Gå til innhold

Når slutter separasjonsangsten mot mor???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille er snart 9 mnder. I et par uker nå så har hun blitt totalt hysterisk hver gang pappaen og alle andre skal ta henne fra meg. Hu som alltid har vært såå glad i folk! Føler d bare blir verre. Hu skriker helt intenst. Sånn at hu mister pusten.

Råd? Hva skal man gjøre og/eller ikke gjøre?

D er vel en fase? når gir d seg??

Anonymous poster hash: 089c7...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen dette. Bare mamma var god nok en periode, pappa var bare god nok hvis jeg ikke var tilstede. Men mamma kan ikke være tilstede hele tiden, snart er det kanskje pappaperm og babyen har ikke noe vondt av å være med far. Så dette må dere bestemme. Jeg forlot alltid rommet når det sto på som verst, sånn at jeg ikke skulle være et reelt alternativ. Roet seg jo fort når jeg gikk. Ga seg etter en måneds tid (selv om mamma fortsatt er favoritten).

Anonymous poster hash: 1ed65...e97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Separasjonsangsten er et kjempesunt tegn, det forteller at barnet har knyttet seg til deg. I denne perioden holder barnet på å 'forstå' om du er en trygg person for henne, en som vil være der uansett. Derfor ville jeg ikke gått fra henne når hun gråt, men trøstet og forsiktig hjulpet henne til å håndtere situasjonen hvis noen andre skulle holde henne. Det virker kanskje tungvint nå, men du vil få igjen magfoldig senere når barnet er trygt og vet at det kan utforske omverdenen fordi mor alltid er der for henne/ han. Det er litt uliktt hvor lengr det varer, men jo tryggere barnet kan føle seg på deg nå, jo lettere blir det i fremtiden.

Anonymous poster hash: 0ce34...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...