Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja i dag er det jobb igjen. Til tross for manglende tilgang på hotellbuffet har jeg likevel klart å trykke i meg to vaffeplater og et wienerbrød, i tillegg til knekkebrødene med leverpostei som jeg spiste til lunch. Så lider vel ikke akkurat noen nød på matfronten, eller, det er kanskje nettopp det jeg gjør 😃😃 Skikkelig ekkelt med sånne sure oppstøt, man føler seg ikke akkurat sexy. I tillegg spenner det seg sånn i magen nå at jeg så vidt orker å gå, og ganglaget blir da mer i retning av vagging (jeg fikk faktisk også en kommentar på det i dag). Tror kanskje det er mer sannsynlig at det er det de kaller ligamentsmerter enn kynnere. Den PT-timen jeg har bestilt på onsdag kan jeg hvertfall bare glemme nå, og jeg skulket også gravid-yoga kurset for tredje mandag på rad. Godt i gang med tredje trimester med andre ord!! Antakelig er det vel en mening med dette, fødselen skal kanskje fortone seg som en akseptabel avslutning..

Skjønner hva du mener, jeg blir også redd for å klemme hodet hennes, eller enda verre - at navlestrengen kommer i klem så hun verken får oksygen eller mat. Så får noen ganger litt noia når hun spreller veldig når jeg sitter på kontorstolen, innbiller meg at hun spreller fordi hun blir kvalt eller noe.

Vi skal også til svangerskapskontroll i morgen faktisk 😊 enig at det går fryktelig fort! I morgen er det akkurat en måned til min siste arbeidsdag, går ut i permisjon fredag 13.november 😁😁😁

Skjønner at det er rart å skulle forberede seg for en ny fødsel. Ja hun må jo ut.. og mest sannsynlig går jo alt bra denne gangen. Har du tenkt på/drøftet muligheten for keisersnitt? Eller vil kanskje ikke det løse noe..?

Fortsetter under...

Vagging ja, kjenner meg igjen! Er ikke så høy, så eneste retningen kroppen kan utvide seg er utover...begynner derfor også å nærme meg grensen til "lettere å hoppe over enn å gå rundt"😁 da blir også vaggingen hakket mer fremtredende..kremt...

Har vurdert å spørre om keisersnit, men ser ikke på d som noe enkel utvei eller et godt alternativ, men får se hva de sier på sykehuset først og så hva nervene sier når d nærmer seg enda litt til....

Da så alt fortsatt normalt ut på ul i dag💕

Ny sjekk om tre uker, litt fordi hun nå lå litt under normal str i forhold til over sist, men også pga hun ligger i tverrleie og de vil se an hvordan hun posisjonerer seg mot slutten. De målene tar jeg med en stor klype salt for her kan en mm skille mye, og denne gangen var det en student som målte. Det viktigste er at hun vokser, og det gjør hun jo❤️

Tverrleie er jo heller ikke no krise enda, er jo noen uker igjen. Så de sjekker meg jo mest for min skyld, men jeg setter stor pris på at de spør om jeg vil inn igjen i stedet for at jeg må be om det😊👍 godt å føle seg ivaretatt!

Jeg må si jeg er misunnelig på dere nå...men jeg unner dere det på samme tid om dere skjønner... Sku ønske jeg var der selv....eller ihvertfall på vei.... Jeg hadde hatt en som skulle bli ett år i nov om alt hadde gått bra...eller skulle føde i des som dere... Men jeg håper oktober/nov og juli/aug er måneden min....men er skeptisk..

Er det noen som har brukt babyklister??? Jeg har kjøpt det og vurderer å prøve det....men aner ikke når jeg skal ta det eller om det ødelegger noe.....noen erfaringer?

Ønsker dere en superfin onsdag jenter <3

Annonse

Hehe nå fikk du til noen ikoner Tinkerbell👍😉

Jeg har prøvd babyklister! Gjorde ikke noe underverker her, men det gjør heller ingen skade så prøv i vei😊 alt som gjør at man får litt håp og tro på det man skal gjennom er bra👍 tror blodfortynnende er mer effektivt opp mot slimhinner og festing, så be om albyl e om du ikke går eller skal gå på noe annet!

