Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da var første kontroll over og sprøyte satt i skinka for å nedregulere... Alt så bra ut og legen har stor tro på det her....holdt på å si "ja du tror mye rart du for du var sikker på at vi sku klare det sist" men beit det i meg.... Men kjenner at det er DEN tanken jeg har...at det er liksom noe annet feil så detta vil ikke gå heller...

Ryggen er dritt enda men den er litt bedre... Island til tirsdag og ny sjekk den 6/10 så det går vel fort....

Fortsetter under...

Wow gratulerer med 3.trimester Embi! Jeg vet det, det føles helt sprøtt for meg også! Og så føles det så rart å ikke være bekymret hele tiden! Har vært vant til å gå og uroe meg konstant for ett eller annet.. Men når det er sagt så skal det jo ikke så mye til, i dag feks har jeg kjent mye mindre enn for noen dager siden og da kommer angsten litt tilbake. Men kan jo være det er fordi vi har gått mye rundt i dag.. Vi sitter på en kafé i Prenzlauer Berg nå og jeg prøver å stappe i meg masse sukker for å se om jeg får en reaksjon på det!

Akkurat det med å hvile tror jeg er relativt.. Man bør nok ikke stresse rundt hele dagen, eller ha en jobb hvor man ikke kan sette seg ned når man får vondt.. men å gå en tur hver dag og holde seg i aktivitet er nok bare sunt 👍🏻😊🌸

Vet det er vanskelig å tro på det Tinkerbell, men er jo større sjanser denne gangen tross alt! Og som det ble skrevet her tidligere, kanskje lurt å tenke at du skal lykkes i løpet av si tre forsøk, blir så mye press dersom alt står og faller på dette ene? Uansett, synes du er flink som står på og trener og holder ut!

Åjess sukker og kald saft eller kaffe gjør stort sett susen. Eller så er det akkurat som om hun vet når jeg blir bekymra, for stort sett dagene etter en "krise" så er det full action igjen😊 håper hun sparker løs på mamman sin igjensnart J'espere! Så du får godfølelsen tilbake og kan nyte kjæresteferien😉

Vi har nå begynt å fortelle folk at ting er på gang. Koselig med god respons på det😊 traff alle gutta på jobben i går, nesten ett år siden sist jeg så de. Det var koselig! Men i dag er jeg helt skutt, ikke vant til så mye folk og prating lenger... Så da blir det hvile og strikking i dag!

Neste uke blir det å fortelle tanter/onkler og søskenbarn. Tipper det holder å fortelle en, så er det ute på en dag😜 skummelt å fortelle, men litt godt og. Nå blir det jo ei jente somblir født, uansett hva som skjer💕

Endelig i gang Tinkerbell! Forsvarsmekanismen din er på høygir og psyker deg ned nå for å prøve å dempe forventninger og smerte hvis det ikke skulle gå... Det blir ikke mindre smertefult selv om du tenker sånn, men vi har alle gjort det og gjør det vel enda...

Men du får lov å håpe og drømme litt og, husk det😉 det er uansett lov å tenke at en gang er det deres tur, dere skal få det til! Det er jo litt optimistisk, uten å legge for mye press på et enkelt forsøk. Prøv å si det til deg selv hver dag, som et lite mantra, det letter litt, i hvert fall gjør det det for meg. Da føler jeg at jeg sier til verden at jeg ikke gir meg, så det er bare å la det gå bra denne gangen for jeg skal vinne til slutt. Hehe teit og rart, men så lenge det gir litt motivasjon og kampvilje er det verdt det😉

Pappa har alltig sagt til meg når jeg depper; "bli forbanna, bli forbanna"!! Og gjett hvem som ble lyn-irritert hver gang, hehe. Men det funka jo! Foreldre assa😉

Hun var så ekstremt aktiv i forrigårs og da er det litt skummelt når jeg kjenner mindre i går og i dag, selv om jeg kjenner bevegelser så har de vært litt svakere mer forsiktige/utydelige...og da ser jeg for meg at hun ligger der inne og kjemper for livet med de siste kreftene sine mens jeg aner fred og ingen fare. Men kan være så enkelt at hun ligger med ryggen mot navelen og sparker innover. Har uansett kjent en del på ettermiddagen i dag og har slått meg til ro med at hun også kan ha litt forskjellig dagsform..kanskje hun er sliten etter å ha sparket masse noen dager!

