Gå til innhold

Jeg har rødt hår (natrulig)... hvordan bli kvitt det uten å farge det mørkt?

Anbefalte innlegg

Det blir nemlig bare mer orange om jeg legger i striper. Har hatt MASSE fine striper i, men stripene kommer jo ikke helt ned til bunnen, så ender opp med en skikkelig gulrotstripe i bunnen. 

Jeg har farget bunnen og, men det tar jo bare en mnd så er jeg gulrotfarga der igjen :( 

Finnes det noen lysfarger man kan bruke selv? Ønsker egentlig ikke lysere eller mørkere hår - ønsker bare litt kaldere farge... 

Hilsen Ginger :( 

Anonymous poster hash: 87f98...18e

Fortsetter under...

Lys gulrotfarge er jo ikke så lekkert da... sælig ikke når ansiktet er helt hvitt... 

Smører tynt med selvbruningskrem annenhver dag, skrubber og styrer - men blir ikke det grann brunere ;) 

Annonse

Kjenner at du iriterer meg litt! Du har en sjelden og vakker hårfarge og du er med på å stigmatisere andre med rødt hår... Skjønner at det er godt og kjekt med en forandring, men som andre over her skriver, så er det beste å gå til frisøren, de klarer nok garantert å få til noen skikkelig lyse, kalde striper, eventuelt helfarging. 

Lykke til, håper du får en farge du er fornøyd med. :) 

Hilsen fellow ginger ;)

Anonymous poster hash: 46bbe...cb7

Kjenner at du iriterer meg litt! Du har en sjelden og vakker hårfarge og du er med på å stigmatisere andre med rødt hår... Skjønner at det er godt og kjekt med en forandring, men som andre over her skriver, så er det beste å gå til frisøren, de klarer nok garantert å få til noen skikkelig lyse, kalde striper, eventuelt helfarging. 

Hilsen fellow ginger ;)

Irriterer jeg deg ;) Unskyld! Men jeg sier jo ikke noe om andres hårfarge. Jeg trives bare ikke med min hårfarge... Vet om mange med kommunegrå hårfarge som klager på sin farge - hvorfor kan ikke jeg klage på min? ;) 

Jeg vet om mange fine pene mennesker med rødt hår... men jeg synes ikke det er fint på meg... Om jeg kunne velge ville jeg helst vært gyldenbrun i huden og hatt blondt tykt hår ;) 

Må jo få lov til å ha lyst til det vel? 

Hilsen fellow ginger ;)

Irriterer jeg deg ;) Unskyld! Men jeg sier jo ikke noe om andres hårfarge. Jeg trives bare ikke med min hårfarge... Vet om mange med kommunegrå hårfarge som klager på sin farge - hvorfor kan ikke jeg klage på min? ;) 

Jeg vet om mange fine pene mennesker med rødt hår... men jeg synes ikke det er fint på meg... Om jeg kunne velge ville jeg helst vært gyldenbrun i huden og hatt blondt tykt hår ;) 

Joda, det er sant det, beklager...hehe..

Er bare litt på hogget, for datteren min er midt inni en stygg mobbesak akurat nå pga nettopp det røde, nydelige håret sitt. Tåpelig av meg å dra det inn i din tråd ;)

Hilsen fellow ginger ;)

Joda, det er sant det, beklager...hehe..

Er bare litt på hogget, for datteren min er midt inni en stygg mobbesak akurat nå pga nettopp det røde, nydelige håret sitt. Tåpelig av meg å dra det inn i din tråd ;)

Uff :( Så trist! Kan jeg spør hvor gammel hun er? 

Jeg har aldri blitt mobbet pga håret... hadde mye fregner da jeg var mindre - de ble jeg ertet kanskje 2 ganger for, og jeg husker det som det var i går.... :( Fregnene er borte... men huden er blåhvit, ikke et pigment i ansiktet mitt nærmest! 

Min tante har ett barn med rødt hår, hun ble mobbet. Da farget de øyevippene hennes hos hudpleier, hun hadde så lange flott øyevipper - men de var hvite. hele ansiktet hennes ble annerledes, nå er du en av de mest populære jentene i klasse (sier hun selv). Men hun er jo 13 år da... man farger jo ikke vippene på barneskolen ;) 

Nei... fikk litt klump i magen. Jeg blir så sint så sint når barn mobbes... :( 

Farg det enda mer rødt, ala Den lille havfruen :)

Om ikke kan vi gjerne bytte, du kan få mitt kommunefargede

Anonymous poster hash: 0878a...87c

Avtale, når og hvor skal vi møtes og bytte? :P

Gjest Syltebærtyttetøy

Jeg har ikke lest de andre svarene, men ååå, rødt hår er ho såå fint!!

Men jeg skal likevel svare deg på det du spør om ;) Du burde helt klart gå til frisør, stripeng av hår hjemme med mye rødtoner i håret blir nesten aldri bra.

Når du striper (bleker) hår så blekner det bare tonen, det vil si at du får ikke strippet håret for naturlige pigmenter (med mindre du er villig til å bleke det så hardt at det knekker). Derfor er den eneste muligheten for å bevare litt sunnhet i håret å først bleke det, så gå over med kalde toner, noe med mye grønt i (aske).

Jeg farget håret mitt i fjor, fra svart (masse fargerester i håret) hos frisør. De brukte ca 9 blekepakker og avfarging. Da var håret mitt sånn varsel rødt/orange :P Derfra hadde hun i en veldig kald askefarge, nå har jeg mellomblondt hår, fortsatt litt rødt i det, men det var meningen.

Mitt råd er å gå til en god frisør, ta med bilder av hvordan du vil ha det (Google er fint) og spør om det er noe de kan få til :)

Annonse

Jeg hadde mørkerødt hår da jeg var liten. Søsteren min også.

Så når vi ble ca 15 år så forsvant rødfargen!

Jeg følte meg helt naken og det var kjemperart.

Nå er jeg bare en kjedelig brunette.

Anonymous poster hash: 99ab0...47f

• 2 måneder senere...

Må si jeg føler med deg. Har også orange hår. Hadde dt vært rødt hadde det vært greit, men er gulerot. Jeg har helbleika håret endel ganger, og farget det askeblondt, og så tatt striper. Eller så bruker jeg å ha det lysebrunt, men som du sier. Den etterveksten!!!

Begge døtrene mine har rødt hår, ganske lyst. Men de har tykke struper (naturlig ) av mørkere rødt og noe som nesten ser ut som gull. De får utrolig mye skryt av håret sitt av både voksne og barn. Kanskje ta en tur til frisøren og prøve å få det slik?

Selv er jeg kjedelig mellomblond, pappaen også, så hvor de har det fra aner jeg ikke 😉.

Begge døtrene mine har rødt hår, ganske lyst. Men de har tykke struper (naturlig ) av mørkere rødt og noe som nesten ser ut som gull. De får utrolig mye skryt av håret sitt av både voksne og barn. Kanskje ta en tur til frisøren og prøve å få det slik?

Selv er jeg kjedelig mellomblond, pappaen også, så hvor de har det fra aner jeg ikke .

Så bra da :) Da har de kanskje ikke kritthvit/blåaktig hud? For det har jeg... blir ikke brun, ikke tale om.... 

Men men... farget håret lys ask i dag, hjalp absolutt ingenting :P Må kanskje bare vente på det grå håret, og godta at Gud har skapt meg slik... :P

Rødt hår er sjeldent, og jeg syns i alle fall det er veldig vakkert. Kan ikke komme på noe annet råd enn hyppige glansvasker?

Sikkert fint om man har litt farge på huden... til og med øynefargen min er gråblå...triste. Så har jeg kald hvit hudtone (nesten litt blåaktig)... jeg er bare så misfornøyd for tiden... Jajja! Takker for alle svarene!!! :) 

Gjest Antarctica

Rødt hår er sjeldent, og jeg syns i alle fall det er veldig vakkert. Kan ikke komme på noe annet råd enn hyppige glansvasker?

Sikkert fint om man har litt farge på huden... til og med øynefargen min er gråblå...triste. Så har jeg kald hvit hudtone (nesten litt blåaktig)... jeg er bare så misfornøyd for tiden... Jajja! Takker for alle svarene!!! :)

Klassisk "English Rose"-farger!

Og jeg har brukt flere år hos frisøren på å optimalisere fargen slik at den er mest mulig lik den naturlige rødfargen, oransje altså :)

Hilsen wannabeginger 😁

Anonymous poster hash: 90d76...e09

Til HI, du høres nydelig ut! Rødt hår, blå øyne og hvit hud. Høres virkelig nydelig ut! Håper du setter pris på det etter hvert. Også den hvite huden. Det er så vakkert! Jeg soler meg aldri, bruker alltid solkrem med høy faktor, synes det  er lite fint med brun hud (og det er ikke sunt å sole seg!). Men jeg får allikevel ikke helt hvit hud. Men brun er jeg hvertfall ikke :)

Anonymous poster hash: 60fce...e40

Dette var en flott tråd😃,Jeg har to nydelige jenter med rødlig hår.Som mor har jeg undret på om de kan bli mobbet når de vokser opp.Men med de svarene letter et morshjerte.Hilsen mamma til nydelige jenter. De får mange tilbakemeldinger om at de er spesielt nydelige fra andre:))))

Anonymous poster hash: e3b4d...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...