HH80 Skrevet 2. februar 2015 #1 Del Skrevet 2. februar 2015 Gutten min på 13 mnd har alltid vært ekstremt glad i puppen . I tilegg tar han ikke smokk. Det har endt med mye amming på natta i perioder. Vi vendte han av med det, men etter først en kraftig forkjølelse med feber i en uke og så 4. Barnesykdommen var det pån igjen med mat på natta. Og ikke nok med det, for nå vil han ligge i senga vår etter endt mating.... Jeg ammer sikkert 8 ganger i løpet av dagen også ! Nå er vi i gang med ny runde avvenning men jeg syns det er både slitsomt og tungt fordi jeg føler meg slem mot ungen, samtidig som jeg virkelig trenger sammenhengende søvn... Jeg er rimelig sikker på at han ikke har noen plager som gjør at han våkner. Han har hatt endel ørevondt før men da merker vi at han har vondt når han våkner...drømmer om sammenhengende søvn og syns bare alle andres små sover så mye bedre ; ) trenger i grunn bare litt råd og erfaringer fra de som har opplevd det samme og hvor ungen da ikke vil ta smokk....de andre gutta mine har vært skikkelig smokkeunger så det er uvant å ikke kunne roe ungen med den ; ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144196839-sover-alle-hele-natta/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilruge Skrevet 12. februar 2015 #2 Del Skrevet 12. februar 2015 Hei! Neida... her er det heller ikke soving hele natta. Hun har sovet natta igjennom 3-5netter i strekk, for så å være våken en time eller tre 3-5 netter.... holdt på sånn siden hun var 8 mnd. Ikke smokk her heller. I det siste har det vært heilt ille! Hun sutrer og nekter å spise fra kl 15 til hun legger seg og får pupp... siden hun nesten ikke spiser, våkner hun på natta, men vil kun ha pupp. Litt bakvendt å nærmest fullamme igjen når hun er 13 mnd, men vi er så desperate på søvn. Hun er egentlig verdens gladeste, rareste lille klump, men de siste dagene har vi ikke sett mye til den siden :-( Virker ikke som hun har vondt heller bare kommet inn i en dårlig sirkel av lite mat og lite søvn. Gått ned i vekt har hun også gjort 10 kg og 82 cm. Kan jo være tenner, men ser de ikke (har ikke fått hjørnetenner eller jeksler ennå). Håper på snarlig bedring hos oss begge!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144196839-sover-alle-hele-natta/#findComment-147014212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeliten@--;-- Skrevet 16. februar 2015 #3 Del Skrevet 16. februar 2015 Hei! Neida... her er det heller ikke soving hele natta. Hun har sovet natta igjennom 3-5netter i strekk, for så å være våken en time eller tre 3-5 netter.... holdt på sånn siden hun var 8 mnd. Ikke smokk her heller. I det siste har det vært heilt ille! Hun sutrer og nekter å spise fra kl 15 til hun legger seg og får pupp... siden hun nesten ikke spiser, våkner hun på natta, men vil kun ha pupp. Litt bakvendt å nærmest fullamme igjen når hun er 13 mnd, men vi er så desperate på søvn. Hun er egentlig verdens gladeste, rareste lille klump, men de siste dagene har vi ikke sett mye til den siden :-( Virker ikke som hun har vondt heller bare kommet inn i en dårlig sirkel av lite mat og lite søvn. Gått ned i vekt har hun også gjort 10 kg og 82 cm. Kan jo være tenner, men ser de ikke (har ikke fått hjørnetenner eller jeksler ennå). Håper på snarlig bedring hos oss begge!! Det at du gjør puppen så tilgjengelig for henne på natten kan kanskje være problemet. Iallfall opplevde jeg det sammen med gutten min på 1 år. Han har aldri tatt smokk og er ekstremt glad i pupp!!!! Jeg ble også helt desperat etter søvn etterhvert og tenkte at noe bare måtte gjøres... Løsningen hos oss ble rett og slett at mannen var/er nødt til å stå opp om natten hvis han våkner. i starten våknet han hver påfølgende natt, men det gav seg etterhvert. Enkelte netter våkner han fremdeles og pappan må opp. Siden han er vant til at pappa kommer inn er det blitt en trygghet for han. Han tar han ikke opp av sengen men brer dyna over han og stryker han på ryggen, eller vugger han med hånda fra side til side. håper det ordner seg for dere... søvn går virkelig på helsa/humøret løs. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144196839-sover-alle-hele-natta/#findComment-147023051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeliten@--;-- Skrevet 16. februar 2015 #4 Del Skrevet 16. februar 2015 Hei! Neida... her er det heller ikke soving hele natta. Hun har sovet natta igjennom 3-5netter i strekk, for så å være våken en time eller tre 3-5 netter.... holdt på sånn siden hun var 8 mnd. Ikke smokk her heller. I det siste har det vært heilt ille! Hun sutrer og nekter å spise fra kl 15 til hun legger seg og får pupp... siden hun nesten ikke spiser, våkner hun på natta, men vil kun ha pupp. Litt bakvendt å nærmest fullamme igjen når hun er 13 mnd, men vi er så desperate på søvn. Hun er egentlig verdens gladeste, rareste lille klump, men de siste dagene har vi ikke sett mye til den siden :-( Virker ikke som hun har vondt heller bare kommet inn i en dårlig sirkel av lite mat og lite søvn. Gått ned i vekt har hun også gjort 10 kg og 82 cm. Kan jo være tenner, men ser de ikke (har ikke fått hjørnetenner eller jeksler ennå). Håper på snarlig bedring hos oss begge!! Det at du gjør puppen så tilgjengelig for henne på natten kan kanskje være problemet. Iallfall opplevde jeg det sammen med gutten min på 1 år. Han har aldri tatt smokk og er ekstremt glad i pupp!!!! Jeg ble også helt desperat etter søvn etterhvert og tenkte at noe bare måtte gjøres... Løsningen hos oss ble rett og slett at mannen var/er nødt til å stå opp om natten hvis han våkner. i starten våknet han hver påfølgende natt, men det gav seg etterhvert. Enkelte netter våkner han fremdeles og pappan må opp. Siden han er vant til at pappa kommer inn er det blitt en trygghet for han. Han tar han ikke opp av sengen men brer dyna over han og stryker han på ryggen, eller vugger han med hånda fra side til side. håper det ordner seg for dere... søvn går virkelig på helsa/humøret løs. Vil bare presisere at han våkner MYE sjeldnere nå... og apetitten økte til middag og kvelds. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144196839-sover-alle-hele-natta/#findComment-147023052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilruge Skrevet 17. februar 2015 #5 Del Skrevet 17. februar 2015 Her var det nok tenner (i hvert fall denne gang- heldigvis)! Vi har kjent at ettårsjekslene så vidt har brutt igjennom, og hun har sovet igjennom de to siste nettene igjen :-) Vi har kjørt samme opplegg som vi gjorde med storesøster da hun var på samme alder- ingen pupp mellom 24-06,men lille er så sta, og har tydeligvis vært plaga, så hun har skreket i 3 timer (sammen med pappaen)..... derfor vi gir opp de nettene hun våkner ( også vet vi at det går over igjen). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144196839-sover-alle-hele-natta/#findComment-147025089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå