Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som opplevde festeblødning når dere ble gravide? I såfall hvordan opplevde dere den?

På onsdag, i uken som var, begynte jeg å blød, men jeg blødde på samme måte som jeg skulle hatt mensen. Forskjellen var at dette kun varte i tre dager, normalt sett har jeg mensen i seks dager. Forventet mens skal i teorien komme på søndag. Jeg har en veldig gjennomsnittlig syklus på 28 dager, og hadde eggløsning helgen den 23.-25. januar. 

Hvis det stemmer at festeblødning kommer mellom 2-11 dager etter samleie, så krysser jeg fingrene for at dette var en festeblødning! ;) Men etter å ha lest en del om festeblødning på nettet opplever de fleste kun litt rosa utflod... Jeg blødde i like storemengder som en normal menstrasjon, men ble som sagt ferdig etter tre dager. 

Takk for svar! :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144196794-festebl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hatt det i mine tre graviditeter. Uansett skal det bare være litt - et par dråper blod eller brun utflod. Det blir jo ikke så mye blod når egget fester seg, så det var nok mensen du hadde dessverre.

Anonymous poster hash: 022e6...00d

Ja, jeg er redd for det selv.

Men kan du da gi meg en forklaring på hvorfor mens kom to uker før planlagt? Når forrige menstruasjon kom den 14.januar... Har aldri slitt med ustabil syklus siden jeg fikk mensen for første gang når jeg var 11 ☺ Med andre ord en del år siden nå.

Også litt rart når normal menstruasjon varer i seks dager. Men skal ikke være for optimist. Får det bare ikke til å stemme at det kan være mensen.

Annonse

Ikke mensen eller festeblødning, men kanskje en hormonell blødning ifm graviditet? 😉 Jeg hadde det i første svangerskap selv, blødde som en vanlig mens i mengde, men ikke i lengde (varte to dager) og fire dager etter satt jeg med en positiv test i handa.

Sier ikke at det er det samme for deg, men det kan være en mulighet. Lykke til😊

Anonymous poster hash: d12a3...72d

Hadde selv festeblødning på 5 dpo i min siste graviditet. Bare rosa på papiret en gang jeg var på do. Nå er jeg prøver igjen. Fikk oransje blod på papiret da jeg var på do natt til i går og har spottet brunlig og lyserødt siden da. Er redd syklusen min er helt på bærtur så har ikke store forhåpningene denne gangen.. Er i dag 6 dpo.

Jeg skjønner... Jeg er første gangs prøver, og har lite erfaring fra før. Men om jeg tester positivt i morgen, når tr er ventet, vil jeg tro det var en form for festeblødning og at jeg var blant de få som blør litt mer. Ellers så var en hormonell blødning, som blir nevnt lenger opp her. 

Om det var mensen er i hvertfall syklusen min helt ute å kjøre nå... Men etter svak positiv i går er spenninga på topp mot morgendagen! 

Tidlige tegn er så spennende! Krysser fingrene for deg!  :wink:

Takk! Synes det høres veldig positivt ut for din del 😊

Festeblødning kan forresten vare i 1-3 døgn så tror nok det var det du hadde. Er ikke så optimistisk på egne vegne siden jeg har hatt litt ustabil syklus i det siste..

Annonse

Ja, men testet ikke med morgen urinen. Tar en ny en imorgen tidlig, om den også er negativ så får jeg vel bare vente på tr (som forøvrig skal komme i dag!!)

Men har vært så utrolig oppblåst i 3-4 dager nå. Nedre del av magen buler ut og har hatt en stikkende/murrende følelse i like mange dager... En ukjent følese til meg å være, når jeg heller aldri har vært plaget med menssmerter. Eneste menssymptomene jeg får er ved el, da får jeg ømmebryster og kviser.

Får vente å se imorgen! :) Var jo ikke en billigtest jeg brukte når jeg fikk svak positiv, men brukte CB i dag og den var negativ :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...