Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Den skulle komme inn 1. hver mnd. Så egentlig burde han betalt før helgen. Sa idag at vi ikke hatt fått betaling. Da sier han at lønnen er klusset til så vi får penger den 10. Synes ikke det er greit siden han nettopp er flyttet inn og valgte selv dato for når leien skulle inn. Han hadde nok heller ikke tenkt å gi beskjed om vi ikke hadde spurt. Vi trenger pengene og det er derfor vi leier ut. Hva gjør vi? Anonymous poster hash: 0c60c...a76
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Han kan jo ikke akkurat trylle frem pengene bare fordi dere trenger de før 10.februar! Men dere bør selvsagt gjøre det krystrallklart at dette ikke er akseltabelt flere ganger. Anonymous poster hash: e46bb...fe2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Leien skulle vært betalt i dag som er første virkedag etter 1. Februar, og ikke før helga som du sier. Ellers er det vel bare å vente? Han burde tatt kontakt angående at lønna er forsinket, men vent nå et par mnd for å se om dette var et engangstilfelle eller ei.. Anonymous poster hash: 8d818...f94
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Leien skulle vært inne idag, ikke før helgen. Anonymous poster hash: 6a8f1...4ba
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Ok. Men vi kan da ikke vente noen mnd for og se. Jeg kan vente til den 10., men om det da kommer en ny unskyldning blir jeg irritert. Han har også egen parkering, men bruker vår flere ganger til tross for vi har sagt det direkte til han og det står opplyst i kontrakten. Anonymous poster hash: 0c60c...a76
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Regner med dere har hatt mye styr med å finne en leieboer,å da hadde jeg gitt han noen månender for å se om han forbedrer seg. Kjedelig å begynne leterunden helt på nytt igjen om det ikke er absolutt helt nødvendig. Anonymous poster hash: e46bb...fe2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Vi har ikke hatt mye styr pga en bekjent av mannen spurte oss om denne personen kunne leie hos oss. Lovet at han var stille og rolig osv pga vi er barnefamilie og endelig fått ut en bråkmaker. Hadde mange andre, men tenkte å være greie siden han som leier nå kom hit for å jobbe. Anonymous poster hash: 0c60c...a76
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Kjør på med rentefaktura. Anonymous poster hash: fb17e...37d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Hadde en leieboer som holdt på sånn. Betalte kun leiga 1 gang til riktig tid. Resten var forsinka. Røyka inne, hadde andre boende hos seg, politiet kom på døra pga diverse ting han hadde gjort.. Kasta han ut etter et halvt år. Orka ikke mer. Heller dårlig råd enn en leieboer som kun er til besvær. Jeg har vært mye tøffere mot de som flyttet inn etter han her mtp sein leie. Har gitt klar beskjed om at sein leie er uakseptabelt og da får de låne penger av noen. Anonymous poster hash: 981a1...5a6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har vært i samme situasjon som din leier og det er ikke kult. Jeg kunne ikke bestemme innbetalings fristen selv. Har selv spurt om å få kunne betale den 15 for det er da studielånet kommer inn men fikk nei. Jeg har ingen annen måte og betale da 15 dager forsinket for jeg ikke har mulighet og betale dobbelt opp en mnd. Fikk mld av han de to første mnd jeg bodde her. Spurte om å få bytte dato men fikk som sakt nei men har heller ikke fått noe mer mas på det når jeg betaler for sent fordi at pengene faktisk kommer til den datoen.. Jeg hadde kanskje latt det gå for denne gangen også se hva som skjer frem over. Og er det så farlig om det da er 10 dager over så lenge pengene kommer. Kommer ikke pengene så er det jo noe helt annet og da kan jeg forstå frustrasjonen. Men så lenge de kommer så dør man ikke å vente 10 dager. Anonymous poster hash: 30591...a4c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har vært i samme situasjon som din leier og det er ikke kult. Jeg kunne ikke bestemme innbetalings fristen selv. Har selv spurt om å få kunne betale den 15 for det er da studielånet kommer inn men fikk nei. Jeg har ingen annen måte og betale da 15 dager forsinket for jeg ikke har mulighet og betale dobbelt opp en mnd. Fikk mld av han de to første mnd jeg bodde her. Spurte om å få bytte dato men fikk som sakt nei men har heller ikke fått noe mer mas på det når jeg betaler for sent fordi at pengene faktisk kommer til den datoen.. Jeg hadde kanskje latt det gå for denne gangen også se hva som skjer frem over. Og er det så farlig om det da er 10 dager over så lenge pengene kommer. Kommer ikke pengene så er det jo noe helt annet og da kan jeg forstå frustrasjonen. Men så lenge de kommer så dør man ikke å vente 10 dager. Anonymous poster hash: 30591...a4c Har du tenkt på at kanskje hi leier ut fordi de trenger de pengene? Hi har sikkert også regninger som skal betales og når leietaker betaler 10 dager forsent så kan det faktisk være at hi må betale sine regninger etter forfallsdato. Du virker jo bare helt på bærtur Anonymous poster hash: 82648...821
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Hadde dette skjedde hver mnd hadde det vært en ting. Klart man skal betale til tiden, men vi har så vidt kommet inn dag tre i februar! Du kan skrive et innlegg igjen om dette gjentar seg hver måned. Snakker om å lage storm i vannglass. Anonymous poster hash: ce04b...981
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Første gang: la det gå. Annen gang: oppsigelsesgrunn. Han får låne av morra si og betale dere hvis det er slik at dere trenger dem selv. Anonymous poster hash: 16e2a...605
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #14 Skrevet 3. februar 2015 Her har han faktisk valgt dato selv. Og ja, det er veldig frustrerende å ha en som bor her uten å få pengene til riktig tid når det var han selv som valgte dato forrige uke. Strøm og alt er inkludert i leien så om pengene ikke skulle dukke opp har vi et problem. Anonymous poster hash: 0c60c...a76
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #15 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har vært i samme situasjon som din leier og det er ikke kult. Jeg kunne ikke bestemme innbetalings fristen selv. Har selv spurt om å få kunne betale den 15 for det er da studielånet kommer inn men fikk nei. Jeg har ingen annen måte og betale da 15 dager forsinket for jeg ikke har mulighet og betale dobbelt opp en mnd. Fikk mld av han de to første mnd jeg bodde her. Spurte om å få bytte dato men fikk som sakt nei men har heller ikke fått noe mer mas på det når jeg betaler for sent fordi at pengene faktisk kommer til den datoen.. Jeg hadde kanskje latt det gå for denne gangen også se hva som skjer frem over. Og er det så farlig om det da er 10 dager over så lenge pengene kommer. Kommer ikke pengene så er det jo noe helt annet og da kan jeg forstå frustrasjonen. Men så lenge de kommer så dør man ikke å vente 10 dager. Anonymous poster hash: 30591...a4c Da setter man av penger til husleien når pengene kommer, verre er det ikke. Hi har nok også regninger å betale, og i mine øyner er prinsippet her at han ikke sier ifra om at leien blir forsinket. Det er dårlig, og han kan ikke bare gå ut fra at dette er greit. Anonymous poster hash: 670e6...ae7
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #16 Skrevet 3. februar 2015 Regner med dere som synes det er greit å betale leien forsinket også betaler boliglån eller egen leie for sent? Nytter ikke å betale boliglån eller regninger for sent. Og om han får lønn den 10. betyr det at pengene ikke er på vår konto før den 12. Selvfølgelig skal disse pengene brukes til regninger. Det er en grunn for vi leier ut! For vi virkelig trenger pengene. Anonymous poster hash: 0c60c...a76
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #17 Skrevet 3. februar 2015 Jeg har vært i samme situasjon som din leier og det er ikke kult. Jeg kunne ikke bestemme innbetalings fristen selv. Har selv spurt om å få kunne betale den 15 for det er da studielånet kommer inn men fikk nei. Jeg har ingen annen måte og betale da 15 dager forsinket for jeg ikke har mulighet og betale dobbelt opp en mnd. Fikk mld av han de to første mnd jeg bodde her. Spurte om å få bytte dato men fikk som sakt nei men har heller ikke fått noe mer mas på det når jeg betaler for sent fordi at pengene faktisk kommer til den datoen.. Jeg hadde kanskje latt det gå for denne gangen også se hva som skjer frem over. Og er det så farlig om det da er 10 dager over så lenge pengene kommer. Kommer ikke pengene så er det