Gå til innhold

Når er egentlig selve eggløsningen?

Anbefalte innlegg

Hei !

Når en får smerter og eggløsning slim .. Er det akkurat da en har eggløsning ? Jeg skal ifølge kalenderen ha selve eggløsningsdag på lørdag men idag har jeg eggløsninhsslim og murringer . Fikk også 2 streker på eggløsnibgstest igår .

Fortsetter under...

Jeg begynner å få eggløsningslim og smerter 4-7 dager før eggløsningen. Hos meg tror jeg egget løsner når jeg få en topp i smertene, dvs ganske kraftige smerter i eggstokkområdet en halvtimes tid.  Det skjer som oftest samme dag som eller ca 12 timer etter positiv eggløsningstest. Dagen etter er alt av smerter borte og eggløsningsslimet er begynt å avta.

Men dette er veldig individuelt, så slik som det er for meg vil det ikke være for deg.

Husk at en eggløsningstest ikke er positiv før begge strekene er like sterkere eller teststreken sterkere enn kontrollstreken.

At du får to streker nå betyr antageligvis at LH er begynt å stige. Når begge strekene er like sterke har LH nådd toppen og egget vil slippes om ca 12-36 timer

Anonymous poster hash: 1b0b3...dfc

Jeg begynner å få eggløsningslim og smerter 4-7 dager før eggløsningen. Hos meg tror jeg egget løsner når jeg få en topp i smertene, dvs ganske kraftige smerter i eggstokkområdet en halvtimes tid. Det skjer som oftest samme dag som eller ca 12 timer etter positiv eggløsningstest. Dagen etter er alt av smerter borte og eggløsningsslimet er begynt å avta.

Men dette er veldig individuelt, så slik som det er for meg vil det ikke være for deg.

Husk at en eggløsningstest ikke er positiv før begge strekene er like sterkere eller teststreken sterkere enn kontrollstreken.

At du får to streker nå betyr antageligvis at LH er begynt å stige. Når begge strekene er like sterke har LH nådd toppen og egget vil slippes om ca 12-36 timer

Feil, eggløsning skjer 12-36 timer ETTER at el testen er negativ igjen!

Anonymous poster hash: 95860...3f9

Jeg begynner å få eggløsningslim og smerter 4-7 dager før eggløsningen. Hos meg tror jeg egget løsner når jeg få en topp i smertene, dvs ganske kraftige smerter i eggstokkområdet en halvtimes tid. Det skjer som oftest samme dag som eller ca 12 timer etter positiv eggløsningstest. Dagen etter er alt av smerter borte og eggløsningsslimet er begynt å avta.

Feil, eggløsning skjer 12-36 timer ETTER at el testen er negativ igjen!

Anonymous poster hash: 95860...3f9

Det er vel som så mye annet i syklusen, veldig individuelt.

Eggløsning er ca dag 14 i syklusen. Etter en positiv eggløsningstest vil du ha eggløsning ca et døgn etter testen er tatt :-) Mange merker godt de har det i forhold til at tempen stiger i kroppen osv. Men såklart, alt er individuelt.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...