Gå til innhold

Itslearning

Anbefalte innlegg

Skrevet

På skolen her bruker de itslearning. Det er irriterende nok i seg selv. Brukergrensesnittet er håpløst og det er forferdelig vansklig å finne det man leter etter. Det værste er likevel at skolen synes det er en så grei måte å kontakte foreldrene på. De dynger oss ned med melidinger. Bare i dag har det kommet 5 ulike mailer (3 av dem to ganger siden jeg har to barn) og det er ikke noe spessielt. Det er jo sjelden beskjedene har noe med våre barn å gjøre, men vi må likevel følge med hele tiden. Jeg trenger ikke 3 oppdateringer på at skolen skal få besøk, har hatt besøk og at besøket takket for omvisningen, når våre barn ikke en gang er involvert for eksempel.

Det kan også gjerne komme en melding kl. 22.00 om kvelden om at ungene skal ha med ski dagen etter eller at det er noe feil i ukeplanen. Skolen forventer at vi sitter klare døgnet rundt virker det som.

Dere andre som har barn på skolen. Blir dere bombandert med uinteressante mail?

Anonymous poster hash: 4f936...050

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bruker It's Learning som lærer, og ja, så godt som all info legges ut der. Men mine elever er selv ansvarlige for å sjekke, de går på vgs. Info det forventes at elevene skal få med seg raskt, legges også ut, men da sender jeg ofte en SMS til noen elever og ber dem spre budskapet videre. Funker fjell! Sender sjelden meldinger i It's Learning, men svarer på de jeg får fra elever.

Anonymous poster hash: 9fe6f...0a5

Skrevet

Vi får ikke mail der HELDIGVIS

Syns itslearning er plagsomt i seg selv

Skolen er også opptatt av mobbing på nettet og at barn er på sosiale media

MEN på selveste itslearning kan barna sende meldinger til hverandre

Anonymous poster hash: 6b5fd...2bd

Skrevet

Logger stort sett bare inn en gang i uken da 4.klassingen skal skrive inn og levere lekser der.

Om de tror jeg har tid til å sjekke der hver dag får de tro om igjen. Har annet å holde på meg også. Som å jobbe og tjene penger.

Anonymous poster hash: 617fa...f11
Skrevet

Logger stort sett bare inn en gang i uken da 4.klassingen skal skrive inn og levere lekser der.

Om de tror jeg har tid til å sjekke der hver dag får de tro om igjen. Har annet å holde på meg også. Som å jobbe og tjene penger.

Og å dibbe :briller:

Anonymous poster hash: e01dd...ad0

Skrevet

It's learning er forferdelig. Logger meg ikke inn da for har lagt opp slik at jeg får beskjedent på Mail på tlf. Så tar et kjapt overblikk på meldingen og sletter 99%.

Men at det går an å lage så dårlig brukervennlig side.

Annonse

Skrevet

Og å dibbe :briller:

Anonymous poster hash: e01dd...ad0

Ja det også. Og å gå på do, vaske hendene osv osv

Skrevet

Liker brukergrensesnittet svært dårlig. Heldigvis så blir det også brukt mest på papiret. Læreren sier at vi må inn å sjekke, men det er jo aldri noe nytt der. Hun sier at elevene får opplæring og bruker det på skolen, men da jeg spurte 3. klassingene nå, ante hun ikke var det var ;)

Skrevet

Nå er det ikke akkurat sånn at vi lærerene selv får bestemme om vi vil bruke It's Learning eller ikke.

Jeg bruker det til å lage ukeplan, laste opp notatene mine så elevene mine (9.kl) får tilgang til alt jeg har gått igjennom av fagstoff. Greitt for de som har vært syke den timen/dagen, eller den som vil repetere det vi har gått igjennom.

Elevene leverer også prosjekter og stiler her, noe som er veldig greitt, da man kan kjøre plagiatskontroll på det som blir levert.

Til slutt bruker jeg/vi på skolen min It's Learning til å føre fravær og anmerkninger.