Vi skulle så gjerne hatt deg også klar for fødsel nå Tinkerbell! Men jeg har trua på at 2016 er ditt år😉 nå skjer det! Jeg heier i hvert fall alt jeg kan! Vet jo så altfor godt hvordan du har det nå...og det er ikke kult... Håper alt jeg kan på at du er rett bak oss😊

Hei Tinkerbell ☺️ når drar du til Spania igjen, har dere fått dato ennå? Skjønner at det er tungt å gå og vente, håper tiden går fort og at du kan gå julen i møte med kvalme og voksende mage 😉

Jeg brukte baby klister, men kan ikke si jeg hadde så troen på det. Gikk også til akupunktur, det har jeg mer tro på (pga det har hjulpet meg i andre sammenhenger også) - men så er det jo mange som blir gravid uten også. Vanskelig å måle hva som har virket. Som Embi sier, det kan jo ikke skade, så lenge det ikke blir stress for deg. Viktigste er jo at du gjør det som føles riktig, og ikke ruinerer deg på dyre "hjelpemidler" som ikke har dokumentert effekt ..

Embi, vi hadde lignende opplevelse i går ❤️ Min lille knøtt lå også i tverrleie mente de, selv om de holdt åpent om hun kanskje lå i seteleie. Hun har vært helt gjennomsnittlig før, mens i går målte de henne/livmoren til å være ganske langt over gjennomsnitt, det var nesten utenfor det grønne området på grafen. Men som de sa, det viktige er jo at hun vokser, og det gjør hun helt klart 😀 jeg hadde også en student i går som målte 😉 Jeg skal også tilbake om tre uker, pga de ville sjekke hvordan grafen er, pluss at de sikkert også vil sjekke hvordan hun posisjonerer seg. En "positiv ting" var at mens hun har vokst, har jeg bare gått opp en kilo siden sist, noe jeg tolker som at jeg hvertfall ikke har lagt på meg noe mer. Litt godt å se, hadde litt angst for at jeg skulle bikke 100 kg før termin, kan se ut som jeg klarer å holde meg på tosifret tall 😉

Endret av J'espere

Da skal jeg spørre om det når jeg er hos legen på mandag for da er siste sjekk...👍

Vi vet jo absolutt ingenting....bare at vi skal ned en eller annen gang etter mandag...kan være 1 uke eller 14 dager etter...det er mest slitsomt å ikke vite noe...men det går jo med stormskritt da

Jeg og håper at det kan være vår tur nå... Men er skeptisk på samme tid...

Embi jeg er helt enig i at de målene kan man ikke ta 100% på alvor...jeg hadde ei vennine som de tok en kilo feil på....og det er jo viktig at hun vokser og at dere får oppfølging som du sier. Har du hatt komplikasjoner ved fødsel før? Siden du vurderer keisersnitt? Jeg lå vanlig med min første men er for trang i utgangen så han satt fast... Endte opp med to keisersnitt men skulle heller ha født vanlig...fordi de kommer seg fortere og det er mindre komplikasjoner som kan oppstå etterpå.

Kjedelig å ha vondt lenge etterpå... Men det er en smakssak da😉

Jeg må ha keisersnitt....men sånn må det bare bli...hvis det blir noe🍀

Endret av tinkerbell74

Uff følte det kom litt feil ut når jeg leser innlegget mitt fra i stad, den absolutt mest positive nyheten var jo at alt så bra ut, ikke at jeg ikke har lagt på meg 😁 Herregud, hva gjør egentlig 10 kg fra eller til så lenge babyen er frisk.

Må være nervepirrende ikke å vite Tinkerbell, men nå er det jo virkelig ikke lenge igjen! Bare innspurten igjen før du kan ruge på et spansk egg ❤️😉

Så utrolig koselig at det går så bra med store og små jenter i tråden:-):-) Vi krysset av for å være forbi ekstremprematuritetsgrensen i går, det har jeg sett fram til lenge! Småfrøkna vokser fint, 2,4% under gjennomsnittet. Jeg skal ikke ha flere ultralyder, bortsett fra at jeg kommer til å bruke kontaktene mine til å sjekke at hodet holder seg nederst før jeg går ut i perm. Holder hun seg på tvers blir det jo snitt på deg, embi. Jeg skal ikke prøve å sette meg inn i en prosent av hvordan din fødsel føltes sist. Men jeg føler litt på meg at det kunne være helt fantastisk om du får oppleve å føde datteren din helt naturlig, jeg ser for meg en enorm seier på en måte. Men du finner din vei, og folkene på Haukeland er godt kjent med andre som har vært gjennom fødsel av tapte barn før, håper dere får gode samtaler og de beste rådene. Alt som ender med frisk mor og friskt barn er gode greier, og trygghetsfølelsen er også en viktig faktor i denne perioden.

Jeg begynte med kunne da jeg var 18+2, dere har det nok dere også:-) Det er når man får den strammende, følelsen over livmoren og den blir helt hard, og det kommer typisk når en plutselig skal gå fort eller tar litt om med ett eller annet. Ikke vondt, men en litt rar følelse.

Tinkerbell, nå kan det helt store være rett rundt hjørnet! Utrolig spennende, håper veldig at det sitter en liten en allerede på ferskforsøket:-):-)

Koselig å høre fra deg FPCO! Og så koselig at alt står bra til med din lille knøtt også (som heller ikke er sååå liten lenger)!

Mulig det er kynnere jeg har hatt nå de siste dagene, har ikke kjent at magen blir hard men har ikke kjent etter heller ☺️ det har hvertfall føltes som den strammer seg veldig når jeg går.

Hei F*PCO, så godt å høre at alt står bra til😊

Jeg ønsker helst å føde normalt ja, men er opplevelsen fra i fjor som sitter så godt i... Jentene kom lett ut, men lille gutten vår måte taes med tang og han var bare 850 gram...da kan man jo lure på hvordan en baby på 3,5 kg skal komme seg ut...i tillegg dropper hjerterytmen hans og de fikk hastverk med å få han ut og på pgrunn av det eller opplivninga så fikk han en punktert lunge og klarte seg jo ikke😢

Da frister d ikke med ny fødsel nesten på årsdagen etter, det er så mye som kan skje og en normal fødsel tar jo ofte lang tid. Derfor frister et ks litt og for da er ungen ute på minutter og det meste går ut over meg, men d kan jeg fint leve m!

Men vi får se hva fagfolka mener når vi prater m de, kanskje klarer de å roe nervene mine såpass at vi får en finopplevelse av det alikevel😊 hvis hun ikke ligger på tvers da...

Det hørtes jo veldig likt ut ja J'espere! Hadde også bare gått opp en kg de siste ukene selv om magen og barnet har vokst bra😊 og forstår deg jo hva du mener med det, vi kan jo ikke kontrolere vekta vår nå alikevel, det er bare spennende å følge med på utviklingen! Og noen ganger kan manbegynne å lure på hva som skjer, hehe. For at det skjer mye rart m kroppen nå, d er i hvert fall sikkert! Vekta er bare en av de...

Men d viktigste er jo som dere sier at barna vokser og trives og har d bra😊 jeg vil helst ha min lille i øvre del av scalaen, stor og fin, mye bedre d enn å bli bekymret for vekst i tillegg til alt annet! Der er vi nok enige hele gjengen😉

Fikk endelig søkt om permisjonspenger i dag! Siste sjanse i dag fant vi plutselig ut, så d ble en hastetur til nav for å få hjelp...men d endte med null hjelp og at vi satt på nav kontoret og ringte til nav for å få hjelp, haha. Det ble så latterlig!!! Og når vi så skulle levere elektronisk så konka datasystemet...jizez! Menfikk d til hjemme nå i kveld👍 væææ d nærmer seg!!

Annonse

Jeg har egentlig lagt bort ks som en mulighet foreløpig, og jobber med å forberede meg til fødsel. Tror det er det beste for både barnet og meg.

Nå er det ikke mange dager til for deg å vente Tinkerbell😊

En liten helg til så vet dere plutselig mye mer? Juhuu! Et sted i Spania vokser nå eggene dine seg store og fine❤️ Så fantastisk!

Igår fikk vi beskjed om at de ikke har fersk egg til oss men kun frossen... Jeg falt i et hakk😢😢😨 alle sier jo at det er litt mindre sjanser for frossen egg..... Shit liksom😱

Er vel fortsatt litt der selv om ivi mener sjansen er den samme....fått mange artikler men skjønner ikke en dritt😳😨😁 jeg må bare stole på dem...

Ser ut som det kan skje noe i uke 44 da👏👍så da blir det pulver på meg til uka så jeg går ned det siste...

Gruer meg...er så redd for å feile igjen...

Ok, men her er det frosne egg som blir tint opp og befruktet med din manns vareprøve? Eller er det ferdig befruktede som blir tint opp?

Vet ikke om det utgjør noe forskjell om det er det ene eller det andre...men alt dere kan gjøre er å høre på klinikken og prøve hvis dere vil det. Dere kan vel trekke dere hvis dette føles helt feil?

Men tipper klinikken har statistikker som viser at det fortsatt er en god sjanse! Og uke 44 er rett rundt hjørnet👍

Har de sagt noe om hvorfor det ble frosne egg og ikke ferske?

Håper uansett at dere får roen og troen igjen når dere kommer ned dit og får snakket med legene og høre mer om prosessen deres og sjanser osv😊

Jeg er også alltid kritisk, særlig til egen kropp og hvordan den reagerte i forhold til det "normale" i slike prosesser. Men legene på Hausken var alltid veldig gode til å forklare og vise hva som skjedde og da ble jeg roligere og litt mindre negativ selv.

Håper at alt ser fint ut på ul i morra Tinkerbell! Krysser fortsatt alt jeg har for dere😉

Ja det er riktig embi👍

Vi fikk noen artikler som er skrevet om det, men jeg skjønner ikke så mye.... Det er sånn lege artikler tror jeg..litt gresk for meg😂 men jeg er mer rolig nå...det er bare sånn det blir.

De hadde ingen som matcher helt mine trekk på fersk så da matcher de meg mot en på frys som sikkert matcher bedre. Og det er jo bra de tenker på det og...

Ja legespråk er ikke lett å forstå seg på! Men de hadde aldri latt dere kjøre et forsøk hvis det ikke var gode sjanser! Og de tenker jo på dere når de velger, det er jo tydelig og veldig bra.

Og dere kan fortsatt få mange embryoer som kan bli til mange barn😊 spennende😁

Tinkerbell, jeg har hørt både det ene og det andre om det der, men jeg er uansett et godt eksempel på at det går an å lykkes med fryseegg - vi lyktes jo ikke på første ferskforsøket, men det første fryseegget derimot klorte seg fast 😉 Jeg tror heller ikke de ville latt dere prøve hvis det var lave sjanser, men hvis du er usikker ville jeg forhørt meg med din norske gynekolog. Krysser fingrene for at det klaffer for dere denne gangen! 👌🏻

Var for å sjekke glukosebelastning i dag morges, siden både jeg og baby har blitt så store så ville de utelukke svangerskapsdiabetes. Måtte møte fastende og etter første blodprøven måtte jeg nærmest styrte to glass med lunken druesukkerløsning som smakte skikkelig søtt og kvalmende. Også måtte jeg sitte der i to timer uten å spise/drikke før de tok neste blodprøve. Jeg som ikke fungerer særlig bra uten frokost i utgangspunktet, også helle innpå masse sukker på tom mage 😵 Ble en veldig lite produktiv dag! Kjenner uansett at jeg begynner å bli veldig klar for permisjon, håper at jeg kan klare meg frem til da uten å bli delvis sykemeldt men merker at det blir mer og mer slitsomt å være en full dag på jobb 😱

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...