jo noe helt annet og da kan jeg forstå frustrasjonen. Men så lenge de kommer så dør man ikke å vente 10 dager. Anonymous poster hash: 30591...a4c Det er da ditt ansvar å kunne betale husleien til rett tid. Utleier leier ikke ut for å gjøre deg en tjeneste. Kan du ikke betale kan du ikke leie.Så enkelt. Anonymous poster hash: 76336...ef8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #18 Skrevet 3. februar 2015 Helt ening at det er irriterende når pengene ikke kommer, men dessverre er det sånn at det kan skje. Vi har leid ut i mange år, og har ikke hatt problememer. Vi har ikke samme trekk på lån osv. Som leietaker skal betale leie. Vi har også i kontrakten at leietaker betaler 1 mnd på forskudd og 2 mnd i depositum. Vi må huske at det er mennesker vi leier ut til. Jeg tror også vi som eiere ofte glemmer hvordan det er å leie. Men om leietaker nettopp har flyttet inn hadde jeg blitt skeptisk., Anonymous poster hash: 1c65e...e89
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #19 Skrevet 3. februar 2015 Da gir du han beskjed om at han må finne en løsning for å betale nå. Om han så må låne av sin mor er dette hans ansvar, ikke deres. Gi han klar beskjed om at dette IKKE skal skje flere ganger, da dette er oppsigelsesgrunn. Anonymous poster hash: 8a847...d93
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #20 Skrevet 3. februar 2015 Huske at det er mennesker? Så latterlig. Så de som sender ut regninger skal huske at vi er mennesker? Blir irritert for han ikke gav beskjed selv om at den ble for sen, vi måtte spør selv. Og det er første gang han skal betale og ikke betale til avtalt tid som han selv har valgt og heller ikke gi beskjed. Hadde han nå i det minste gitt beskjed. Dere virker så barmhjertige når en leietaker ikke betaler i riktig god, men når barnetrygda ikke er på konto helst en uke før den egentlig skal komme går de fleste her av skaftet! Anonymous poster hash: 0c60c...a76
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #21 Skrevet 3. februar 2015 Son utleier bør dere ha såpass i bakhånd at dersom leietaker ikke betaler en mnd så velter det ikke hele lasset. Det har dere nok fått beskjed om i banken også når dere tok opp lån. Anonymous poster hash: 73ceb...385
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #22 Skrevet 3. februar 2015 Huske at det er mennesker? Så latterlig. Så de som sender ut regninger skal huske at vi er mennesker? Blir irritert for han ikke gav beskjed selv om at den ble for sen, vi måtte spør selv. Og det er første gang han skal betale og ikke betale til avtalt tid som han selv har valgt og heller ikke gi beskjed. Hadde han nå i det minste gitt beskjed. Dere virker så barmhjertige når en leietaker ikke betaler i riktig god, men når barnetrygda ikke er på konto helst en uke før den egentlig skal komme går de fleste her av skaftet!Anonymous poster hash: 0c60c...a76 Jeg er helt ening i at det er hans ansvar å betale. Jeg bare skjønner ikke deg , vi har Leid ut leilighet og hus i snart 10 år og ikke hatt store problemer. Vi har fått pengene vi skal ha , ja noen ganger forsinket men alltid fått pengene. Vi har heller aldri mast etter kun en dag. Jeg tror at hissige utleiere er de som også får problemer. Anonymous poster hash: 1c65e...e89
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #23 Skrevet 3. februar 2015 Men er det ikke derfor man har depositum? Anonymous poster hash: 4839c...749
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #24 Skrevet 3. februar 2015 Det er vanlig å ha utkastelsesklausul og kreve depositum for den tiden det tar å få gjennomført utkastelse. Anonymous poster hash: 4839c...749
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2015 #25 Skrevet 3. februar 2015 Men er det ikke derfor man har depositum? Anonymous poster hash: 4839c...749 Depositum skal stå på konto som administreres av både leietaker og utleier. De skal ikke kunne røres uten underskrift av begge. Det er derfor man bør ha 1 mnd forskuddsbetaling på leia isteden for. Husleie bør inn til riktig dato, enig. Men hvis han nå har gitt beskjed så tenker jeg at det er ærlig. Bør dog ikke gjenta seg! Enig med de som sier at fleksible utleiere får mer fleksible leietakere. Anonymous poster hash: ad846...106
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå