Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Guttungen på 4 år er forkjølet. Det startet i forrige uke med hoste og rennende nese. Tre netter på rad har han hostet forferdelig om natta, men det virker bedre i natt. Han har ingen feber, men har vært litt ekstra trøtt. Ellers full av futt og ingen mangel på energi. Dog mye rennende nese, mye nysing og gørr (ikke gult/grønt). Onsdag ettermiddag setter vi oss på flyet til varmere strøk. Turen tar hele 6 timer... Han blir hjemme fra barnehagen for å samle energi frem til vi reiser. På onsdag har han allerede hostet og hanglet i en uke, mest sannsynlig vil han vel være i bedre form da? Hvor lenge sitter egentlig en forkjølelse? Vi er nesten aldri syk.. Noen tips til reisen? Nesespray eller sånt? Han er ikke tett i nesen, bare rennende. Hva med hosten, noe å gjøre med den? Tips til avreise og landing? Anonymous poster hash: 7c3b6...adb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 En forkjølelse med ettervirkninger som standhaftig hoste kan vare en stund. Jeg hadde tatt han til lege i dag for å utelukke behov for medisinering siden dere skal på reise. Sørg for å fylle godt på med nesespray (dobbel dose, og nei, det er ikke farlig) en halvtimes tid før tackeoff.jeg pleier å blåse godt, få ut alt snørr og så en dose Spray. Vent litt, tøm kanalene på nytt og så en ny dose. Gjør det samme før landing. Det er trykkendringene som gjør vondt. Selv om han ikke er tydelig tett, så går kanalene helt bak mot ørene og det er neppe fri åpning når han snørrer så mye. Lykke til, god tur. Ta med paracet og gi om han får vondt. Og så er han så stor at han klarer å utligne om du viser han hvordan. Anonymous poster hash: b7445...08f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Det ville jeg tatt han til legen med. Ikke fordi han er så innmari syk, men fordi dere skal fly. Har gjort det selv et par ganger, og fikk med antibiotika en gang i tilfelle. Anonymous poster hash: 3f245...922
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Sjekk han hos legen, viktig at det ikke er noe med ørene! Hør hva han tenker! Det kan være vondt å fly m forkjølelse, og er han rett i bihulene/ øret er det grusomt! Da hadde jeg utsatt reisen! Hvis han ikke er tett på den måten så pøs på med nesedråper! Bruk dråper ikke spray, legg hodet hans langt bakover, tøm en dråpe i hvert nesebor og la han ligge sånn 1-2 min så det renner godt inn! Viktigste fasen er nedstigningen! Da bør han få nesedråper 20 min før den starter, hør m kabinpersonalet! Men du kan regne med en halvtime før, så ergo sats på å gi dette sånn 1 t før dere skal lande! Lykke til. Anonymous poster hash: 51ef0...e23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå