Gå til innhold

Hvis du er invitert i bryllup og middagen er..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en gang tapas i et selskap (ikke bryllup) og da fikk alle et ferdig dekket fat med tapas. Det var mye rart på fatet og tydelig at ikke alle likte alt. Jeg likte det meste men ikke alt, ble ikke mett og flere andre sa at de og ikke ble mett. Det var litt kjedelig. Så ha koldtbord når det er tapas. Og husk på rikelig med mat og utvalg :)

Anonymous poster hash: 5bb6f...d1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja takk :D Kommer gjerne i bryllupet deres. Bedre med tapas enn sliten skinkesteik som er seig i kantene! For å ikke glemme de trauste potetene.

Endret av Gjest
Skrevet

Jeg synes folk skal planlegge det bryllupet de vil ha. Selvfølgelig skal man ta hensyn til gjestene, men selv om det er en her som sier hun ikke liker tapas, så bør det være mulig for stort sett alle å finne noe de liker.

Å ha flere serveringsstasjoner er lurt, da kan mange forsyne seg samtidig. Dessuten er det viktig at det er nok mat. Synes noen ganger det er for lite av enkelte retter når man bestiller tapas til store selskaper og det er stusselig synes jeg.

Det fine med Tapas er at det er noe for en hver smak, og jeg skrev ikke at jeg ikke likte Tapas. Syns bare ikke om å servere det som en middag. Siden det faktisk ikke er en middag.

Anonymous poster hash: 232b5...931

Skrevet

Jeg er både kresen og allergisk så tapas er ikke noe stor suksess for meg da de rettene som alle liker blir spist opp ila eller under første servering.

Det er ditt bryllup og dere må få feire det som dere vil, ta en titt blant gjestene dine. Er de sånn som meg eller er de sånn som de fleste i tråden?

Anonymous poster hash: 66a77...060

Skrevet

Jeg synes folk skal planlegge det bryllupet de vil ha. Selvfølgelig skal man ta hensyn til gjestene, men selv om det er en her som sier hun ikke liker tapas, så bør det være mulig for stort sett alle å finne noe de liker.

Å ha flere serveringsstasjoner er lurt, da kan mange forsyne seg samtidig. Dessuten er det viktig at det er nok mat. Synes noen ganger det er for lite av enkelte retter når man bestiller tapas til store selskaper og det er stusselig synes jeg.

Det fine med Tapas er at det er noe for en hver smak, og jeg skrev ikke at jeg ikke likte Tapas. Syns bare ikke om å servere det som en middag. Siden det faktisk ikke er en middag. Anonymous poster hash: 232b5...931

Da misforstod jeg deg. Du har rett i at det ikke er en middag opprinnelig, men det er jo helt klart slik at vi i Norge har utvidet det. Kanskje er det feil å kalle det tapas, kanskje bør det betegnes som buffet med tapasretter.

Skrevet

Jeg er både kresen og allergisk så tapas er ikke noe stor suksess for meg da de rettene som alle liker blir spist opp ila eller under første servering.

Det er ditt bryllup og dere må få feire det som dere vil, ta en titt blant gjestene dine. Er de sånn som meg eller er de sånn som de fleste i tråden? Anonymous poster hash: 66a77...060

Men hvis du er kresen og allergisk, er det vel stor fare for at også en tradisjonell tre- eller fireretters middag vil kunne bli feil?

Skrevet

Det fine med Tapas er at det er noe for en hver smak, og jeg skrev ikke at jeg ikke likte Tapas. Syns bare ikke om å servere det som en middag. Siden det faktisk ikke er en middag.

Sorry, fikk ikke med meg hun ene som faktisk skrev at hun ikke likte Tapas før etter jeg hadde svart. Trodde du mente jeg ikke likte det ut i fra mitt svar.

