Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Fikk akkurat en tlf fra tannlege om at de hadde en avbestilling så jeg kan komme og trekke visdomstann. Ventet en stund. Fikk time fredag morgen kl 8.30 men etter jeg hadde lagt på så kom jeg på at jeg skal ha jentelag på fredag ettermiddag med vin og mat. Ang smerter så har jeg måttet ha paralgin forte og Ibux tidligere når jeg har trekt v.tann.. minst to ganger etter inngrepet, i beste fall kan jeg klare meg med 2 paralgin forte og 1 ibux kort etterpå... så spm er da..må jeg være edru eller er det forsvarlig å drikke et par glass vin (kjenner jeg meg selv rett så kanskje vi sier en flaske ) Hjelper det å sove mellom vindrikking og smertestillende..blir jo ganske trøtt av p.forten...? Anonymous poster hash: a1e5c...d78
Mahem91 Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Prøv å unngå å ta sm stillende like før du skal drikke. Det alkoholen gjør er å overdøyve tablettene slik at de ikke fungerer som de skal
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #3 Skrevet 3. februar 2015 Ærlig talt, dette burde ikke være en problemstilling i det hele tatt! Du mååå ikke drikke alkohol for å ha det moro med jentene. Dropp alkoholen. Det er snakk om én kveld. Anonymous poster hash: 4ce85...6b4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Hvis du MÅ drikke en hel flaske (!) vin for å ha det morsomt, bør du få behandling for alkoholproblem. Du er voksen. Da klarer du faktisk å være avholds en kveld, og likevel ha det morsomt. Tror at venninnene dine forstår at du ikke drikker fordi du nettopp har trukket en tann og går på sterke smertestillende. Synes det er patetisk med voksne mødre som må drikke seg fulle for å ha det gøy og kjenne at de lever. Anonymous poster hash: 96e6c...b62
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Dropp tannlege timen 👍👍 Anonymous poster hash: fdcf0...088
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Dropp tannlege timen Anonymous poster hash: fdcf0...088 Ja, for DET er virkelig voksent. Prioritere grøftefyll fremfor nødvendig tannlegetime. Her har tannlegen vært serviceinnstilt og ringt HI for å ta henne inn tidligere, men neida, hun bør dra på fjortisfyll med jentene i stedet for... Anonymous poster hash: 96e6c...b62
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Dropp tannlege timen Anonymous poster hash: fdcf0...088 Ja, for DET er virkelig voksent. Prioritere grøftefyll fremfor nødvendig tannlegetime. Her har tannlegen vært serviceinnstilt og ringt HI for å ta henne inn tidligere, men neida, hun bør dra på fjortisfyll med jentene i stedet for... Anonymous poster hash: 96e6c...b62 Jeg er enig i at det er en dårlig løsning å droppe tannlegetimen, og at en kveld med venninner uten vin burde være uproblematisk. Men å omtale middag med vin som "grøftefyll" og "fjortisfyll" blir bare teit. Anonymous poster hash: 88ccd...48f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Dropp tannlege timen Anonymous poster hash: fdcf0...088 Ja, for DET er virkelig voksent. Prioritere grøftefyll fremfor nødvendig tannlegetime. Her har tannlegen vært serviceinnstilt og ringt HI for å ta henne inn tidligere, men neida, hun bør dra på fjortisfyll med jentene i stedet for... Anonymous poster hash: 96e6c...b62 Jeg er enig i at det er en dårlig løsning å droppe tannlegetimen, og at en kveld med venninner uten vin burde være uproblematisk. Men å omtale middag med vin som "grøftefyll" og "fjortisfyll" blir bare teit. Anonymous poster hash: 88ccd...48f Hun sier hun kommer til å drikke en hel flaske vin. De fleste jenter blir da dritings. Middag med vin for meg er et til to glass, ikke en liters flaske. Anonymous poster hash: 96e6c...b62
