Gå til innhold

I dag var fjerde dagen med skittent bad...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle teste ut om mannen faktisk tok litt ansvar så sa to ganger første dagen at badet måtte vaskes. Jeg er sykemeldt og skal ikke vaske bad så han var streng og ba meg la vær å vaske og at han skulle ta det. Fire dager gikk, tre av dem hadde han fri og siste dagen jobbet han senvakt. I dag var fjerde dagen og nå har JEG akkurat vasket badet. Jeg klarte ikke mer. Orker ikke leve i skitt. Jeg har vasket tøy siden fredag og forsøkt å holde badet ryddig, men ingenting gjorde han.

Hva kan få han til å innse at dette ikke bare er mitt ansvar?

Har lyst til å sende han hjem til sin mor, men hun er ikke renslig av seg og det er som regel skittent hjemme hos dem så det hadde neppe hjulpet. Hva gjør dere når det blir slik?

Anonymous poster hash: 55448...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av. Dere blir ikke syke av noen støvkorn på toalettet og la nå bare være å vaske klær. Vasker dere en runde truser, sokker og T-skjorter så kan det sikkert gå tre uker før dere egentlig trenger å vaske mer.

Anonymous poster hash: b2dd3...c89

Skrevet

Da klarte du å vaske det like vel.

Jeg hadde latt det være slik til han gjorde det. En uke- to uker.

Anonymous poster hash: e6688...17e
Skrevet

Hva lærte mannen din av det?

Hvor mye energi brukte du på å teste han?

Hvordan var formen etter at du vasket badet?

Var det verdt det?

Isteden for alt dette tullet kunne dere ha satt dere ned å snakket sammen i 15min for å finne en langvarig løsning på situasjonen.

Anonymous poster hash: 9f66d...c49

Skrevet

Hadde det vært min mann hadde jeg sagt at han får frist til xx og så får han betale for vaskehjelp.

Skrevet

Vet du, mange menn skjønner ikke hva vi damer vil. Ja, han hørte deg kanskje da du ba ham om å vaske badet, men han glemte det antagelig. Og så går dagene. Du blir surere og surere, og han skjønner ikke hvorfor. Han ser rett og slett ikke hvorfor.

Jeg støtter hun over her som anbefalte dere å snakke sammen. Da sparer dere masse irritasjon og misforståelser, også i fremtiden.

Anonymous poster hash: 5a86e...b5d

Skrevet

FIRE dager? Vasker dere virkelig badet hver eneste dag? Hvilke griser er dere? Her vaskes ikke doen mer enn maks to ganger i uka, og etter behov hvis ungene mot formodning ikke har vasket etter seg. Det er ikke bra med OCD og vaskemani. Bare fordi DU mener at badet skal vaskes hver eneste dag, trenger ikke mannen din å føye seg. Vaskehysteriet kan du ha for deg selv...

Anonymous poster hash: 23daf...bd3
Skrevet

FIRE dager? Vasker dere virkelig badet hver eneste dag? Hvilke griser er dere? Her vaskes ikke doen mer enn maks to ganger i uka, og etter behov hvis ungene mot formodning ikke har vasket etter seg. Det er ikke bra med OCD og vaskemani. Bare fordi DU mener at badet skal vaskes hver eneste dag, trenger ikke mannen din å føye seg. Vaskehysteriet kan du ha for deg selv...

Anonymous poster hash: 23daf...bd3

Hun sier det var fjerde dagen med SKITTENT bad, altså trengtes nok badet en vask allerede for fire dager siden. Hun sier ikke noe om hvor lenge det er siden det ble vasket sist.

Anonymous poster hash: c98d5...422

Skrevet

Vet du, mange menn skjønner ikke hva vi damer vil. Ja, han hørte deg kanskje da du ba ham om å vaske badet, men han glemte det antagelig. Og så går dagene. Du blir surere og surere, og han skjønner ikke hvorfor. Han ser rett og slett ikke hvorfor.

Jeg støtter hun over her som anbefalte dere å snakke sammen. Da sparer dere masse irritasjon og misforståelser, også i fremtiden.

Slike idiotiske damer som deg er med på å videreføre latskapens mannfolk. Han glemte det nok ikke, han gadd ikke! Slutt å unnskylde menn som om de skulle være tilbakestående!

Anonymous poster hash: 1dc2c...7b5

Skrevet

Slike idiotiske damer som deg er med på å videreføre latskapens mannfolk. Han glemte det nok ikke, han gadd ikke! Slutt å unnskylde menn som om de skulle være tilbakestående!

Jeg kunne fint ha glemt noe sånt... helt uten å være tilbakestående.

Anonymous poster hash: c98d5...422

Skrevet

Menn ER tilbakestående!

Anonymous poster hash: c65a6...bbc

Skrevet

Dere har sansynlig vis ikke samme mening om hvor rent det må være for å være rent nok. Så lenge du er satt ut av spill blir det hans mening sm teller. Det skal mye til før et bad blir så skittent at det er farlig.