Skrevet

Vi har vert i bryllup der det var tapas og det er jo så mye godt. Jeg hadde gjerne kommet i et sånt bryllup igjen :)

Skrevet

Det er kjempe godt! :) Også syns jeg det blir mindre "stivt" med tapas koldtbord eller at man har et utvalg av tapas på hvert bord :) Nammmmm

Gjest Julia1984
Skrevet

Veldig bra. Ikke minst blir litt mindre formelt og høytidelig. Har vært i mange tradisjonelle bryllup som er så stive og høytidelige

Skrevet

Det er ditt bryllup og dere må få feire det som dere vil, ta en titt blant gjestene dine. Er de sånn som meg eller er de sånn som de fleste i tråden? Anonymous poster hash: 66a77...060

Men hvis du er kresen og allergisk, er det vel stor fare for at også en tradisjonell tre- eller fireretters middag vil kunne bli feil?

Jeg er allergisk mot sjømat, nøtter og sitrusfrukter. Er det skalldyrmiddag så kan jeg ikke spise uansett, men en tradisjonell tre-fireretters middag består som regel av melon og spekeskinke, stek i en eller annen form med grønnsaker og mouse av et eller annet til dessert. Det er ganske safe og stort sett noe alle spiser, selv om det er litt blatt og kjedelig.

På de tapasselskapene jeg har vært i har det vært mange skalldyrretter, masse med blåmuggoster og kryddertyper/blandinger jeg ikke liker. Jeg er er ikke stolt av meg selv i matveien å for å skjule det er jeg ekstremt småspist i sånne type arrangement. Jeg sier heller ikke ifra fordi jeg vil ikke være til bry ovenfor vertskapet. Her spør HI hva folk tenker om mat valget hennes og jeg svarer.

Anonymous poster hash: 66a77...060

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg er glad i tapas, men synes at det begynner å bli fryktelig kjedelig.  "Alle" serverer det jo - barnedåper, konfirmasjoner, andre selskaper.  Her dessuten til gode å få servert ferdiglevert tapas som virkelig er god.  Jeg synes at det meste smaker for lite, virker som oppvarmet mat eller mat som har ligget en stund og blir blaut og smakløs og det blir som mange sier her, fort tomt for det folk liker best og så må man spise seg mett på ting som ikke er så godt for å å ikke gå sulten gjennom kvelden.

Jeg er dessuten enig i at tapas ikke er middag og det er vel derfor kvaliteten blir for dårlig også, for å klare å fylle opp med billige saker for å kunne lage noe som ligner middag av det uten at det blir for dyrt.  Tapas egner seg som en liten kveldsrett, enkel lunsj eller som en annen smårett.

Skal jeg ha tapas så skal jeg lage den selv, spise den hos noen som lager god tapas eller gå på en tapasrestaurant hvor jeg kan bestille akkurat de rettene jeg vil ha.

Hadde jeg fått tapas i bryllup hadde jeg smilt pent, sagt at det smakte nydelig (selv om jeg sannsynligvis ikke mente det) og oppført meg pent og tenkt at det er vertene som velger hva de serverer og at maten ikke er det viktgeste, selv om jeg sannsynligvis ikke helt hadde ment det heller.  For hva er vel et bryllup uten god mat?

Skrevet

Deilig!

Åh, nå fikk jeg lyst på tapas!!! :-)

Skrevet

Heller tapas enn kalvestek på en seng av rødvinssaus og fløtegratinerte poteter. Syns de typiske tradisjonelle bryllupsmiddagene er kjedelige, og har sjelden følt det er noen wow-faktor over serveringen. Et spennende tapasbord setter jeg pris på, og elsker at bryllup ikke skal være en lekeslottsmiddag.

Er så enig. Samtlige tradisjonelle bryllupsmiddager jeg har smakt har vært temmelig kjedelige. Når det har vært koldtbord, tapas, grillbufeet osv har jeg nærmest trillet derifra. Å servere god tre-retters til mer enn 50 mennesker er en stor utfordring og maten smaker som regel deretter.
Skrevet

Noe av det jeg liker best ved bryllup og andre feste med matservering, er at jeg slipper å lage mat !

