt at du hadde et stort håp om mer nå siden det var donoregg, og siden dette koster mye penger, men nå er du endelig en ruger igjen! 😊 dette har du jo ventet lenge på.

Nå får du ut å gå turer for å øke blodstrømmeni livmoren din, spise sundt og bare gjøre ting som gjør deg glad😉 min teori at endorfiner skapt av latter gjør at egget vil bli i kroppen😜 det skader i hvert fall ikke!

Hva skal du gå på av medikamenter fremover mot testing? Er jo bare en ukes tid til testing og! Håpe håpe håpe håpe, krysse krysse krysse krysse!

Neida J'espere, her er det tverrleie som gjelder... Men står i appen min at denne uken er uken de fleste snur seg og legger seg til, så blir spennende å se nå❤️

Skal på ul om en uke, så får vi se hva de sier da. Kjenner nålestikk og strikkepinner nedimellom stadig vekk så har trua på at hun prøver i hvert fall😉

Ble ferdig med en hjemmelaget julegave i dag, det var stas! Skikkelig mestringsfølelse, hehe. Får prøve meg på noe mer😊

Er formen ok J'espere? Ryggvondten borte?

Det blir spennende ja, er jo fortsatt ganske tidlig og hun har god tid på å snu seg..er det ikke uke 36 de sjekker hvordan baby ligger? På kurset sa de at noen babyer turner nesten helt fram til uke 40, og at det er veldig varierende! Var en kollega av meg som nettopp fødte med setefødsel, selv om det ikke er akkurat det man ønsker seg så hadde de sagt på sykehuset at det var veldig trygt nettopp fordi da er det en lege tilstede hele tiden, i motsetning til "vanlige" fødsler hvor kun jordmor er med. Vi skal jo begge føde på store sykehus (du skal vel føde på Haukeland?) og ikke på en liten fødestue i indre Finnmark, så de er vel vant til å håndtere det meste dersom baby skulle finne på å ha hodet en annen retning enn nedover også ....

Kjenner jeg begynner å bygge opp kamphumør til fødselen nå, ikke at jeg gleder meg på noen måte, men på samme "perverse" måte som jeg alltid har likt eksamener så tenker jeg at det blir den største fysiske jobb jeg noen gang kommer til å gjennomføre og er på en måte litt stolt over å være kvinne og få lov til å gjøre dette. Er kanskje urkvinneinstinktet som tar over ☺️ skal passe meg for å være alt for oppesen nå, kan være jeg har en annen oppfatning av dette når det er overstått .. Men har en fin tanke for tiden om at dette skal jeg og baby klare sammen, med litt hjelp av sykehuset, og etter den kontakten jeg har hatt med både helsestasjon og Ullevål føler meg meg veldig trygg på at vi er i gode hender.

Så flink du er som lager julegaver! Hva har du laget?

Ryggen er så der egentlig, er nok spenninger i muskulaturen som ikke blir bedre av å sitte i en kontorstol hele dagen. Mamma maser litt på at jeg bør få en 50% sykemelding så tror kanskje jeg skal gjøre det fra neste uke av. Da er det uansett bare to uker igjen før permisjon 😁😁😁

Annonse

Setefødsel tør jeg ikke! Født en i sete sist, men de var alle så små og jeg var lam av epidural så merket ikke noe til det. Mener det et snev av komplikasjon nå så er det snarveien ut altså. Men dette er sikkert fordi jeg ikke vet noe om setefødsel, og pga tidligere opplevelser.

Men jeg kjenner meg godt igjen i tankene dine rundt fødsel! Vi er heldige som får lov til å oppleve det å gro et barn og sette det til verden❤️

Jeg ønsker så inderlig at det denne gangen skal foregå uten komplikasjoner og masse spm underveis, bare en rolig og fin og sterk opplevelse! Men det blir vel aldri helt som planlagt og tenkt... Jeg skal ikke skremme deg med noe, det er en spesiell opplevelse uansett! Og alle opplever det forskjellig. Så lenge man sitter igjen med et lite levende nurk så kan det være det samme hvor vondt det gjør❤️

Å sitte i kontorstol fulle dager høres ikke særlig behagelig ut! Har du noe mulighet for å sitte litt andre steder, event legge deg nedpå en sofa i løpet av dagen? Du har jo krav på tilpasning. Sånn i tilfelle du ikke vil sykemelde deg bare😉 men går det ikke å tilpasse så går det ikke, og som du sier det er jo bare to uker igjen uansett.

Første hjemmelagde julegave ble et strikket putetrekk i sorte og hvite striper. Men glidelås!! Er søsteren min som ønsket seg det, så blir spennende om den faller i smak! Tenkte jeg skulle prøve med på bamser neste, inspirert av ikea sitt siste stunt. Der hadde barn tegnet kosedyr og så lagde ikea noen av de, utrolig søte! Får se hva kreativiteten min får til...og så om hendene klarer å utføre det, hehe.

Jeg skjønner godt at du ikke vil ta noen sjanser Embi, og hvis noe føles utrygt eller feil så tenker jeg at det er veldig riktig å styre unna! Alt som kan gjøres for at dette blir en så god opplevelse som mulig for deg!! 💛

Jeg har nå kastet inn håndkleet og fått en 50 % sykemelding fra i morgen av. Vi har et hvilerom som jeg har brukt litt, men nå har de bestemt seg for å pusse det opp så det er ikke tilgjengelig heller.. Var så sliten i stad at jeg lå bakover i kontorstolen og nesten ikke visste hvordan jeg skulle orke å komme meg hjem😁😁 Også var det på t-banen, ingen reiste seg selvfølgelig så måtte stå i ti minutter før det ble et ledig sete. Da jeg kom hjem hadde jeg vondt i kroppen, sov i 1 1/2 etter middag og har ligget som en zombie på sofaen etter det. Så nå er det på tide å trappe ned.. Blir deilig å forhåpentligvis ha litt mer tid og energi til kanskje til og med å være litt fysisk aktiv (som i gå en tur i høstværet) i stedet for å veksle mellom kontoret og sofaen!

Hun lille i magen romsterte skikkelig i natt, kjentes som at hun hadde et prosjekt på gang! ❤️ skulle gjerne likt å visst hva hun holdt på med! Når jeg har ligget på sofaen i kveld har hele magen beveget seg fra side til side, så hun begynner å bli stor! 👍🏻☺️

Da forstår jeg godt sykemeldingen din J'espere. Håper du får noen fine dager med gode gåturer så du får bygd opp litt energi😊

Ja sparkene er betydelig hardere nå enn for noen uker siden her og❤️

Hun drar på ned i blæra og underlivet noen ganger så jeg hopper til!

Jeg er fortsatt ikke vant til å ha stor mage så jeg deiser drn borti alt hele tida, åpner dører på den og skumper i bordet når jeg skal sette meg...må jo si unnskyld hele tida fordi jeg føler det er hodet hennes som ofte får det. Huff, håper ikke hun merker noe til den klønete moren...😜

Til tross for sykemelding er det vanskelig å rive seg løs når det er noe som haster, heldigvis tror jeg skal bli bedre fra neste uke, denne uken har jeg fått mye som MÅ gjøres NÅ.. Endelig helg hvertfall! Har slengt meg på sofaen med en boks kokos sorbet, nå skal det koses ☺️😄👍🏻🍧

Haha jeg har også dultet borti en del, feilberegner ofte magens størrelse når jeg skal gå forbi noe. Den blir jo større og større også så vanskelig å venne seg til.. 😄Tror baby ligger ganske godt beskyttet Embi, så går nok bra med hodet hennes ☺️ Er nok du som får mest vondt 😉

Har fått låne en bok og en DVD av en venninne, om fødselsforberedelse, tror prinsippet går ut på at man skal visualisere fødsel i forkant sånn at man "kjenner igjen" situasjonene så det ikke føles så overveldende. Hun hadde hvertfall fått mye igjen for det, så håper det er noe for meg også! 🌸

Nå er det helg ja😊 masse nyvaskede klær, oppvaskmaskin satt på og et rent kjøkken, støvsugd hus og rene bad, ahhhh. Og en nydusjet kropp👍 Ønsker meg vaskedame til jul! Men det er litt godt å få det gjort så en får fredagsfølelsen selv når man går hjemme😉

En liiiiten tur på butikken nå så er det helg!

Spennende med bok og dvd J'espere! Alt som kan gjøre opplevelsen bedre er verdt å sjekke ut😊

Håper det går fint med rugingen Tinkerbell❤️

Aaah høres fantastisk ut! Det samme kan ikke sies her, ingen som har vasket noe som helst siden forrige helg, sambo er borte hele kvelden og jeg ligger på sofaen i en joggebukse som jeg må erkjenne har en flekk uten å ha noen planer om å gjøre noe med den eller resten av huset. Må prøve å få vasket imorgen tror jeg! ☺️

Har så mye spenninger i ryggen nå, tror jeg har kommet til det stadiet hvor jeg ikke klarer å finne gode stillinger, ikke engang når jeg ligger. Håper sambo kommer hjem snart, så skal jeg lure han til litt ryggmassasje! ☺️👍🏻

Ja Tinkerbell, jeg håper også første rugedag har gått bra,og at dere koser dere litt i Alicante! 😉🌴🍉

Det var ikke lenge det var ryddig og reint... Har tatt litt hver dag nå, men etter å ha laget middag i dag så ser det like bomba ut som vanlig😉

Men neste uke har samboeren fri så da skal han få ta det mens jeg ligger på sofaen😜 gjerne i en svært inngått joggebukse👍

Heisann.

Så bra at du roer ned litt når kroppen sier ifra J'espere. 👍👏

Jeg går nå her...kjenner hver minste ting😳😳.... Magefølelsen er ikke bra😢......såååå vanskelig det her....😔😱 jeg prøver å fortrenge men det er ikke lett....

Uff Tinkerbell, håper du får opp håpet etterhvert! Tenke glade tanker! 🌸🍧🌷 du kommer jo uansett ikke til å kunne kjenne noen symptomer før rett før testing, så prøv ikke å kjenne alt for mye etter..selv om det er vanskelig! Når drar dere tilbake til Norge?

Da fokuserer vi på det du har her og nå Tinkerbell, det er det eneste vi kan gjøre. Ikke ta alle bekymringer og sorger på forskudd, selv om det er lett å si og vanskelig å gjøre...

Men akkurat nå ruger du jo på en liten blastocyst❤️ Rug så godt du klarer, det er alt du kan gjøre nå!

Så lager dere en plan b når dere trenger det. Det finnes masse plan b'er der ute, men akkurat nå er dere jo på plan a😉

Jeg heier alt jeg klarer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...