Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen jenter!

Koslig og hyggelig å lese at det går såpass bra og fremmover med de aller fleste av dere.

Jeg har vært ganske redd de siste ukene, siden jeg ikke har hatt noen symptomer. I går var jeg hos fysio pga av en vond rygg de siste ukene, hun ga beskjed om at jeg hadd kraftig bekkenløsning og bekkenlåsning. Er såpass ille at jeg må bruke krykker enkelte dager, så hun var ganske sikker på at noe vokste der inne. Var idag på ultralyd(uke 12), og fikk se en sprellende baby<3 Veldig aktiv liten krabat som slo salto der inne, og virkelig underholdt oss som så på utenifra. Gynokologen sa at alt var helt perfekt, og hun gav oss 12 av 12 poeng :D Vi er jo så klart overlykkelige!

Fortsetter under...

Å så stas at ultralyden gikk bra A+S! Da er det jo bare å ut å rope nyheten fra hustakene😊

Ikke fult så stas med bekkenet...men bra at du kom deg til fysioen så hun kan hjelpe deg videre! Får håpe det ikke blir værre, for det hørtes ikke godt ut...men hva tåler vi ikke for de små miraklene våre❤️

Så godt å høre A+S:) ikke det med ryggsmertene da. Får håpe det går bedre med bahandling! Jeg er 13 uker på vei nå og hodepina og kvalmen har gitt seg for det meste! Merker energien er på vei tilbake! Vaska hele huset uten problemer i går😄

Så godt å høre A+S! Håper bekkenet blir bedre etterhvert!

Jeg hadde også en god opplevelse på ul i dag  :D  Alt så fint ut og knøtte lå og bokset og sprelte der inne :hjerter:  I følge legen var det nå en risiko på 1:6000 at noe er galt ut fra sånn det så ut på bildene, men tok likevel blodprøve som skal tolkes. Jeg ble satt frem til 12+1 også :hjerte:

Ul viser at det er ett foster, som er perfekt i størrelse til 7+0:-) Happy, happy! Og litt betenkt enda, siden jeg nå er knapt dager unna når det stoppet opp sist. Men jeg har mest tro på at det går!

Jeg skal tilbake rett før 12 uker og se at det er liv og for å ta de fæle målene. Det var en vanskelig avgjørelse, for vi er begge for å beholde hvis det skulle være Downs, og da vil vi helst ikke vite eller skulle ta noe valg på det tidspunktet, men jeg vil ha muligheten til å avslutte hvis du skulle være trisomi 13 eller 18.

J'espere, du runder det berømte første trimester. Du skal bli mamma:-):-)

Annonse

Så fantastisk F*pco!! Skjønner godt at det er nervepirrende denne perioden .. Men så langt har B-egget gjort all mistro til skamme! 😉

Jeg synes det er litt rart at de kan estimere sånn og overstyre en alder som i dette tilfellet faktisk er helt sikker - nemlig at embryoet var to dager gammelt da det ble satt inn 16.mars? Selv om knøtte har vokst seg stor på pastaen og saftisen som jeg har dyttet i meg så betyr vel ikke det nødvendigvis at alle organer har utviklet seg raskere av den grunn? Spurte om jeg kunne belage meg på at vi var over "risikoperioden", og da fikk jeg et litt ullent svar. Så tror jeg holder jubelen litt frem til lørdag som er den dagen jeg faktisk ER 12 uker, men er uansett godt å vite at det bare er fire dager til! Herregud, kanskje det snart går opp for meg at jeg skal bli mamma ❤️❤️❤️

Endret av J'espere

Annonse

Jeg skal også bo hos foreldrene mine hele pinsen...spent på om de legger merke til noe! Håper de ikke gjør det for planen er å fortelle de det når vi har vært på 12 ukers ul. Hvis den går bra...

Håper formen holder seg grei og at det ikke blir fint vær for jeg kan virkelig ikke gå i t-skjorte uten at de kommer til å se at magen buler av oppblåsthet og ekstralubb! Føler meg bare tjukk, og ser sånn ut og men ser litt suspekt ut når alt legger seg på magen.

Lykke til du og F*PCO! Får håpe du slipper unna spyinga i helga og bare kan nyte en jevn og fin kvalme😉

Uff jeg også føler meg bare tjukk. Og fikk jo beviset da jeg var hos fastlegen, hadde gått opp seks kilo ifht hva jeg tror jeg veide i vinter, og til sammen 12 kilo ifht hva jeg veide i 2013 (ble en del trøstespising og depping på sofaen i fjor). Jaja, knøtte er uten tvil verdt de ekstra kiloene. Og forhåpentligvis blir det masse tid og energi til å trene og kvitte seg med vekten når vi får en liten en i hus 😉

Da var helga gått og jeg er tilbake på min egen sofa, godt! Ingen som har spurt noe eller sagt noe, bortsett fra mamma som spurte om vi hadde kontakt med klinikken i et forsøk på å fiske ut datoer fea meg den sniken! Menjeg holdt fast på mitt at de får vite når vi vil at de skal vite...

Ble selvfølgelig også 20 grader og sol på lørdag..og jeg satt med olabukse og skjorte og svetta!! Men sånn måtte det bare være...hehe.

