Gå til innhold

"Lettvint" middag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Taco

Spagetti & kjøttsaus

Pannekaker

Lasagne

Sweet & sour kylling med ris

Altså mye crapmat :)

Har begynt mer og mer å lage mat i fra bunnen av pga lavkarbo. Og er overrasket hvor fort dette går, så lenge man er i forkant hele tiden og god til planlegge. Så mye av det jeg lager kan nesten kalles for lettvint mat.

Men som andre kanskje ikke liker eller synes er herk å lage :)

Takk for tips.

Vi lager stort sett alltid mat fra bunnen, og noe tar lengre tid enn annet.

Så hører jeg andre si: "i dag tar vi noe lettvint". Så jeg lurer på; hvilke retter er disse lettvinte rettene 😊

Anonymous poster hash: 0083b...0b8

Annonse

Fylte spelt lomper😊 karbonadedeig stekt med hakket tomat med oregano og hvitløk, litt mais, løk og paprika. Legg kjøttdeigen i lompene og gratinert de med litt ost på toppen i ovnen noen minutter. Sundt, godt og lettvint

Anonymous poster hash: 22bd8...7dd

Dekk en langpanne med masse ulike grønnsaker. Alt kan brukes. Krydre med det du liker og ta litt olje på. Noen smørklatter er også godt. Legg frosne kyllinglår på toppen, krydre lårene med det du liker av krydder. Inn i ovnen på 225 gr i en time. Dette blir en utrolig saftig og god middag. Elsker når alt er i en form! Mens middagen lager seg selv i ovnen kan du leke med barna.

Anonymous poster hash: 7fb5a...0a2

Jeg lager nesten alltid mat fra bunnen (eller jeg lager ikke egen brød, pasta og sånn til vanlig). Lette middager her er for eksempel:

Fisk (ofte laks eller torsk) i ovn og noe salat og brød til.

Gulrotsuppe med koriander og ingefær

Pasta med skinke, erter og mais

Masse blandet salat og grønt med små kyllingstykker stekt på pannen

Japansk salat med biff

Og noen sjeldne ganger jukser vi og får fiskepinner, tomatsuppe eller ferdigpizza ;) (Har ett barn som lærte å elske Toro tomatsuppe i barnehagen, og uansett hva jeg prøver liker hun ikke min hjemmelagde like godt )

Anonymous poster hash: bd490...6da

Annonse

Lettvint mat her er sånt som:

omelett og salat

wok med laks eller reker. Liker ikke de frosne wokblandingene, men det tar jo ikke lange tida å skjære opp litt grønnsaker. 

Lapskaus av karbonadedeig og frossen lapskausblanding

Pølse og lompe på de dagene da vi har 15 minutter hjemom før vi må avgårde.

Jeg har kjøpt meg crockpot, så nå er all mat lettvint å lage☺

Hva lager du i crockpot'en da?

Anonymous poster hash: 0083b...0b8

Til nå har jeg laget pulled pork, biff, Kylling vinger, koteletter, fajitas og hel kylling. Alt har blitt knall godt☺ har i maten om morgenen så er maten klar når jeg kommer hjem fra jobb.

Pitabrød med et eller annet fyll. Pitabrød kan brukes sammen med det meste så det er bare til og lage en enkel salat og steke noe kjøtt og hive på noe rømme eller dressing så har du kjap middag :D

Pølser i brød

Div pastaretter

Wok

Stekte karbonadedeig med grønnsaker og potetstappe

Evt lage store prosjoner med div middag som du fryser ned så er det bare til og ta det opp til tining før dere stikker på jobb/skole, så er det bare til og varme opp når dere kommer hjem.

Steke et par grandiosa, selv om det kanskje ikke kvalifiserer til middag

mc donalds /burgerking/Peppes/Dolly/pizza bakeren eller annen junk :)

Røkelaks og eggerøre med salat.

Biff tartar.

Sashimiz

Pasta med pesto, cherrytomater, mozzarella og ruccola.

Fleskepannekake i ovn.

Suppe (fres sjalottløk og hvitløk i smør, ha i f.eks. blomkålbuketter og kyllingkraft, kok opp, kjør med stavmixer, spe med fløte, kok opp og smak til med salt/pepper/krydder).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...