Så bra at dere har begynt å føle dere komfortable nok til å fortelle! Er jo så koselig ❤️❤️ Er jo ikke så lenge igjen nå, bare tre måneder? Det kommer til å gå fort! Jeg har også en gravid app, gøy å følge med på utviklingen! 😊🌸☀️

Må forresten bare fortelle et lite gullkorn fra min 6 år gamle niese..hun og søsteren var på besøk her om dagen, og vi var oppe på barnerommet og så på alle tingene vi har kjøpt til babyen. Lillesøster på 3 år spurte om jeg kom til å bli mammaen til babyen i magen, noe jeg svarte ja til. Også sier hun på 6 år: "Men du er jo allerede mammaen". Tror ikke at hun skjønte hvor koselig det var for meg å høre det 💞

Endret av J'espere

Hvordan går det med dere? Embi, har du fortalt de store nyhetene til tanter og søskenbarn ennå? Og Tinkerbell - i morgen er det oktober! 😉👍🏻 hvordan går det med ryggen din?

Jeg har begynt å kjenne at jeg begynner å bli litt tung og sliten. Sover ganske lenge etter jobb hver dag nå. Vi var på IKEA igår og jeg som pleier å elske det (ja jeg er unntaket 😊) var bare kjempesliten og ville hjem! Vi fikk kjøpt stellebord da, så nå tror jeg vi har nesten alt klart til knøttemor kommer!

Annonse

Forteller det til et søskenbarn i dag, ei jeg har vokst opp med og er veldig nær. Så får jungeltelegrafen ta d derfra😉 spennende!

Og da har vi fortalt de som vi skal fortelle tror jeg. En lettelse, da det ikke har vært en lett nyhet å dele denne gangen.

Så bra at dere har alt i hus J'espere. Greit å kunne slappe av i innspurten og bare bygge rede og kose seg.

Søvn er det så som så med her, skulle gjerne sovet mer og bedre. Våkner hver natt og er lysvåken og da verker d i hoftene. I natt fikk jeg krampe i leggen og, vooondt! Men er vel bare sånn d skal være. Så lenge alt er bra gjør d ingenting å ligge våken på natta og kjenne på bevegelser og spark i magen💕

Er vel en litt aktiv høstferie med nevøene mine leggen min sa i fra om... Så får ta det rolig de neste dagene, selv om jeg er på østlandet og har mange å besøke mens jeg er her, men d er jo bare kos😊

Du er kanskje på ferie nå du og Tinkerbell? Håper dagene flyr og at ryggen er bedre! Oktober i dag, juhuuu👍

Så spennende! Og koselig! Føles jo mer virkelig når man snakker om det med andre! Sikkert en lettelse å ha fortalt det selv om det sikkert er skummelt også! ☺️

Jeg har også mye vondt i hoftene om morgenen. Og får myye leggkramper om natta..har funnet en teknikk hvor jeg passer på å strekke ut leggen mens jeg flekser foten, da kramper det seg ikke .. Men ikke alltid så lett å huske på når man er i ørska..

Kos deg videre på deilige østlandet 😉 nå har det vært så fantastisk høstvær her og!

Juhuuuu 1oktober.....endelig....veit ikke helt når vi skal nedover men nå kan jeg skimte lyset... Må si jeg har surva litt etter jeg fikk sprøyta...veit ikke om det er hormona eller hva jeg....snart er det mere hormoner som skal inntas så... Hurraa hehe

Håper bare uka kommer når den skal...har jo time til tirsdag...ellers blir det vel noe forskyvninger...

Ja nå er vi på ferie...dagene går fort og opplever masse fint. Har kjøpt med meg Ullgarn til å strikke babydress og... Måtte bare...vi har vært i den blå lagune...det var skikkelig digg...plaska der i flere timer vi...

Imorgen er det golden circle som står for tur..

Ryggen er bedre så det er godt, nå er det halsvondt og hoste...serr ass...begynner å lure på om det er oppi hue mitt det er no galt.... Men heller forkjølelse enn ryggvondt....

Island er superfint! Jeg var der høsten 2008, det var kaldt men veldig bra!

Dere er så flinke som strikker! Min lille jente får nok ikke noe hjemmestrikket med mindre svigermor får ånden over seg 😊 Men så har de jo fine ullting på Lillelam og Nøstebarn også, så det får bli nest best! 👍🏻

Når man er stresset og sliten blir man lett syk Tinkerbell, det er sånn det er dessverre. Det har jo vært et slitsomt halvår for deg dette her, så ikke rart om immunforsvaret er litt nedbrutt. Håper du blir bra av forkjølelsen snart, og at TR kommer som den skal ☺️

Jeg kan ikke strikke så mye J'espere... Jeg lærte litt i januar...men syns det er vanskelig...mamma må nok strikke hel dress for det klarer jeg ikke...

Ja det har vært mye dritt....føler alt bare hoper seg opp nå....begynner lissom å lure på om jeg har blitt hypokonder...

Nå er vi hjemme igjen...jeg klarte å reise fra godteri og spriten til sønnen på flyplassen i Island....Erre mulig... Blir jo så eitrande forbanna på meg sjøl...

Lille lam er bra...og jeg syns ikke det er nest best jeg J'espere..jeg og må ty til kjøpt.... Ellers blir det vel bare det andre lager... Har laget et babyteppe da...

Her er jeg snart ferdig med vognteppe til ei venninne, det første og eneste jeg har strikket siden barneskolen. Men har fått helt dilla nå, det er kjempegøy å se at man klarer det selv om man ikke kan det😊 bare å prøve seg frem J'espere, start med noe enkelt så skal du se at det blir kjempebra! Youtube hjelper deg langt på vei😉

Nå er resten av familien informert her, veldig stas det, men kjenner litt på det og. Blir redd for å bli revet for mye med, kjenner innimellom at jeg er livredd for å miste lille snuppa mi💕

En dag om ikke altfor lenge kan du forhåpentligvis se tilbake å le av deg selv i denne perioden Tinkerbell. Du er jo ikke deg selv nå, alt henger litt i løse lufta. Jeg håper du allerede i jula kan se tilbake på et tøft år som er over, og glede deg til det nye året som kommer med en spire på vei😉

Kanskje jeg skulle prøvd meg på et lite babyteppe i første omgang, det hørtes litt enklere ut enn noe med ermer hvertfall 😊

Våknet kl tre i natt og fikk aldri sove igjen, lå og gnagde på gammel urett 😄 "Vargtimen" som en venninne av meg kaller det. Alt bli så mye verre når man ligger våken om natten og kverner. Mangel på søvn gjør at jeg har mye mer vondt i hofter og mage i dag, kjennes ut som at alt strekker seg. Mulig det er på grunn av at magen vokser mye for tiden også!

31+2 i dag! 💞 Føles som at jeg bare går og venter og venter. Som en unge som skuler på pakkene under juletreet! Sååå lenge til og samtidig så kort! Sambo føler det samme han og heldigvis. Men nå er det tekopp, sjokkis og bonderomantikk i sofaen!

Annonse

Har akkurat samme følelsen her J'espere! Har jo kommet så langt nå at det føles ut som om ting kanskje når som helst, men så kommer jeg på at det er altfor tidlig å bli født nå og da virker det som en evighet igjen til uke 40. 10 uker til her med spenning, vil pakke opp "julegava" mi snart og se at alt har gått bra💕

Ja det er for tidlig nå..men tenk så fort det går med to uker! Og to uker til.. Og vips er du over uke 37 og da kan hun jo komme når som helst! 😄 Søsteren min har født før termin hver gang, nummer en kom to uker før..så hvem vet? 😉

Må bare dele dette med dere: en venninne av meg flyttet til USA i sommer - lang historie kort: hun og kjæresten (vært sammen i tre år) skulle flytte et år fordi han fikk tilbud om å jobbe på USA-kontoret i bedriften der han jobber. Forholdet har hanglet lenge og jeg har vel fått følelsen av at han egentlig ikke har vært all in, men alt har alltid blitt forklart med at han er deprimert etc. Dette året var vel delvis ment som en siste krampetrekning for å redde forholdet. To dager før de skal reise dumper han henne på sms og sier at han ikke blir med, og at hun sikkert får det bedre uten han. Så hun må reise alene. Da hun fortalte det ble jo skikkelig provosert på hennes vegne - snakk om idiot! Jeg prøvde å være konstruktiv og støttende etc, men kom i skade for kanskje å være litt vel krass i min omtale om hvor stor tosk jeg synes han er/var, blant annet ga jeg uttrykk for at jeg mener han er manipulerende. Jeg vet jo egentlig at det ikke er så lurt å bli for offensiv i kritikken av andres ekser, men er jo ikke så lett 😁 Men hun gikk jo selvfølgelig i forsvar, noe som sikkert er forståelig for det er jo lett å føle seg dum/lurt.

Det var egentlig meningen at jeg skulle besøke henne, men for meg passet det egentlig bare i slutten av august, for jeg hadde ikke så lyst til å legge opp til en så lang flytur senere i graviditeten. Jeg hørte på stemmen hennes at det passet litt dårlig, pga hennes studier startet den uken og det har jeg full forståelse for. Så selv om hun sa jeg sikkert kunne komme likevel tok jeg en hvit løgn og sa at det ikke gikk den uken pga jobb - jeg følte litt på det at dersom jeg skal besøke noen så langt borte så vil jeg jo at det skal være ubetinget hyggelig for begge to. Vi skrev noen flere meldinger på Facebook frem og tilbake om hvordan det gikk der borte, også svarte hun plutselig ikke lenger. Etter en måned ca sendte jeg en melding hvor jeg spurte hvordan det gikk, og hun har fortsatt ikke svart på denne, det er omtrent en uke siden nå. Det føles litt som om hun er sur/ bevisst ikke svarer, for ser jo at hun har vært på Face, lagt ut bilder der etc. Nå skal det sies at jeg kanskje har følt at vi har hatt en litt dårlig kommunikasjon det siste året, jeg er nok litt mer direkte enn henne i hva jeg sier og gjør, og flere ganger har jeg følt at hun tolker meg i verste mening .. Særlig nå som ting har vært tungt og vanskelig har jeg nok bust ut med ting som jeg med fordel kunne formulert på en "snillere" måte - altså ikke mot henne men til henne når jeg har snakket om andre. Også har jeg følt på at hun har nulltoleranse for alt som har med baby og graviditet å gjøre, noe jeg forsåvidt også har full forståelse for siden hun er nysingel (og jeg for et halvt år siden selv brakk meg av å høre om slikt), men det føles likevel litt urettferdig siden hun godt vet at denne prosessen har vært tøft for meg (hun er også tre år yngre enn meg..).

Nå har jeg jo blitt litt paranoid, har hun bestemt seg for at jeg er en person hun ikke vil ha noe med å gjøre? Synes det virker så rart at hun bare skal kutte kontakten uten å si noen ting om grunnen?? Hadde det i det minste vært en uoverensstemmelse eller noe som utløste det, men det var jo ikke det, vi skrev jo bare om helt normale ting før det plutselig ble stopp ..

