Gå til innhold

Ville dere sendt i bhg med 37.7 i temp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor er litt løsninger i magen (ikke diare) og litt dårlig matlyst. Har 37.7 i temp men sprinter rundt..

Anonymous poster hash: 033b4...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke sendt da hun sikkert brygger på noe. Men er hun helt feberfri i kveld og natt så hadde hun vel kunne dratt i bhg så fremt hun ikke har løse hyppige bleier da

Anonymous poster hash: 0a308...f18

Skrevet

Ville ikke sendt, men så har ungene mine en normaltemperatur på ca 36,6.

Skrevet

Spørs hvor du har målt. Hvis det er i baken så er det ikke så høyt, men om det er under armen så ville jeg i alle fall dobbeltsjekket. Det er lett å måle 1 grad for lite under armen og om det er tilfelle så er det feber og barnet bør bli hjemme.

Anonymous poster hash: 5b59f...52c
Skrevet

Du sender henne selvfølgelig ikke i barnehagen! Hun er jo syk! Subfebril med dårlig matlyst og løs mage = syk!

Anonymous poster hash: 20cea...2c5

Skrevet

Veien til 38.0 er jo veldig kort og da er iallefall mine veldig reduserte. Men så har jo de lav kroppstemperatur til vanlig akkurat som meg.

Anonymous poster hash: 8f072...bdb

Skrevet

Har målt i stumpen.. Hun virker helt vanlig i formen..

Skrevet

Nja det ville jeg vært tvilende til

Anonymous poster hash: a6404...0d7

Skrevet

Men det må jo være en grunn til at du har sjekken temperaturen! Og når den da er såppass og magen er litt løs synes jeg det uansvarlig å sende i barnehagen

Anonymous poster hash: 8f072...bdb

Skrevet

Om det hadde vært mitt barn så hadde jeg sendt ham i bhg ja. Han blir ofte litt varm på ettermiddagen, og så lenge det ikke er oppe i 38 så er det ikke feber. Løs mage og dårlig matlyst er det heller ikke uvanlig at han har.

Men om han hadde hatt samme temperatur i morgen tidlig så hadde han blitt hjemme, for om morgenen er han aldri så varm hvis han er frisk.

Men det er mitt barn, du kjenner nok ditt barn best. :)

Anonymous poster hash: 24bef...36f
Skrevet

Løs mage skal man være nøye med. Vår barnehage har slitt med omgangssyken i flere uker nå, sønnen vår har hatt omgangssyken to ganger i løpet av denne tiden og vi har vært nøye med 48-timersregelen. Men de sier at de får ofte unger levert som ikke var der dagen før pga diare men så kommer de og har ennå diare. En del foreldre bryr seg ikke om smitte og det går ut over oss andre som bryr oss, og deres egne barn.

Anonymous poster hash: 75420...121

Skrevet

Jeg skrev jo at det ikke var diaré. . Hun er som regel ganske hard i magen, har i dag hatt potetstappe-konsistens..

Skrevet

Jeg skrev jo at det ikke var diaré. . Hun er som regel ganske hard i magen, har i dag hatt potetstappe-konsistens.. Anonymous poster hash: 033b4...df0

Dette kan være starten på diare. Men dere får se det an, ikke send henne om bæsjen blir bløtere.

Anonymous poster hash: 75420...121

Skrevet

Kommer an på almenntilstanden

Anonymous poster hash: cedec...325

Skrevet

nei,hadde holdt hun hjemme

Skrevet

Nei det hadde ikkje jeg gjort.

Dersom du sender barnet i barnehagen kan du rekne med og fyre opp den lille reaksjonen som barnet har.

Anonymous poster hash: 6b8fb...5be

Skrevet

37,7 om kvelden kan være helt normalt. Hvis formen er fin i morgen og hun ikke har temp hadde jeg sendt henne

Anonymous poster hash: cef58...193

Skrevet

Hvis hun ikke får mer feber i kveld eller i natt, og ikke går hyppig på do, og allmenntilstanden er normal hadde jeg sendt. Hilsen ped leder

Anonymous poster hash: 743e0...fe3

Skrevet

37.1 ved kveldsstellet nå, så da blir det bhg i morgen 😊

Skrevet

Det tenker jeg du finner ut av i løpet av nesten og i morgen tidlig, se an almenntilstanden og mål tempen før bhg.

Anonymous poster hash: 5b99c...deb

Skrevet

Det hadde jeg ikke en gang vurdert å bestemme meg for i kveld. Slike ting må man jo nesten se litt an. Dersom hun er fin i kveld og hele natt og har normal temperatur i morgen tidlig kan hun gå, er hun verre i morgen eller lik som nå, hadde jeg holdt henne hjemme, men det vet du jo ikke før i morgen tidlig, vet du vel? :)

Anonymous poster hash: b967f...e04
Skrevet

Jeg har et viktig møte i morgen tidlig som evnt bør avlyses allerede i dag da flere av deltagerne pendler til møtet.. men er hun syk så blir jeg naturligvis hjemme med henne..

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

37.7 er ikke feber, så om det kun var det som var greien så hadde jeg ikke holdt barnet hjemme. Derimot har hun løs mage og er uvel. Det er god nok grunn til å holde henne hjemme.

Skrevet

Mitt barn har lav normaltemp og er syk ved 37,7. Hvordan ditt barn fungerer ved den temperaturen har jeg ingen formening om.

Anonymous poster hash: d50b1...bb9

Skrevet

Jeg er veldig nøye på slikt, men jeg hadde rett og slett sett an. 37,7 i morgentemperatur er én ting, nå på kvelden er ikke det spesielt høyt. Man kan ha løs mage uten at man er syk også. Dersom feberen stiger eller hun har mye løs mage i natt, hadde jeg vurdert å holde henne hjemme. Som sagt; jeg er nøye på å holde barna hjemme når de er syke, men det kan jo bli fryktelig mye hjemmedager om man skal holde dem hjemme hver gang de har litt høyere temperatur eller er litt snørrete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...