Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Slutten av uke 8 Anonymous poster hash: 10f0c...171
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har litt lusst å ta en ul rundt 12 uker, men får se :-)
Kalii Skrevet 5. februar 2015 #7 Skrevet 5. februar 2015 Bestemmer man når man skal ha 1. UL selv, eller er det helt opp til legen? Jeg fikk beskjed på legesenteret at jeg skulle få 1. Legetime i 12 uke, da blir jo UL en stund etter det igjen, vil jeg tro? Vil jo helst litt tidligere enn det til UL...
Augustfrua Skrevet 5. februar 2015 #8 Skrevet 5. februar 2015 Bestemmer man når man skal ha 1. UL selv, eller er det helt opp til legen? Jeg fikk beskjed på legesenteret at jeg skulle få 1. Legetime i 12 uke, da blir jo UL en stund etter det igjen, vil jeg tro? Vil jo helst litt tidligere enn det til UL... Ordinær ultralyd som dekkes av det offentlige får du rundt uke 18. Tidligere enn det får du ikke uten grunn fra det offentlige - de fleste bestiller privat:)
Kalii Skrevet 5. februar 2015 #9 Skrevet 5. februar 2015 Bestemmer man når man skal ha 1. UL selv, eller er det helt opp til legen? Jeg fikk beskjed på legesenteret at jeg skulle få 1. Legetime i 12 uke, da blir jo UL en stund etter det igjen, vil jeg tro? Vil jo helst litt tidligere enn det til UL... Ordinær ultralyd som dekkes av det offentlige får du rundt uke 18. Tidligere enn det får du ikke uten grunn fra det offentlige - de fleste bestiller privat:) Åja, okej Hehe.. Er helt fersk på dette, så vet ikke noe om noenting ennå.. takk for hjelpen!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #10 Skrevet 5. februar 2015 Du som tok ul i uke 6+6; Hvor mye så du? Jeg skal på ul uke 7+0, og hun sa det var på grensa til å se noe som helst :/ Vil bare se det er noe der, forventer ikke å se en baby liksom Anonymous poster hash: 3c41c...931
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 5. februar 2015 #11 Skrevet 5. februar 2015 Jeg var på første ul når jeg var 7+4 og andre når jeg var 11+4 første ul så det ut som en liten sjøhest bare å andre ul kunne du se at det hadde blitt en baby
Mumua Skrevet 5. februar 2015 #12 Skrevet 5. februar 2015 Skal ha min første ul når jeg er 8+5, fikk innkalling idag Hadde jeg ikke fått det via henvisning så hadde jeg nok tatt enda tidligere privat, men nå skal jeg klare å vente. Mulig jeg tar en privat også rundt uke 12, kommer an på hva jeg tenker etter ul nr 1
hippmamma Skrevet 5. februar 2015 #13 Skrevet 5. februar 2015 Jeg skal ha min første ul på onsdag! Da er jeg 12+3.
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 6. februar 2015 #14 Skrevet 6. februar 2015 Hva koster det for privat UL der dere bor? Her jeg bor koster det 1100kr for svangerskapskontroll og ultralyd (stod ikke pris på bare ul) og 1400kr for 3D :-) det er jo litt dyrt synes jeg, men godt brukte penger for å roe en engstelig sjel :-)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #15 Skrevet 6. februar 2015 Var på tidlig UL i dag, 7+2. Så en bitteliten bamsemums med et hjerte som slo:) Dessverre var møtet med legen ikke like koselig, og jeg fikk ikke ny ultralyd eller oppfølging før ordinær UL. Mistet i uke 17 i september, og var veldig glad da jeg fikk tilbud om tidlig ultralyd. Men holdningen hos legen i dag var "ja, hva gjør du her"? Hadde også håpet at jeg skulle få en rundt uke 12, men men. Det siste hun sa var at de ikke ville sette opp den ordinære ultralyden ennå, men at det måtte gjøres av fastlegen rundt uke 12. Ikke fordi hun ville være pessimistisk, men det var jo fortsatt vanlig med spontanaborter selv om vi hadde sett hjertet i dag. Jeg prøver alt jeg kan å ikke gå og tenke på at det kan gå galt, så jeg trenger i grunnen ikke å bli minnet på at det kan gå galt. Når man har mistet i 2. trimester VET man at det aldri er noen garantier. Agg!! Jeg har sett frem til dagens ultralyd i flere uker, for å tørre å glede meg litt over den nye graviditeten, men det satte hun en effektiv stopper for. Tenker at jeg skal bestille privat UL i uke 12. Jeg vet at de har en fantastisk lege der, så da vet jeg at jeg vil bli tatt vel imot. Anonymous poster hash: 82a80...082
nikolinee Skrevet 6. februar 2015 #16 Skrevet 6. februar 2015 Så koselig å se et bankende hjerte Anonym, men veldig synn legen skal ødelegge opplevelsen å skape dårlig humør og følelse
Ohana Skrevet 7. februar 2015 #17 Skrevet 7. februar 2015 Jeg var i går 5+6, og det var for tidlig for å de hjertet. Var også mest sansynlig litt kortere på vei enn antatt. Ny ul om 14 dager
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #18 Skrevet 7. februar 2015 Var på første ultralyd uke 10+0, veldig kjekt! Fikk se armer, bein og en baby som veivet med hele kroppen. Ved neste graviditet så vil jeg ha en tidlig ultralyd i uke 12 tenkte jeg, da kan man se enda litt mer Anonymous poster hash: a3ece...26c
Monique33 Skrevet 8. februar 2015 #19 Skrevet 8. februar 2015 Jeg fikk komme på UL nå i uke 6, siden jeg hadde en blødning og magesmerter ei natt. Men alt så heldigvis ut som det skulle og jeg fikk se et bittelite bankende hjerte Så det var veldig beroligende etter ei lang urolig våken natt.
hippmamma Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 Jeg var på ul i dag! Alt var bra med lille sprell 😍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå