Gå til innhold

Gi meg navnene på barn dere kjenner under 3 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen jeg kjenner.. 

Sindre

Per

Filip

John Oskar

Noah Elias

Theo

Adrian

Emilian

Lars Iver

Anton

Elias

Vegard

Åse

Sonja

Thea

Vårin

Mathilde

Ine Andrea

Luna

Leah Sofie

Tilde Emilie

Filippa

Sunniva

Embla

Oda

Anonymous poster hash: 4e1ee...c81

Annonse

Elida, Sofia, Mia x 2, Liva, Nora, Erle, Sigrid, Olava, Julie, Anna x 3, Ylva, Synne, Lina. 
Tobias, Lukas, Liam, Petter, Johannes, Mathias, Jonas, Jakob, Sigve, Amund x 2, Elias. 

Anonymous poster hash: f064b...937

Blir litt tilfeldig hva du får her.. Kan jo være den eneste i Norge som har fått det navnet som blir nevnt. Sjekk ssb.no/navn, der kan du se hvor mange som har fått de ulike navnene i fjor og de siste årene. Du kan se topplisten også, og lokale variasjoner (topplisten for ulike landsdeler). Men husk å tenke prosent. Selv om et navn er på topp 10-listen er det kanskje bare 1-1,5 prosent som får navnet. Det er jo bare en av hundre, og det er derfor ikke sikkert det er en med samme navn verken i klassen eller på trinnet.

Oliver er ikke på topp 10-listen i Norge, men kan være det på lokalt nivå. Emily er vel et stykke ned på listen.

Jeg har alltid tenkt at jeg vil velge et mindre vanlig navn, men er nå mer der at jeg vil velge det navnet jeg elsker. Er ikke alltid at barnet bærer et sjeldent navn med stolthet, heller.

Selv kjenner jeg bare et barn under 3 år nå: Marie.

Anonymous poster hash: 64e2a...75b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...