Anonymous poster hash: b2dd3...c89
Skrevet

Jeg støtter hun over her som anbefalte dere å snakke sammen. Da sparer dere masse irritasjon og misforståelser, også i fremtiden.Anonymous poster hash: 5a86e...b5d

Slike idiotiske damer som deg er med på å videreføre latskapens mannfolk. Han glemte det nok ikke, han gadd ikke! Slutt å unnskylde menn som om de skulle være tilbakestående!Anonymous poster hash: 1dc2c...7b5

Idiotisk? Ja, for du virket jo veldig trivelig...

Skrevet

Du har mange ønsker og du blander dem sammen.  Jeg regner med at det du EGENTLIG vil er at mannen skal forstå at du er syk&sliten, du er lei av å ha ansvar for "alt", du ønsker å ha et rent og pent hjem og du ønsker at begge skal bidra etter evne.  Du blir jo egentlig ikke lei deg fordi badet er skittent?  Du blir lei deg fordi han ikke holder avtaler! 

Det du bør gjøre, er å sette deg ned med mannen og bli enige om hva som må gjøres.  Lag f.eks. en dagsplan, ukesplan og ved-behov-plan.  Dagsplan kan være lage middag, ta ut boss, rydde på plass sko i gangen, plukke opp eventuelt skittentøy fra gulvet på badet osv.  Uke-planen kan være skifte sengetøy, vaske badet, støvsuge hele huset osv.  Ved behov-planen inneholder alt man må gjøre av og til men ikke så ofte, vaske vinduer og flere typiske "manneoppgaver" som må gjøres, men ikke så ofte, f.eks. fylle spylevæske på bilen.  

Oppgavene bør både være ting som selvfølgelig må gjøres (man må vaske opp, lage mat og vaske klær) og oppgaver som må gjøres fordi noen blir irritert (kanskje det irriterer ham at dine tomme tekopper blir stående i trappen, i så fall blir det din oppgave å rydde opp, kanskje irriterer det deg at hans skitne truser havner på gulvet, da må han rydde opp).

Mannen din må forstå at du blir lei deg når han ikke lover det han holder.  Du må forstå at mannen din sannsynligvis ikke bryr seg så veldig om at badet er skittent men blir sur fordi han opplever at du maser.  

Lykke til, jeg håper dere klarer å bli enige.     

Anonymous poster hash: 67992...95c
Skrevet

TS her.

Badet var skittent fra før av etter mannen hadde vært hjemme alene i to uker. Altså var det nesten tre uker siden sist det ble vasket så jeg føler ikke jeg overdriver. Selvfølgelig klarer jeg å vaske badet, men er sykemeldt pga fare for prematur fødsel og bekkenløsning og har fått beskjed om ikke å gjøre slike ting. Mannen var selv med på denne timen med lege og fikk høre det. Han var fullt klar over at badet måtte vaskes og tøyet måtte jeg vaske fordi han heller ikke hadde vasket tøy i løpet av de to ukene alene.

Jeg vet ikke hva mer jeg kunne/skulle ha gjort. Har satt meg ned mange ganger for å snakke om dette med husarbeid og legen har også fortalt han dette ved flere anledninger, men det hjelper ikke.

De siste dagene har han bare sittet og spilt. Han laget middag en dag, men det å sette to former inn i ovnen er ikke verdens tyngste oppgave og gjett hvem som måtte lage middag og rydde de andre dagene og dagen etter han hadde laget mat?

Takk til dere som kom med tips!

Skrevet

TS her

Jeg fikk selvfølgelig ingenting annet enn irritasjon, sinne, frustrasjon, vondt bekken og kynnere av det. Var klar over det, men orker ikke leve i dritt og møkk.

Skrevet

Babyen din må være viktigere enn husarbeid. Skjønner at du ikke vil leve i møkk, og at det er irriterende å mase, er helt lik selv. Jeg er ofte i samme situasjon, hvor jeg ber mannen gjøre noe og må mase mase mase for at det blir gjort. Hvis jeg ikke maser, gidder/"husker" han ikke og jeg må gjøre det selv, og blir sur.

Men nå har du fått beskjed om at du IKKE må gjøre det, så da må du la vær! Tenk om noe hadde skjedd, det er ikke verdt det. Snakk med mannen din igjen, og be om hjelp. Minn han på ting hvis han ikke gjør det av eget initiativ. Gi klare, detaljerte beskrivelser om hva som skal gjøres, og når, hvis han ikke gidder å klare dette selv. Minn han på hva legen sa, hver dag om det er nødvendig.

Anonymous poster hash: 94536...a2e

Skrevet

Skaff vaskedame. Verdt pengene og redder forholdet. En gang i uka med skikkelig husvask.

Anonymous poster hash: ba73c...0f6

Skrevet

Når jeg var gravid og sykmeldt, så hyret vi inn søstra mi som rengjører (hun er student). Eneste måten huset hadde blitt rent på, for mannen min gidder ikke å gjøre sånt samme hvor mye jeg maser (han lager middag og rydder kjøkken, that's it).

Anonymous poster hash: 83cd0...043

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...