Mammadrømmen Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Hei jenter! Jeg trenger råd av dere som har endometriose og som prøver og bli gravide eller har klart å bli gravid Det har vært usikkert om jeg har det, etter jeg tok kikkhulls operasjon for snart ett år siden, fordi jeg blødde under inngrepet. Så legen var usikker på om flekkene han fant var endo eller blod. Når mensen kom november i fjor, stoppet den aldri. Blødningen fortsatte i ti uker. For 2,5 uke siden stoppet den plutselig, men det føltes allikevel som jeg hadde mensen. For mensensmertene har fortsatt hver dag siden. Jeg bestilte time til en gynekolog, som vet min bakgrunn. Og hun var ikke i tvil. Jeg har endometriose. De siste to åra har jeg og samboer vært igjennom uttalje IVF forsøk, uten å lykkes. Jeg har enormt mange egg, og alle har perfekt kvalitet og befruktes som de skal, men de vil ikke feste seg. Så gynekologen ga meg sjokkbeskjeden om at jeg mest sannsynlig ALDRI kom til å bli gravid!! Jeg så aldri den komme, og nå er jeg helt fortvilet. Den viktigste delen av mitt liv er knust!! Hva skal jeg gjøre nå?!?! Er det noen der ute som har vært i samme situasjon som meg, og allikevel fått det til? Har googlet og lest, det som er. Men det blir ikke det samme som å høre andres erfaringer. Alle råd tas i mot med store armer Hilsen en knust mammadrømmer
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Hei! Er ikke i helt samme situasjon som deg siden jeg ikke har opplevd problemer med å bli gravid, men jeg har endometriose. Jeg prøvde aldri å bli gravid før jeg visste jeg hadde endometriose. Etter mange år med sterke menssmerter og mageopr gikk de inn med lapraskopi for å sjekke hvor endometriosen satt og for å få det bekreftet at jeg hadde endo. Veldig vanskelig å se om man har det uten at man går inn å sjekker. Hvordan vet de at du har d? Syns det er rart de sier du aldri vil kunne bli gravid pga dette. De må jo gå inn å sjekke og prøve fjerne. Når de mistenkte endometriose hos meg ble jeg fortalt at dette kunne forhindre graviditet og at vi kunne slite med å få barn, men de skulle først fjerne så kunne ikke ta sorgene på forskudd. Jeg sluttet på pilla etter 10år i Nov 09, da jeg skulle lapraskoperes i Desember. De fjernet en appelsinstor cyste i bukhulen hos meg. De fikk ikke fjernet alt heller grunnet at det var vanskelig å komme til. Hadde ingenting i underlivet. (Men uansett hvor det sitter i kroppen kan det forhindre graviditet). Ble veldig lei meg selv etter beskjeden fra sykehuset og begynte ikke på prevensjon igjen siden jeg var 28 år og begynte bli klar for å prøve få barn. Ble gravid allerede i Januar, mnd etter. Mistet i uke 8, men d hadde ingenting m endoen å gjøre. Gravid igjen raskt etter MA, og ble gravid igjen når eldstemann var fire mnd. Skjønner d er nedslående nyheter å få men forstår ikke helt at de kan si det. Hovr er du utredet? Anbefaler Langbrekke på Ullevål på det sterkeste. Han kan sitt fag😊 Dette ble langt, beklager. Ønsker deg masse lykke til 😊😊 Anonymous poster hash: 6afe3...82c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Beklager, hoppet visst over setningen du skriver om at de har vært innen sjekket deg. Men at de ikke vet om d var endo eller blod de så. Kan de ikke gå inn igjen? Anonymous poster hash: 6afe3...82c
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Jeg har endometriose påvist av lapraskopi og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid, og når vi hadde gitt opp ble vi gravid med jenta vår som er 3 år nå på egenhånd😊 så du skal ikke høre så godt på legene, de vet ikke alt 😉❤️
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Hausken er god på endo, har du prøvd å maile de og se om de har noe å tilby? Prøvd betennelsesdempende? Blodfortynnende? Antiinflammatorisk kost? Endometriescratching for å øke sjansen for festing? Har ikke endo selv, så ikke personlig erfaring, men ville ikke telt alle forsøk der det ikke er gjort noe for å dempe effekten av endo. Klem! Anonymous poster hash: 7ce5e...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå