Gå til innhold

Når gikk dere fra barnesete til bare bilpute?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri (de eldste er 13 og 11 år). De satt i sånn putestol til de vokste ut av den. Eldstemann er veldig stor for alderen og vokste ut av en allerede da han var ca 8,5 år, nestemann for ca et halvt år siden, altså 10,5 år. Jeg vet ikke akkurat hvor lange og tunge de var da, men ca 145-146 cm og 35-40 kg vil jeg tro. De fikk i hvert fall ikke skikkelig plass lenger.

Anonymous poster hash: 33578...8f2

Annonse

Vi går over til pute nå. 8år og 1,48 høy, vet ikke vekt. Hun får ikke skikkelig plass i beltestolen lenger og må sitte litt fremover. Da er sidebeskyttelsen unyttig allikevel og komforten er ikkeeksisterende.

Anonymous poster hash: 7387f...daf

Vi har britax sin beltestol, det var den som kunne reguleres mest i høyden da vi kjøpte. Min snart 11 åring på 33 kg og 148 cm passer enda, men tror nok at vi må gå over til pute om ikke så lenge. Puten erstatter ikke beltestol, men sørger for at belteføringen blir riktigere synes jeg.

Bilstol til 13 år, må sitte på pute nå. Får ikke kjøre med andre enn mor og far

Anonymous poster hash: c4b15...80e

Bilstol til 13 år??!? Og pute etter det?? Tipper hun eller han er rimelig flau over det. Men så skriver du også at barnet ikke får sitte på med andre enn dere foreldre, så dere er nok et meget spesielt tilfelle.

Anonymous poster hash: 80536...40b

Annonse

Bilstol til 13 år??!? Og pute etter det?? Tipper hun eller han er rimelig flau over det. Men så skriver du også at barnet ikke får sitte på med andre enn dere foreldre, så dere er nok et meget spesielt tilfelle.

Hehe, klarte ikke å dy meg med alle de diskusjonene om temaet her 😂

Hvorfor skal du bruke bare pute da? Det er jo anbefalt med beltestol frem til de er lange og tunge nok til å ikke bruke noenting....

En sånn billig beltestol er mye bedre enn bare pute

http://www.barnashus.no/britax-adventure-black-thunder-5012124062418.html

Mine jenter på 6 og 8 år sitter begge i beltestol.

Anonymous poster hash: c53e9...66d

Her må alle under 18 år sitte bakovervendt.

Anonymous poster hash: 5575a...e4a

Håper dere øver litt før evt oppkjøring, kan bli vanskelig å være bakovervendt sjåfør 😂

Pute er aldri anbefalt, og det jobbes med et forbud. Veldig mange bilstolforhandlerer har allerede fjernet pute fra sitt sortiment. Hvis barnet ikke kan sitte i beltestol lenger så må det sitte som vi voksne gjør da det er sikrere uten noen ting enn å sitte på pute.

Anonymous poster hash: 40259...cb8

Hehe, klarte ikke å dy meg med alle de diskusjonene om temaet her 😂

Haha! Godt det var tull...😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...