Uff dette ble langt, og sorry for å plage dere med dette. Er bare veldig ubehagelig og rart å føle seg nesten "dumpet" på den måten, uten en eneste forklaring.

Huff, sånt gjør jo at man mister enda mer av nattesøvnen J'espere!

Ut i fra slik du beskriver det har du ikke gjort noe galt i mine øyne. Noen ganger er man bare på så forskjellige plasser i verden og livet at det blir en naturlig pause i forholdet. Man vokser litt fra hverandre rett og slett. Jeg tipper at hun tar kontakt igjen om ikke så lenge. Hun er nok travel også, med d nye livet både som singel og student i nytt land.

Det er ikke noe gøy å ikke vite om folk er sinte eller ikke, men du har jo støttet henne hele veien og så får hun velge neste steg. La tvilen din komme henne til gode, og ta vare på deg selv og mini i magen så lenge så håper jeg det løser seg av seg selv😊

Takk for oppmuntring Embi.. Jeg føler som sagt jeg har vært litt krass i min omtale om andre til tider, men det er som følge av at jeg har vært frustrert og sint - ikke bare pga barnløshetsituasjonen, men jeg har hatt en periode i fjor hvor jeg kjente på mye bitterhet over "gammel urett" og da kom det mye ufiltrert 😊 jeg har jo fortalt henne mye, men det er mulig jeg har overvurdert henne litt når jeg har tenkt at hun skjønner at jeg ikke mener noe slemt. Uff jaja, er ikke så mye jeg kan gjøre nå, jeg vet jo ikke engang om hun er sur eller hva hun evt er sur for. Mulig hun også føler litt på at jeg og sambo har det så bra og skal gifte oss når hennes eget forhold gikk så dårlig, tror hun til tider har sammenlignet seg litt og ønsket at de også var forelsket og lykkelige. Du har uansett rett i at vi er på helt forskjellig sted i livet akkurat nå.

I dag har jeg faktisk vært på Elixia og trent styrke, er veldig fornøyd med meg selv! Blir deilig å legge seg nå, håper på en god natts søvn i natt ☺️

Du er nok ikke den eneste som har kommet med kommentarer man angrer på i ettertid... Der har vi alle vært! Filter har aldri vært min sterke side heller, her kommer alt rett fra levra🙊 det hender det blir noen søvnløse netter ja... Men stort sett går det jo fint, og er det skikkelig krise har jeg biti i d sure eplet og sagt unnskyld neste gang jeg ser personen. Det er jo ikke mer man kan gjøre, annet enn å prøve å tenke før jeg snakker neste gang da, hehe.

Trene styrke nå høres ut som en månelanding!! Jeg er imponert! Var ute og gikk minvanlige runde i dag og måtte tøye ut leggene underveis for krampa lå på lur... Lungekapasiteten er sterkt svekket og, peser av å gå opp trappa i huset. Men godt å bevege seg litt, det er jeg helt enig i😉

Jeg peser også som hval når jeg går i trapper Embi! Det var så vidt jeg klarte å sitte på Ergometersykkelen i fem minutter for å varme opp.. Jeg har noen PT-klipp som jeg må bruke opp før de går ut på dato, så derfor tenkte jeg det kunne være greit å bruke dem nå før jeg blir enda større. Det var egentlig veldig bra for han hadde mange forslag til styrkeøvelser som ikke belastet magen, også tok jeg det veldig rolig så jeg overanstrengte meg ikke akkurat.