☆☆☆ Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Litt vin burde vere uproblematisk i kombinasjon med normale dosar smertestillande.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Dropp tannlege timen Anonymous poster hash: fdcf0...088 Ja, for DET er virkelig voksent. Prioritere grøftefyll fremfor nødvendig tannlegetime. Her har tannlegen vært serviceinnstilt og ringt HI for å ta henne inn tidligere, men neida, hun bør dra på fjortisfyll med jentene i stedet for... Anonymous poster hash: 96e6c...b62 Jeg er enig i at det er en dårlig løsning å droppe tannlegetimen, og at en kveld med venninner uten vin burde være uproblematisk. Men å omtale middag med vin som "grøftefyll" og "fjortisfyll" blir bare teit. Anonymous poster hash: 88ccd...48f Hun sier hun kommer til å drikke en hel flaske vin. De fleste jenter blir da dritings. Middag med vin for meg er et til to glass, ikke en liters flaske. Anonymous poster hash: 96e6c...b62 Jeg er veldig følsom for alkohol, og merker det i hodet etter bare ett glass vin. Har aldri drukket mer enn en hel flaske, og da har jeg vært ganske beruset - men ikke dritings. Mange kvinner (jenter skal ikke drikke vin!) tåler mye mer enn meg. Venninnen min drikker fint en flaske uten å bli mer enn litt småbrisen. Du aner ikke hvordan HI reagerer på alkohol, og det er uansett teit og useriøst å kalle vin i kombinasjon med mat, hjemme hos seg selv og sammen med gode venner, for "grøftefyll" og "fjortisfyll". Anonymous poster hash: 88ccd...48f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Vet ikke hvordan det er med paralgin forte, men jeg har ingen problem med å drikke etter å ha tatt Tramadol. Anonymous poster hash: 3bd83...b78
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Herregud for noe svar du har fått! Jeg hadde enten ringt å hørt om de hadde noe ledig time uka etter eller bare tatt vanlig Paracet fra kl 16 😃 Skjønner godt at du vil ta deg en flaske vin med venninene dine!😉 Hilsen en som ikke ble en sur gammal tante når jeg fikk barn!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 Herregud for noe svar du har fått! Jeg hadde enten ringt å hørt om de hadde noe ledig time uka etter eller bare tatt vanlig Paracet fra kl 16 Skjønner godt at du vil ta deg en flaske vin med venninene dine! Hilsen en som ikke ble en sur gammal tante når jeg fikk barn! Er man gammel tante fordi man ikke liker å drikke seg full, og klarer å ha det morsomt uten alkohol? MÅ man drikke alkohol for å ikke være gammel og kjedelig? Ikke noe rart det er drikkepress i Norge... Anonymous poster hash: 96e6c...b62
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. februar 2015 #14 Skrevet 3. februar 2015 Herregud for noe svar du har fått! Jeg hadde enten ringt å hørt om de hadde noe ledig time uka etter eller bare tatt vanlig Paracet fra kl 16 Skjønner godt at du vil ta deg en flaske vin med venninene dine! Hilsen en som ikke ble en sur gammal tante når jeg fikk barn! Er man gammel tante fordi man ikke liker å drikke seg full, og klarer å ha det morsomt uten alkohol? MÅ man drikke alkohol for å ikke være gammel og kjedelig? Ikke noe rart det er drikkepress i Norge... Anonymous poster hash: 96e6c...b62 Helt greit å ikke drikke, men når man sammenligner en flaske vin med grøftefyll, fjortisfyll og at man ikke har blitt voksen, ja da er man blitt en sur gammal tante!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #15 Skrevet 3. februar 2015 I alle dager, er det ingen som innser at noen av oss faktisk drikker vin til god mat i godt lag fordi vi liker vin? Altså smaken av vin? Vi drikker ikke for å bli fulle vet dere, selv om det er tydeligvis er vanskelig for dere å forstå. Jeg ville droppet paralgin forte utpå ettermiddagen hvis jeg var deg, og heller prøvd å holde meg til ibux. Hilsen ei som elsker vin (altså smaken) og fort kan drikke ei flaske, som forøvrig ikke er 1 liter, men 0,75 Anonymous poster hash: 76dae...3d1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #16 Skrevet 3. februar 2015 Ville ikke drukket alkohol etter å ha tatt paralgin forte! Gjorde det en gang i ungdommen, etter tanntrekking, og husker NULL fra den kvelden (tok 2 tabletter og drakk en halvliter øl). Om du skal<br />drikke vin ville jeg holdt meg til paracet/ibux. Anonymous poster hash: ac7bc...6de
Gjest Gul stjerne Skrevet 3. februar 2015 #17 Skrevet 3. februar 2015 Endelig en god grunn for å mikse piller og alkohol. Jippi sier nå jeg. Ps hvis du knuser pillene og sniffer dem blir det enda kulere. Det får meg til å tenke på anestesilegen som la meg i narkose en gang og sa like før jeg sloknet: "Kos deg, dette er den eneste gratis rusen du får fra staten."
