Gå til innhold

Hei til dere alle som prøver.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var så heldige å bli gravide på første forsøk tidlig i høst, men mistet desverre i SA i uke 6. Vi hadde brukt temping som prevensjon i et lite år, så vi hadde full kontroll på eggløsningen. Vi var så heldige å bli gravide igjen etter SA på første eggløsning, er nå i uke 22 :)

Har du god kontroll på eggløsningen din så du vet akkurat hvilken dag du har eggløsning?

Mitt første barn er et 'p-pille'barn. Med andre ord så var det ikke planlagt :)

Trodde det skulle bli like enkelt denne gangen, men tydeligvis ikke.

Mistet i en SA i februar i fjor (ca 10 uker) og her sitter vi å prøver igjen etter mange måneder med kjærestepleie og huskjøp.

Annonse

Førstemann kom som en fin overraskelse! Mens prøvingen på andremann har tatt sin tid.... Har ikke brukt prevensjon siden førstemann ble født ('11), men nå er vi altså inne i pp 9 med aktiv (slavisk :legrine: ) prøving. Trodde det kom til å bli lett som bare det!

Men er det noen av dere som har gått eller går på folsyre? Jeg har Starta opp med det

Anonymous poster hash: 95394...5a3

Det er veldig lurt! For at folsyra skal ha den effekten den skal ha, bør en bruke det i minimum tre måneder før en blir gravid, sa jordmor til meg.

Anonymous poster hash: 80fb6...285

Jeg har prøvd og bli graid nå, men vi har nettopp begynnt og prøve så vi har vel så og si bare prøvd i 2uker men jeg har en følelse som sier jeg er men kan bare være hode mitt som prøver og overbevise meg for noe som ikke er der. Men vi venter i spenning nå. 

Jeg er litt usikker men jeg tror jeg var gravid i Desember for jeg fikk en positiv og en negativ test så planen var og gå inn til legen etter nyttår men fikk ikke tid til det, for noen dager etter nyttår fikk jeg utrolige kramper og hadde en blødning så vi har en mistanke om at jeg hadde spontanabort da  :frown: Men nå prøver vi og få et lite barn, så jeg håper dette går vist ikke så er det bare og prøve videre :D

Annonse

En ting er sikkert at vente tiden er virkelig lang :-p men nå har jeg egentlig bestemt at jeg skal forsette og prøve, men at jeg bare tar det rolig og prøve åå ikke tenke på det noe særlig :-)

Går inn i 20.pp her! Ble gravid på første forsøk for 2,5 år siden, men mistet tidlig. Ventet i litt over er halvt år før vi begynte og prøve igjen, og slik ble det!! 😝

Men men, blir vel vår tur igjen også! 👍

Anonymous poster hash: 815f9...16e

Pp - prøveperiode har jeg skjønt. Med da dere er i 4 pp, er det 4 gangen ved eggeløsning og dere har ubeskyttet sex? Har jeg forstått det riktig? :)

Det er fjerde syklusen en prøver, dvs fjerde eggløsning ja :)

Anonymous poster hash: 80fb6...285

Pp - prøveperiode har jeg skjønt. Med da dere er i 4 pp, er det 4 gangen ved eggeløsning og dere har ubeskyttet sex? Har jeg forstått det riktig? :)

Det er fjerde syklusen en prøver, dvs fjerde eggløsning ja :)Anonymous poster hash: 80fb6...285

Okei, er litt ny i detta og prøver å sette meg inn i litt av hvert! Takk for svar :)

Første: ikke planlagt - sa i uke 6

Andre: 2 pp

Tredje: 1 pp

Fjerde: 1 pp - ma i uke 9 i januar 15

Venter på eggløsning og ny mens før vi prøver igjen :)

Ja, man har vel eggløsning på eggstokkene annenhver gang så fremt man har to stk da ;)

Etter 3mnd så stresser jeg ikke så mye med dette nå. jeg lar deg gå sin gang. Fler som har det sånn? Før så gikk jeg hele tiden og tenkte er jeg gravid? Jeg prøvde og finne symptomer Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...