Spiller liten rolle hva som blir servert, tapas er nydelig og noe for enhver smak:)

Skrevet

Nå blir jeg stressa... Vi skal gifte oss snart og middagen blir ytrefilet av rein med tilbehør. Når jeg leser her hva folk skriver om tradisjonelle måltider tenker jeg at det blir kjedelig og at folk blir misfornøyd med maten :( Det er gode kokker som skal lage maten, så jeg håper og tror at de gjør en god jobb og at det blir godt, men nå ble jeg altså stressa likevel. 

Anonymous poster hash: 69b00...27b
Skrevet

Nå blir jeg stressa... Vi skal gifte oss snart og middagen blir ytrefilet av rein med tilbehør. Når jeg leser her hva folk skriver om tradisjonelle måltider tenker jeg at det blir kjedelig og at folk blir misfornøyd med maten :( Det er gode kokker som skal lage maten, så jeg håper og tror at de gjør en god jobb og at det blir godt, men nå ble jeg altså stressa likevel. 

Sorry, det var ikke meningen å spore av fra tråden. Hadde blitt glad for å få servert tapas i bryllup :) 

Skrevet

Jeg er veldig glad i tapas!

Men ville nok stusset litt dersom du hadde servert tapas som middag i et bryllup.

Tapas passer som en smårett når man ikke er altfor sulten, f.eks som lunch eller en kveldsrett eller rett og slett som kosemat.

Min opplevelse, når det serveres som "middag", er at det fylles opp med "fyll" av brød amadinepoteter, omeletter o.l.

Tapas kunne nok fungert som mat i et typisk uformelt formiddagsbryllup hvor det serveres "fingermat", hvor man kanskje ikke har en formell bordplassering men vandrer rundt osv. Men ikke i et ettermiddagsbyllup hvor det skal serveres som middag.

Anonymous poster hash: 90db4...2e7

Skrevet

Min opplevelse, når det serveres som "middag", er at det fylles opp med "fyll" av brød amadinepoteter, omeletter o.l.

Skal folk hive innpå 500 g med kjøtt og skinke? Jeg elsker amandinepoteter og fersk brød med aioli er nydelig.

Skrevet

Hvis dere samtidig har et uformelt bryllup, uformelle lokaler, ingen krav til antrekk, en original bryllupskake (altså ikke tre etg med brud og brudgom) osv, så er det helt greit.

Å få servert fingermat i et bryllup er ikke noe jeg forventer.

Anonymous poster hash: 005aa...06a
Skrevet

Jeg synes det er fint at bryllup er forskjellige. Jeg liker både tapas og steik.

Hadde en av gjestene mine vært allergisk, så ville jeg gjerne visst det, så kunne vi få holdt av riktig mat til denne gjesten.

Skrevet

Så lenge bryllupet er mer uformelt ellers er tapas supert. Men i et mer formelt bryllup funker det dårlig. Ellers er det litt dumt når det er mange gjester. De første som forsyner seg er ferdig med maten Før de siste har fått noe som helst. Det er litt kjedelig. Men med god logistikk Bør det gå finfint.

Anonymous poster hash: 698f2...159

Skrevet

Jeg blir veldig glad for steik i bryllup, men tapas/koldtbord er greit det også. Forutsetter som mange sier at det er nok mat, og gjerne flere stasjoner.

Skrevet

Har fått det i to bryllup og elsket det. Så mye bedre enn tradisjonelle bryllupsmiddager. I det ene bryllupet var det bestilt og det var godt. I det andre hadde to gode venner av bruden laget alt. Helt fantastisk. De safet med litt koldtbordmat (karbonader og litt til) fordi "gamle liker nok ikke tapas". Karbonadene lå igjen, for å si det slik ;)

Skrevet

All god mat er topp i bryllup!

Vi skulle selv hatt tapas, men valgte å reise til utlandet alene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...