Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er lite stråling fra røntgen hos tannlegen.

Men personlig ville jeg nok valgt og informert tannlegen, kanskje utsatt røntgen. Men det er fordi jeg vet med meg selv at jeg hadde plaget meg selv i lang tid om testen er positiv å jeg hadde tatt røntgen.

Eller så informerer du, å får en slik blymatte over magen. Du kan jo også ta en hjemmetest på morgenen?

Jeg måtte selv ta røntgen av lungene litt over 4 uker på vei, ble beroliget med at det er liten fare forbundet med det. Verre med en lengere flytur.

Men som sagt, personlig hadde jeg nok latt vær å ta røntgen for sikkerhetsskyld om det ikke er noe akutt (at du har vondt).

Anonymous poster hash: a17a3...638

I de to årene jeg har prøvd har jeg vært til tannlegen i perioder jeg har trodd at jeg kanskje var gravid. (2 ganger) Jeg sa da ifra og de tok hensyn til dette både ved røntgen og bedøvelse. nå var jeg ikke gravid noen av gangene, men bedre føre var.

Jeg har fått beskjed om å oppføre meg som om jeg er gravid etter innsetting, og har derfor sagt ifra når jeg har hatt MRI av andre grunner, har sagt til fastlegen at jeg kun kan ta gravidvennlige medisiner og ville sagt i fra til tannlegen og. Risikoen er minimal (eller ikke-eksisterende), men skader ikke å si i fra.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...