Veldig godt å høre at det ikke er bare meg som mangler filter noen ganger..det blir verre med alderen også! Jeg kommer sikkert til å være en av de på gamlehjemmet som sier akkurat det jeg mener til stor irritasjon for alle andre 😄 ja jeg prøver å si unnskyld hvis jeg tenker jeg har gått over grensen jeg også. I dette tilfellet er det litt vanskelig for jeg er litt usikker på om hun faktisk mener at jeg har gjort noe galt, jeg mener jo ikke det .. Men jeg skal jo gjerne si unnskyld likevel dersom jeg har såret henne på noen måte. Men det er nok greit å avvente det litt, antakelig har vi begge godt av litt avstand til hverandre nå.

Ja her ville jeg avventet. Foreløpig ingenting å unnskylde synes jeg. Det løser seg nok😉

Åååå nå ligger jeg og velter rundt på sofaen...stappmett av middag og snop...hvorfor lærer jeg aldri?? Bahhh

Magesekken er jo så innvadert at det skal ingenting til. Men det er vel tidenes i-landsproblem😉

God helg jenter!

Hahaha høres kjent ut! Jeg forspiser meg også jevnlig! 😄 Og det verste er at jeg fortsetter å trykke i meg selv om jeg er så mett at jeg ligger og gulper 🙈

Vet du forresten hvordan det skal føles med kynnere? Til nå har jeg tenkt at alt jeg merker i magen er babyen, men har hatt noen ganger følelse av at det vibrerer på siden av magen, nesten som et lite støt. Også så tenkte jeg plutselig at det kanskje er kynnere. Har jo aldri hatt rier eller noe så vet jo ikke hvordan det skal føles..

Kynnere har jeg aldri hatt tror jeg. Magen blir steinhard hvis jeg går litt for fort (det betyr fortere enn en snegle) opp en bakke, men vet ikke om det er kynnere heller. De første riene jeg hadde før fødselen i fjor trodde de var kynnere på sykehuset, men det visste jeg med en gang at det ikke var. Tror kynnere sitter mer i magen, mens rier er mer menssmerter og ryggsmerter. Så kan veldig fort være kynnere du kjenner, ville jo ikke være unaturlig heller det nå...kroppen har litt å forberede seg på😱

Prøver å ta lærdom av gårsdagen her nå, men det er så uvant å ha så liten plass i magen til mat og snop så er stor fare for gjentakelse her nå😜

Jeg var veldig fornøyd med at jeg ikke forspiste meg i går.. Men i dag har vi vært i dåp, og da var det alt for mye av både mat og kaker.. ligger som en strandet spekkhogger på sofaen og gulper med jevne mellomrom. Tror ikke jeg skal spise mer i dag!

Nå synes jeg faktisk at jeg kjenner foten hennes på høyre side av magen! Helt utrolig koselig, har ikke kjent hva som er hva før ❤️❤️❤️ Det betyr vel at hun vokser og har blitt større! 😍

Jeg kjenner forresten også at det har spent seg i nedre del av magen hvis jeg anstrenger meg (les:reiser meg fra stolen og går bort til buffeten for å hente mer mat). Har gått og holdt meg på magen til tider fordi det gjør litt vondt når jeg reiser meg. Vet ikke hva som er hva for tiden, men jeg begynner hvertfall ordentlig å merke at jeg er gravid! 😄🍼

Hvordan har det gått med buffetlivet i dag J'espere? Er vel jobb og striskjorta igjen i dag kanskje😉

Koselig når man blir bedre kjent med småtten i magen ja😍

Jeg vet også sånn ca hvordan hun ligger, men synes da d er litt ekkelt å sove på den sida hun har hodet. Redd for å lage det for trangt inni her. Fungere sikkert ikke sånn i virkeligheten, men man får så mange rare tanker...

I morgen er det ny ul på kk, spennende! Og så har vi blitt henvist til forberedelsestime med jordmor, for å prøve å legge redsel til side og gjøre seg klar for ny fødsel. Har ikke lyst, men hun må vel ut..

Og i dag fikkjeg sykemelding som går helt frem til permisjonstiden starter😱 følte plutselig at alt nærmer seg fryktelig fort!! Iiik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...