Jeg bruker ikke It's Learning til å kommunisere med foreldre i det hele tatt. Der bruker skolen min ett helt annet system (med mobilmeldinger), og dette bruker jeg bare for viktige beskjeder, feks minne om at det blir sendt hjem innkalling til foreldremøte den dagen.

Du som klager over at skolen sender meldinger kl 22. Dette høres rart ut. Hvem av lærerene gidder å gjøre dette? Må ha vært en forglemmelse. Vi lærere får ofte meldinger fra foreldre det tidspunktet da...jeg fikk forresten akkurat en telefon (10 min siden) fra en elev som lurte på en del om en prøve vi skal ha i morgen. Jeg kan dessverre ikke la være å svare, selv om jeg faktisk satt med barnet mitt på fanget, for å kose etter en lang dag.

Hadde vært greitt om all kontakt mellom skole og hjem kunne begrenses til 08-16 mandag til fredag, men sånn er det ikke.

Anonymous poster hash: 42ce7...0dd

Skrevet

For dere som har annet å gjøre en å følge opp barna deres og innhente informasjon skolen sender ut på itslearning kan nå gjøre det enkelt med å legge inn Mail adressen sin og be om å varsling på Mail.

Da kommer all informasjon rett i mailboksen deres...

Anonymous poster hash: 6c8ad...a94

Skrevet

For dere som har annet å gjøre en å følge opp barna deres og innhente informasjon skolen sender ut på itslearning kan nå gjøre det enkelt med å legge inn Mail adressen sin og be om å varsling på Mail.

Da kommer all informasjon rett i mailboksen deres...Anonymous poster hash: 6c8ad...a94

Jeg får varsling rett i mailboksen jeg, men der står bare overskriften. Så må jeg logge meg på Itslearning for å lese hele beskjeden. Det skjer flere ganger daglig og det er helt vanlig at de sender ut melding sent på kvelden om spessielle ting som skal skje eller ting barna skal ha med neste dag.

Jeg tror begge klassestyrerene til mine barn ofte heller jobber sent og heller henter egne barn tidlig slik at de får tid med dem når de er våkne. Det er jo forståelig, men litt upraktisk at de er vanskelige å få tak i i vanlig arbeidstid for oss foreldre.

Skrevet

Har barn i 2. og 5. og 8. klasse, de to eldste bruker It's learning. Men de bruker den bare for å levere oppgaver, og egen kommunikasjon med lærer.

Jeg har ikke passordene til noen av dem. Dette er et arbeidsverktøy de bruker helt uten min hjelp og jeg har egentlig ikke noe der å gjøre.

All kommunikasjon mellom lærer og hjem går på papir i meldemappen, mail eller telefon. Ukeplan o.l. blir lagt ut på skolens hjemmeside.

Anonymous poster hash: c901e...e83
Skrevet

Har barn i 2. og 5. og 8. klasse, de to eldste bruker It's learning. Men de bruker den bare for å levere oppgaver, og egen kommunikasjon med lærer. Jeg har ikke passordene til noen av dem. Dette er et arbeidsverktøy de bruker helt uten min hjelp og jeg har egentlig ikke noe der å gjøre. All kommunikasjon mellom lærer og hjem går på papir i meldemappen, mail eller telefon. Ukeplan o.l. blir lagt ut på skolens hjemmeside. Anonymous poster hash: c901e...e83

Heldige dere!

Her får alle foreldre egen konto og det blir kontrollert at vi logger oss inn og ikke bare sjekker overskriftsmeldingene vi får på Mail.

Annonse

Skrevet

It's learning er håpløst! Bruker det så lite som mulig. Vi får viktige beskjeder på sms (mobilskole).

Skrevet

Å forvente at foreldre sitter pal og glor på skolens nettsted er utopisk. Vi bruker det overfor elevene (i vgs), men vi sender ikke akutte beskjeder der. Det jeg legger ut er typ lekser uke 6, så de som er syke eller har glemt hva jeg sa i timen kan sjekke opp selv hva de skal ta tak i.

Anonymous poster hash: 3c2f6...31e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...