Nå er jeg sliiiiiten! Ikke vant til så mye action lenger så nå må det hviles!

Venter på innkalling til ul på haukeland, håper den kommer snart for kjenner at det begynner å bli på tide med en sjekk...de negative tankene sniker seg innpå om at nå er det over for denne gang...har en skikkelig dårlig dag igjen i dag kjenner jeg.

Hvordan går det med deg F*PCO? Har du klart å holde på hemmeligheten? Eller har formen avslørt deg?

De få kiloene skal du ikke bekymrene deg for J'espere! Det blir lettere å leve normalt igjen nå som formen forhåpentligvis blir gradvis bedre, og da kommer ikke kiloene så raskt på lenger. Da er du ikke lenger avhengig av å spise diverse rart for å døyve kvalmen og energien til å gå en tur kommer kanskje tilbake😊

Og som du sier, fohåpentligvis kan du bruke neste vår på å trille vogn og gå deg i form❤️

Har du fått hvilt og sovet godt i helga F*PCO så kan jo d være litt av grunnen? Man er jo gjerne mindre kvalm hvis man er uthvilt! Og symptomer varierer, det er det jeg stresser med og nå. Går med en dårlig følelse hver gang et symptom forsvinner og plutselig tar tommhetsfølelsen over, den altfor velkjente...

Ikke gå helt i kjelleren enda! Men bestill deg heller en ekstra ul for å slippe å gå å ha det sånn.

Hvis ikke jeg får brev fra haukeland i morra så kommer jeg til å gjøre det og, orker ikke gå i ukesvis å bli lurt av min egen kropp igjen...

Uff nei nei, dette skal gå bra F*PCO! Min form var også svingende, var skikkelig stressa noen ganger da jeg ikke følte meg kvalm. Håper det er en så enkel forklaring for din del også. 💜

Skjønner godt du er sliten etter en hel langhelg på besøk med å late som ingenting Embi, godt du er hjemme på sofaen nå! Håper innkalling fra Haukeland kommer snart! Er tanken en ultralyd rundt uke 12?

Hehe ja var egentlig ironisk ment, tviler på at slanking og vektnedgang blir så lett med en som legger beslag på all tid ..😄 Men forhåpentligvis vil det heller ikke føles så viktig. Og ammingen har jeg hørt skal ta knekken på noen av kiloene hvertfall.

Her er formen blitt en del bedre faktisk. Fortsatt sulten, men det som de foregående ukene har vært behov for junkfood og saftis har nå endret seg til sushi! Må ha - har spist det to dager på rad og ligger og drømmer om sushimiddag i dag også! Laks med chilimayo og tempuramaki og maki med fritert softshellcrab ..mmmm.. Får vann i munnen. Tror sambo mener det går litt vel mye penger med til mat for tiden men. Har jo nesten ingentkng å lage her hjemme heller!

Ja fastlegen min har sendt henvisning på ul i ca uke 12. Den ble sendt fredag for 1,5 uke siden så det burde jo dukke opp en time snart! Hvis ikke får jeg ringe opp å høre med de.

Var i bursdag på lørdag og der serverte de bare spekemat og ost!! Ble en del melon og kjeks på meg, men uten å tenke meg om heiv jeg i meg rødvinspølse og en annen pølsesort. Kom på det i dag at det var jo ikke lurt😱 menfølte der og da når fatet gikk rundt bordet at jeg måtte ta noe, så det ikke ble åpenlyst og så tenkte jeg bare at siden salami er greit så går sikkert dette og...og nå sitter jeg med en fæl samvittighet og følelsen av at det har gått galt... Blæ

Mat er viktig J'espere! Og cravings kan bli en besettelse hvis man ikke får det man vil ha! Spis sushi og kos deg du😉 godt å høre at formen ellers er bedre👍

Det har helt sikkert gått bra Embi! Smittefaren her i Norge er uansett veldig liten. Lett å bli bekymret, men vi tar jo risiko hver dag uten å tenke på det - vi setter oss i bilen selv om vi risikerer at en fartsmaniac er på veien den dagen. Er jo ikke sånn at vi bekymrer oss av den grunn.

Ja skal spise sushien min med god samvittighet! Tross ikke det verste man kan spise heller! ☺️

Håpet også det var nok søvn som gjorde utslaget, men jeg har sovet ca 3-4 timer i natt og kvalmen glimrer med sitt fravær likevel. Håper det bare er falsk alarm, men er ganske nervøs. Jeg får en amatør-UL enten i dag eller i morgen, nok til å se om det er liv i hvertfall. Jeg kjente livmoren min i går! Snodig, jeg trodde ikke det skulle være mulig så tidlig, men min er kanskje mer opprett enn snittet? Den kjentes ikke veldig stor ut heller. Rar følelse :-)

Spekepølser kan være laget av fryst råstoff, men det varierer mellom merkene. Det er uansett lite sjanse for at akkurat det kjøttpartiet har hatt levende toxo i seg, vil tro det er svært liten sjanse for å bli smittet av 1 eneste inntak i en hel graviditet. Klart det er noe annet om alle gravide spiste rå biff og spekemat flere ganger i uken, men selv da ville det gå bra med de fleste. Gå bort og synd ikke mer, som det står i Bibelen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...