Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal følge bedre med på meg selv og hva jeg spiser fra nå av! Glemmer det helt av og til...

Fikk brev fra Haukeland i dag, men har ikke fått time før i midten av juni!! Og da seff den uka vi er på ferie...

Det er jo uansett aaaaaaltfor lenge til! Holder på å gå på veggene nå!

Får ringe de i morra og høre om det finnes muligheter for å forandre timen.

Driver og kjenner etter livmora mi jeg og, den kom opp tidlig i fjor sommer så hadde et håp om det nå og. Men den har ikke dukket opp enda som jeg har kjent, trodde nesten den skulle dukke opp snart siden jeg var høygravid for et halvt år siden...og da blir man jo også bekymret! Hva er det som foregår inni her?

Håper du har kjent litt til kvalmen på jobb i dag F*PCO? Eller fått deg en sniktitt?

I dag blir det take away sushi til middag J'espere😉 sambo er på jobb og jeg orker ikke lage noe.

Fortsetter under...

Ingen kvalme, men jeg har sett liv, trenger ikke kvalme da:-):-)<3

Jeg så bare i 4 sek, er redd for å utsette magerusket for altfor mye. Men det var helt tydelig hjerteaktivitet og det vokser:-) Lurer på hvor lenge det roer nervene;-) Jeg tror livmoren min er uvanlig langt oppe. Jeg kunne jo tydelig se fosteret på utvendig ul da jeg var bare 5+5, livmoren lå sikkert ikke skikkelig dypt da engang? Ihvertfall er det veldig praktisk til amatør-ul, det er ikke noen vaginalprobe på apparatet jeg har fått låne:-D Det skal nok være veldig normalt at din ikke kjennes enda, embi:-)

Kose dere med sushi, damer:-) Jeg vil gjerne spise alt jeg kommer over for tiden! Godt jeg ikke har personvekt;-)

Å så utrolig bra F*PCO! Det er jo bare det man vil vite! Et bittelite snikkikk inn for å se at d er liv❤️

Prøver å roe meg ned med at formen fortsatt er litt dårlig så selv om jeg ikke kjenner den vanlige tyngdefølelsen nedi her som jeg vanligvis gjør så kan d fortsatt være liv.

Vi sliter oss selv ut, men med vår erfaring er det ikke så lett å bare slappe av!

Nei, stoler ikke veldig på at jeg og mitt avkom fikser dette. Jeg hadde det bra til etter ul, for så langt har jeg jo greid det før. Men nå er jeg over i den tiden hvor jeg gikk med dødt foster sist, så det er jo skummelt og lett å forestille seg reprise. Jeg kan jo bare prøve å forestille meg hvordan det er for deg, embi. Håper vi står svangerskapet ut, hele gjengen:-)

Ja huff, vi kan bare håpe!

Jeg har kjent selv at noe har vært galt når jeg har mista tidlig, da har min egen magefølelse stemt ganske bra. Men nå er jeg helt på bærtur! Hodet overstyrer kroppen så til de grader at jeg kan ikke svare når sambo spør meg ca hundre ganger om dagen om hvordan det går... Han sitter jo bare hjelpeløs på sidelinja stakkar, men nå føles det ut som om vi er to på sidelinja! Får ta en ul av gangen.

Veldig godt at du fikk sett aktivitet i dag F*PCO!

Annonse

Fikk byttet ul-timen i dag, og det til en hel uke før😊

Så nå blir det ul før vi drar på ferie med familien og kan dele nyheten hvis det er noe å dele. Greit å være sikker på det først...

Er nå nesten to uker siden forrige ul og begynte å kjenne tsnkene tok overhånd på mandag, men nå har det roet seg litt heldigvis. Vet ikke om jeg klarer å overleve helt til vi skal på haukeland, men har en legetime neste uke og får heller grine meg til en doppler der da om d trengs! Eller så er nødløsningen å ringe jordmora jeg gikk til i fjor for å høre om hunvil ta doppler på meg. Nødløsninger må man ha👍

Utover det har jeg bestemt meg for å prøve å slappe av litt mer så ikke hodet mitt tar helt av med krisetankene... Lettere sagt enn gjort, men jeg vet at hodet styrer mer enn kroppen denne gangen og hver gang jeg får roet meg ned så går det bedre. Så får vi se hvor lenge jeg holder eller om jeg havner i gynostolen fortere enn jeg tror selv😉

Har du begynt å fortelle nyheten til verden nå J'espere?