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #18 Skrevet 3. februar 2015 dropp paralgin(rød trekant og alkohol er dårlig miks). Og ta ibux. Har hatt passe stort inngrep ifbm visdomstann, satt igjen med sting etterpå. og jeg overlevde greit på ibux. Bare husk å ta en ny så fort det murrer litt. Anonymous poster hash: ee233...426
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #19 Skrevet 3. februar 2015 Det får meg til å tenke på anestesilegen som la meg i narkose en gang og sa like før jeg sloknet: "Kos deg, dette er den eneste gratis rusen du får fra staten." Med mindre man pådrar seg metanolforgiftning, da blir man sjenket av staten. 😊 Anonymous poster hash: aa2b8...554
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #20 Skrevet 3. februar 2015 Det får meg til å tenke på anestesilegen som la meg i narkose en gang og sa like før jeg sloknet: "Kos deg, dette er den eneste gratis rusen du får fra staten." Med mindre man pådrar seg metanolforgiftning, da blir man sjenket av staten. Anonymous poster hash: aa2b8...554 Det er sant! Der faren min vokste opp var det i en periode metanol i omløp, noe det var en del fokus på. En dag møtte en av gatas beboere opp og sa at han hadde drukket noe, og nå hadde han mistet synet. Han ble tildelt en flaske edel vare, som han tømte ganske fort. Men etterpå viste det seg at han på ingen måte hadde mistet synet, det var bare behandlingen som ble for fristende Anonymous poster hash: 88ccd...48f
Gjest Gul stjerne Skrevet 3. februar 2015 #21 Skrevet 3. februar 2015 Det får meg til å tenke på anestesilegen som la meg i narkose en gang og sa like før jeg sloknet: "Kos deg, dette er den eneste gratis rusen du får fra staten." Med mindre man pådrar seg metanolforgiftning, da blir man sjenket av staten. Anonymous poster hash: aa2b8...554 Vel, paralgin forte og vin er en av mine favortter, så jeg sier nå bare kos deg. Og alkohol betaler vi da vitterlig for? Ikke gratis rus det.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #22 Skrevet 3. februar 2015 Det får meg til å tenke på anestesilegen som la meg i narkose en gang og sa like før jeg sloknet: "Kos deg, dette er den eneste gratis rusen du får fra staten." Med mindre man pådrar seg metanolforgiftning, da blir man sjenket av staten. Anonymous poster hash: aa2b8...554 Vel, paralgin forte og vin er en av mine favortter, så jeg sier nå bare kos deg. Og alkohol betaler vi da vitterlig for? Ikke gratis rus det. Metanolforgiftning behandles med etanol, så det kan kalles alkoholrus på statens regning. Anonymous poster hash: 88ccd...48f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #23 Skrevet 3. februar 2015 Jeg spyr som en gris hvis jeg drikker og tar paralgin, så jeg hadde droppet vinen denne kvelden... Anonymous poster hash: fe711...309
Gjest Gul stjerne Skrevet 3. februar 2015 #24 Skrevet 3. februar 2015 Det får meg til å tenke på anestesilegen som la meg i narkose en gang og sa like før jeg sloknet: "Kos deg, dette er den eneste gratis rusen du får fra staten."Med mindre man pådrar seg metanolforgiftning, da blir man sjenket av staten. Anonymous poster hash: aa2b8...554 Vel, paralgin forte og vin er en av mine favortter, så jeg sier nå bare kos deg. Og alkohol betaler vi da vitterlig for? Ikke gratis rus det. Metanolforgiftning behandles med etanol, så det kan kalles alkoholrus på statens regning. Anonymous poster hash: 88ccd...48f Ja, skjønner, er bare litt treg
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #25 Skrevet 4. februar 2015 Takk for mange svar Blir paralgin forte og ikke vin..tar ikke sjansen.. btw jeg blir ikke full av en flaske vin..kanskje litt brisen..tåler mye Anonymous poster hash: a1e5c...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå