Gå til innhold

Hvordan fungerer det å jobbe som vikar gjennom Adecco? Tenker på det med lønn b.l.a.

Anbefalte innlegg

Hørte det er mulighet for å bli barnehagevikar gjennom dem.

Hvordan får man greie på når man ev skal jobbe?

Får man lønn fra barnehagen eller Adecco?

Blir lønnen mindre når man jobber gjennom dem?

Kom gjerne med annet også hvis noen har greie på hvordan det fungerer :)

Anonymous poster hash: af5ea...143

Fortsetter under...

Jobber du gjennom Adecco er det adecco som er arbeidsgiveren din. Arbeidsgiver utbetales lønn.

Du skriver en generell arbeidsavtale med Adecco og de ringer og tilbyr deg oppdrag. Du får en oppdragsavtale for hvert oppdrag.

Du forhandler lønn med Adecco.

Anonymous poster hash: 4ad22...aa4

Jeg jobbet med engasjement i staten gjennom Adecco så jeg hadde faste jobbtider hver dag.. Men fikk beskjed km at hvis det hadde vært et vikariat så hadde de ringt enten samme dag eller dagen før om det oppstod behov i f.eks en barnehage.. Lønnen var fastsatt, så jeg fikk ikke noe mindre av å jobbe gjennom Adecco, men det blir vesentlig dyrere for de som leier deg inn (i dette tilfelle barnehagen), de må betale et tillegg til Adecco..

Det fungerte veldig greit for meg å jobbe gjennom Adecco og de hadde god regel og personalhåndbok.. Ingen problemer og jeg hadde ei kjempegrei kontaktperson.. :)

Anonymous poster hash: 8269d...b35

Jeg jobbet med engasjement i staten gjennom Adecco så jeg hadde faste jobbtider hver dag.. Men fikk beskjed km at hvis det hadde vært et vikariat så hadde de ringt enten samme dag eller dagen før om det oppstod behov i f.eks en barnehage.. Lønnen var fastsatt, så jeg fikk ikke noe mindre av å jobbe gjennom Adecco, men det blir vesentlig dyrere for de som leier deg inn (i dette tilfelle barnehagen), de må betale et tillegg til Adecco..

Det fungerte veldig greit for meg å jobbe gjennom Adecco og de hadde god regel og personalhåndbok.. Ingen problemer og jeg hadde ei kjempegrei kontaktperson.. :)

Anonymous poster hash: 8269d...b35

Må bare "arrestere" deg litt når du sier det blir dyrere for de som leier deg inn. Dette stemmer ikke alltid. Oppdragsgiver slipper arbeidsgiveravgift, pensjonesinnbetaling, feriepenger o.l. Dette er noe jeg kjenner godt til da vi bruker Adecco da det er sesong.

Vi har ikke like mye behov for ansatte gjennom hele året.

Hva Adecco betalt i lønn til de vi leier inn har ikke vi noe forhold til.

Jobber du for en "sær" bedrift så kan det være andre ting du ikke får som gode i bedriften du er innleid hos, som de fast ansatte får. Være seg alt fra leie av firmahytte, reduserte priser i kantine, firmasammenkomster og andre sosiale ting.

Men jeg har selv fått jobb gjennom Adecco og var veldig fornøyd med de som bemanningsbyrå. Jeg var innleid i 3 mnd før jeg ble tilbudt fast jobb fra oppdragsgiver. De brukte denne tiden som en slags prøveperiode.

Anonymous poster hash: 36434...190

Jeg jobbet i Adecco ved siden av deltidsstudier. Du kan få oppdrag for lengre perioder eller enkeltdager, du kan bli ringt til uka/dagen i forveien eller tidlig samme dag. Barnehagene får gjerne sine favoritter blant vikarene, og vil ofte spørre etter de de synes fungerer best. Lønnen får du fra Adecco, du får lønn etter annsienitet.

Det fungerte veldig bra for meg, var stort sett i samme barnehage i 2 år, er du uheldig kan du komme til å få en dag her og en dag der, eller ingen oppdrag i det hele tatt. Mengden oppdrag er også veldig varierende i forhold til årstid, ofte er det lite i oppstarten av barnehageåret. Da er alle sykemeldte osv på plass :P Desember- februar er det ofte stort behov for vikarer pga omgangssyke/influensasesong...

Anonymous poster hash: 6e3a4...7c6

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...