Det er vel ofte vanskelig å finne hjertelyd med doppler så tidlig? Jeg kjenner jeg er ganske privilegert som kan snike meg til gjør-det-selv ul når det kniper:-) Her er kvalmen tilbake, rart at jeg savnet den...;-)

Vi ivfere skulle fått montert vindu i bukveggen så vi slapp alle denne usikkerheten!

Vindu i buken syns jeg hørtes ut som et supert forslag!!

Er en mulighet for å høre noe med dopler, så vil jo gjerne prøve. Med den vissheten om at det ikke må bli panikk om man ikke hører noe......

Så spennende Tinkerbell74 og 83jenta! Et steg nærmere og endelig i gang😊 håper tida går fort fremover for dere begge! Blir veldig spennende å følge med dere!

Annonse

Hvordan går det F*PCO? Har spottingen gitt seg?

Nå er det sambo som stresser mest hos oss, hanbegynner å kjenne behov for en bekreftelse på liv. Ser jo den, er jo der selv og. Men legetimen min på onsdag ble kansellert og jeg har ikke fått booket ny, så håper jeg får time kjapt! Helst før torsdag da skal jeg i møte med nav og fastlege og sjefen min...hadde vært greit å ha hørt eller sett hjertelyd før jeg fortalte det til sjefen...

Har ikke lyst til å fortelle det til noen denne gangen! Før har vi fortalt tidlig, og i fjor fortalte vi med glede i uke 12, men denne gangen skulle jeg ønske vi slapp å fortelle det til noen!! Mest sansynlig fordi vi er redde for reaksjonene og den lettelsen og gleden alle andre kan komme til å vise, når vi selv ikke er der i det hele tatt..godt man går til psykolog...

En annen merkelig ting er at kvalmen har blitt hakket værre siste uken...hadde håpet det snart skulle gi seg, ikke øke på...så får bare håpe det fortsatt er et godt tegn og ikke et tegn på at embryoet plutselig har blitt til kreft eller no sånt. Krisetanker, i know...skal gi meg nå!

Håper det går bedre med dere andre😉

Tror ikke embryoet kan bli til en blæremola så sent;-)

Jeg spotter ikke:-) Skal sjekke med ul igjen til uken, men er ikke så urolig lenger. Har kost meg med litt planting i hagen, bakt litt og kost meg inn fint vær. Håper godfølelsen varer!

Du har jo sett liv flere ganger, embi:-) Men jeg skjønner den følelsen av sårbarhet og midlertidighet, og den lille tryggheten i at ingen andre vet det.

Å får håpe du kan nyte den godfølelsen lenge! Høres godt ut😊

Tror ikke d er blæremola jeg heller egentlig, men mye rart som dukker opp i hodet når man er bekymret...

Mye magesmerter om dagen, men det er vel bare et tegn på at ting flytter på seg inni her. Får håpe det i hvert fall!

Nå er sambo ute og klipper gresset..d er vel ikke helt lov på en søndag, men han mååå være i aktivitet for å ikke tenke så da ble det sånn i dag🙊

Hurra for kvalme og hjertebank😊 helt supert👍

To dager til 12 uker her. Legen ville ikke ta doppler eller ultralyd på meg i dag fordi utstyret er så dårlig at det bare kunne skape mer bekymring. Jeg så vel den komme! Så nå må vi bare vente til ultralyd på mandag...jeg er ikke så god på venting, men skal prøve å holde ut og heller stole på symptomene og håpe på det beste! Skulle gitt mye for å vært aleina med doppleren eller ul-maskinen nå altså😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...