famo89 Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Hei! er no 24+4 førstegangs fødende og var på kontroll i dag. Fekk veta at eg må fø i haugesund pga medisinene eg går på. dette er over 1 time frå der eg bur, og blei egentlig veldig lei meg og skuffa, då eg helst ville ha fødd på stord. Må jo sjølvsagt gjer det som er best for babyen, men kjenner eg er litt redd for eg har har høyrt så mykje negativt om føden i haugesund, med hensyn til behandling av ledsagere, rom med opp til 5-6 mødre osv. Nokon som har erfaringer med haugesund? Kan ein ha 2 ledsagere? Prøvd å finne info, men fant ikkje akkurat det om ledsagere. Håpar på svar!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Har også hørt rykter om at Haugesund sykehus skal være en av de "værste" plassene å føde i Norge - men etter å ha snakket med mange bekjente etter jeg ble gravid, skjønte jeg fort at det bare var rykter, og ikke noe mer :-) Heldigvis! Søsteren min tok planlagt keisersnitt på Stord, og var utrolig fornøyd med hvordan hun ble ivaretatt der. Hun syntes rett og slett at det var skikkelig koselig :-) Mtp. at de har så få pasienter på Stord ift. Haugesund og de fordeler/ulemper som følger med - så skjønner jeg at du er skuffet! Men jeg tror vi kommer til å klare oss på føden i Haugesund, begge to :-) Når har du termin? Anonymous poster hash: fe66a...f31
famo89 Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2015 Eg har termin 25 mai :-) når har du termin? håper at dei negative ryktene er usanne. første gang for meg, og kjente eg blei plutselig redd for å fø :-/
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Så spennende! Har termin 15 juli, første gang her også :-) Ble rimelig stressa selv, men etter å ha snakket med en god del andre som har født i Haugesund, så ble jeg som sagt mye roligere! Har hørt at det er en av jordmødrene som kan være litt krass, men det er vel lov å bytte i tilfelle? Ha ha! Hun jeg går til nå er iallefall helt fantastisk :-) Anonymous poster hash: fe66a...f31
famo89 Skrevet 3. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2015 Huff ja! Håper å møte på kjekke folk. Søster mi fekk ei jordmor ho ikkje kom overens med og det ødela mykje for ho :-( Tenkte å sette meg å skrive ned spørsmål eg har og få så mykje info eg kan av lege og jordmor neste gang eg skal på kontroller. Kjente eg blei litt roligere no :-) . Fekk litt panikk tidligere
StiSte Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Eg fødte på. Haugesund sykehus i 2012 å hadde og hørt mangen rykter, spesielt om jormødre. Men skrev et ønskebrev sammen med jordmor på helsestasjonen om ønsker,redsler osv å det gikk bra det de tok hensyn til brevet kommer til å bruke samme brev denne gangen + - ettpar ting.
famo89 Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2015 Tusen takk for svar :-) Høyrdes ut som ein god idé. Skal høyre med jordmor mi neste gang :-)
Trekløver<3 Skrevet 5. februar 2015 #8 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har født to barn på Haugesund Sjukehus. Jeg har vært veldig fornøyd og har bare gode minner. Jeg skrev også et fødebrev som jeg hadde med meg, som jordmødrene har lest igjennom og snakket med meg om dersom det var noe som jeg lurte på. Som førstegangsfødende måtte jeg dele rom med mange andre( men koselige damer), som andregangsfødende fikk vi et familierom. Nå har jeg termin 30 juni og ser frem til en ny fødsel...
famo89 Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2015 Godt å høyre positive ting :-) Eg skal og skrive ønskebrev, men er litt usikker på kva som skal stå i det. Når gav du dei brevet på føden? Når du skulle føde, eller før?
Trekløver<3 Skrevet 6. februar 2015 #10 Skrevet 6. februar 2015 Jeg gav ønskebrevet når fødselen var igang... Mine bekymringer forrige gang var blant annet at det var babyboom og jeg var redd for en fødestue der kapasiteten var sprengt og at jordmødrene var utslitte ( det var mye snakk om dette i media i denne perioden). Da kunne jordmoren min berolige meg at de hadde full kontroll og at det hadde vært travle tider osv, men det hadde ikke vært fare for hverken mor eller barn på grunn av dette...gjennom et ønskebrev kan du bruke tid på å tenke gjennom det du er redd for, og det er oftere lettere å formulere seg skriftlig og være ærlig ( på en høflig måte) slik at at dine føleser kan bli tatt hensyn til og unngå ubehagelige misforståelser.
famo89 Skrevet 7. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 7. februar 2015 Takk for svar :-) er 15 veker igjen, men kjenner eg begynner å stresse.. godt med litt info og få vite litt om andres erfaringer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå