Gå til innhold

Vonde murringer nederst i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner det også litt i korsryggen. Magen blir ikke alltid hard. Er det kynnere da?

Er det normalt med slike murringer når jeg har kommet til uke 21+1? Så for meg at de ville være verst i starten.

Anonymous poster hash: 2f376...76c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det samme. Er ca. 20 uker nå. Kjennes litt som menssmerter. I går var jeg redd det var rier, og det ville jo vært altfor tidlig, men det er nok ikke det. Livmoren vokser jo stadig. Tror du ikke det har med det å gjøre?

Anonymous poster hash: b7d52...dd5
Skrevet

Vis det fortsetter over lengere tid ville jeg snakket med jordmor eller lege om det, man skal ikke gå med mensmurringer mer enn ett døgn uten at en sier ifra.. Ta det opp det er best og være føre var og på den sikre siden! Mensmurringer som går utover i rygg kan være tegn på tidlig modning eller i værste fall premature rier og da er det best og få stoppet det så tidlig som mulig...

Det kan jo selvsagt være andre ting også, men jeg ville ikke likt det at det spredde seg i ryggen..lykke til :)

Skrevet

Vis det fortsetter over lengere tid ville jeg snakket med jordmor eller lege om det, man skal ikke gå med mensmurringer mer enn ett døgn uten at en sier ifra.. Ta det opp det er best og være føre var og på den sikre siden! Mensmurringer som går utover i rygg kan være tegn på tidlig modning eller i værste fall premature rier og da er det best og få stoppet det så tidlig som mulig...

Det kan jo selvsagt være andre ting også, men jeg ville ikke likt det at det spredde seg i ryggen..lykke til :)

Det kan også være en uskyldig uvi også så kjekt og finne ut av det. Vis man går for lenge med uvi kan det også utvikle seg til rier :)

Skrevet

Takk for svar begge to.

Det roet seg litt på formiddagen i dag. Bare kjent det litt når jeg var ute å gikk i stad. Men det er ikke sånn at jeg må sette meg ned og puste meg gjennom det.

Men så tenker jeg som du sier, å det syns jeg er skummelt.

Men jeg har slitt med mye murringer dette svangerskapet. Æsj føler jeg maser så på lege/jordmor.. Det var jo ikke noe sist heller.

Men er det ikke vanlig med litt murringer når livmor vokser? Eller skal det gi seg etterhvert som man kommer lengere og lengere?

Skrevet

Når livmoren strekkes og tøyes kjennes det mer ut som strekk smerter syns jeg eller stikkninger.. Mens murringer er veldig vanlig mot slutten av svangerskapet fordi det ofte er tegn på modning eller begynnende rier. Men urinveisinfeksjon kjennes annerledes ut når man er gravid og kan derfor kjennes ut som mensmerter så du burde nok ta det opp med lege eller jordmor selv om du føler at du maser :) er nok bare uskyldig men vis det blir sterkere og regelmessig ringer du bare inn til føden ;)

Skrevet

Hvis det kommer igjen i morgen så får jeg ta en telefon til jordmor å spør henne. Murringene er så og si fraværende nå, det er vel et godt tegn? ☺

Takk så mye for svar!

Skrevet

Jada det er sikkert helt uskyldig det kan jo være mye forskjellig, men vis det er ofte og vis det plager deg er det best og være på den sikre siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...