Gå til innhold

Adams matkasse e.l. Sparer en virkelig inn på å ha dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å prøve Adams matkasse e.l, men er jo i grunnen ganske dyrt. Dog sier folk rundt at de sparer penger på dette grunnet mindre impulskjøp på butikken. Hva er deres erfaring?? :)

Anonymous poster hash: 4f6d1...583
Skrevet

KOmmer an på hvor mye du bruker fra før.

Anonymous poster hash: 0b7a0...009
Skrevet

Jeg hadde ikke spart penger på det... Vi handler for cirka 1000 kroner hver mandag, og er da bare innom butikken fredag eller lørdag så barna får kjøpe litt lørdagsgodt. Inni disse 1000 er jo melk og brød, hygieneartikler, middager osv, alt vår familien på 4 trenger på en uke...

Anonymous poster hash: a7195...a6a

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet (endret)

Fordyrende mellomledd!! Det er lite mat og råvarene er dårlige.

Vi skal si det opp, forresten.

Endret av MammaTilKidsa
Skrevet

Jeg har Adams matkasse. Vi er superfornøyd. Sparer masse fordi jeg bare går på butikken en gang i uka nå. Men det som er viktigere enn å spare er at jeg slipper å planlegge middager og vi har nå sunne, gode middager hver dag hele uka. Jeg pakker bare opp maten hver mandag og resten av uka tar jeg bare en oppskrift hver dag😊

Skrevet

Vi sparer penger på det pga mindre handling. Vi spiser mer variert mat, og vi kaster mindre mat. Så vi er kjempefornøyd :)

Skrevet

Jeg hadde ikke spart penger på det... Vi handler for cirka 1000 kroner hver mandag, og er da bare innom butikken fredag eller lørdag så barna får kjøpe litt lørdagsgodt. Inni disse 1000 er jo melk og brød, hygieneartikler, middager osv, alt vår familien på 4 trenger på en uke...

Hvordan får du det til? Vi bruker over 10000,- per måned på mat. I tillegg kjøper vi mat i kantinen på jobb. Vi er også 4, og barna er små.

Skrevet (endret)

Hvordan får du det til? Vi bruker over 10000,- per måned på mat. I tillegg kjøper vi mat i kantinen på jobb. Vi er også 4, og barna er små.

Lurer jeg også på. Vi er to voksne og to barn som spiser, minste får flaske og vi bruker mellom 10 og 15 tusen i måneden på mat pluss 4000 på bensin Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Vet ikke om jeg sparer så mye penger, men det koster ikke så mye mer enn om jeg hadde handlet selv.. og jeg sparer masse tid og frustrasjon! Nå har mannen middagen klar når jeg kommer fra jobb. Uvurderlig! !

Skrevet

Vi hadde ikke spart på det. Handler somregel på Rema1000. Vi bruker ca 1500 1700kr uka på mat til 2 voksne og 2 barn. 10 -15.000kr i mnd er jo helt sykt. Idioti vil jeg kalle det, og sløsing!

Anonymous poster hash: 11a7a...ab4

Skrevet

Vi sparar nok ikkje, men det er deilig å sleppe planlegginga.  Vi får sunne og gode middagar, og får prøvd ut grønnsaker og mat eg vanlegvis ikkje lagar.  For oss er det så rikeleg med mat at eg som regel har til lunsjmat dagen etter, istaden for å gå i kantina.

Vi har 5 dagars kasse annankvar veke.

Skrevet

Tror ikke vi sparer stort, men nå slipper vi å på butikken så ofte, slipper å lure på hva vi skal spise og vi får sunn mat hver dag.

Anonymous poster hash: 79efa...fb0

Skrevet

For vår del hadde det ikke vært lønnsomt. Må på butikken uansett for å handle alt annet til en familie på 4 stk. Handler for ca 1200 i uka, det inneholder alt av brød, pålegg, middag, hygieneartikler, bleier (begge to er bleiebarn) and so on. Lever fint med mye god mat. Følger kun handleliste enten det er middag eller ikke på den.

Skrevet

Vi er to voksne og en baby som fullammes, bruker 6-10.000 kr i måneden på mat da vi er veldig opptatt av sunn, ren og naturlig mat. Bruker f.eks. kokosolje, økologisk vaniljepulver, kokosmel m.m på helsekosten og det er ikke akkurat billig.

Anonymous poster hash: 94125...ee5
Skrevet

For vår del hadde det ikke vært lønnsomt. Må på butikken uansett for å handle alt annet til en familie på 4 stk. Handler for ca 1200 i uka, det inneholder alt av brød, pålegg, middag, hygieneartikler, bleier (begge to er bleiebarn) and so on. Lever fint med mye god mat. Følger kun handleliste enten det er middag eller ikke på den.

Klarer faktisk ikke å tro at dere lever fint med mye god mat. Man få rikke mye god mat dom er sunn for 1200 i uka. Det er bare tull

Skrevet

Jeg handlet akkurat all maten for ei uke, og betalte 700kr.

Kanskje vi må supplere med noe pålegg, men får mye pålegg for 300kr.

Anonymous poster hash: 8e10e...c7f

Skrevet

Ser det er mange som sier at man slipper å gå i butikken så ofte. Hva med å planlegge? Ukeshandle?

Sparer mye på dette.

Vi selv handler en dag i uka. Eneste vi kanskje må supplere på er brød og melk.

Har flere i vennekretsen min som kun handler 1 gang i uken eller hver 14 dag.

Når jeg leser her at en familie på 4 som bruker melleom 10 og 15 tusen på mat så bør man sette seg ned og se på hva man egentlig handler. Dette er galskap.

Vet om et par stykker som har prøvd matkasse fra Godt levert og ikke vært fornøyd i forhold til prisen. I tillegg har de ikke levert da de skal bestandig. Kassene har kommet 1 og 2 dager forsent, og da har de vært nødt til å handle mat i butikken allikevel.

Anonymous poster hash: 6487a...267
Skrevet

Klarer faktisk ikke å tro at dere lever fint med mye god mat. Man få rikke mye god mat dom er sunn for 1200 i uka. Det er bare tull

Kjære vene.. Vi er en familie på 5, handler for 12-1300 kroner i uken, og vi spiser sunt nok!! Vi spiser laks, torsk, kylling, elgkjøtt (mannen jakter, så der sparer vi litt) vi spiser et par vegetarretter i uken, baker eget brød og spiser knekkebrød. Havregrøt med blåbær fra frysen til frokost, gjerne en suppe til middag.

Anonymous poster hash: 95a45...59e

Skrevet

Jp man får mye god og sunn mat for 1200 i uka. Forrige uke handlet vi for 1500 og uka før for 11, så noen uker bare 850. Har fri tilgang på hjortekjøtt siden min far jakter eller handles alt. Mannen baker innimellom, han lager brød, rundstykker, pitabrød, hamburgesbrød eller wraps om vi trenger det. Alt grovt og sunt. Vår ukesmeny er sunn og variabel. At noen ikke klarer å tenke seg at man kan bruke så lite å¨mat skjønner jeg ikke. Det handler om å være kreativ og å lage masse forskjellig. Det som er utenom vårt matbudsjett er hundemat, kattemat og snus til mannen.

Skrevet

Jo, det går fint an! Vi handler på Rema. Vår ukeshandling kom denne uken på 1050,-, og de middagene vi skal ha neste uke er: wok (ferske grønnsaker og kyllingfilet), bacalao, squash-lasagne med karbonadedeig, ørret og ovnsstekte grønnsaker, lapskaus, taco med kylling. Kjøpte i tillegg pålegg, frukt, yoghurt, cottage cheese, 3 grovbrød, knekkebrød, melk, mørk sjokolade, bleier, middagsglass, smoothie, tørkepapir og sikkert mer jeg har glemt.

Anonymous poster hash: 8b734...158

Skrevet

Jo, det går fint an! Vi handler på Rema. Vår ukeshandling kom denne uken på 1050,-, og de middagene vi skal ha neste uke er: wok (ferske grønnsaker og kyllingfilet), bacalao, squash-lasagne med karbonadedeig, ørret og ovnsstekte grønnsaker, lapskaus, taco med kylling. Kjøpte i tillegg pålegg, frukt, yoghurt, cottage cheese, 3 grovbrød, knekkebrød, melk, mørk sjokolade, bleier, middagsglass, smoothie, tørkepapir og sikkert mer jeg har glemt.

Beklager men med minst du ikke bor i Norge tror jeg ikke på det
Skrevet

Jo, det går fint an! Vi handler på Rema. Vår ukeshandling kom denne uken på 1050,-, og de middagene vi skal ha neste uke er: wok (ferske grønnsaker og kyllingfilet), bacalao, squash-lasagne med karbonadedeig, ørret og ovnsstekte grønnsaker, lapskaus, taco med kylling. Kjøpte i tillegg pålegg, frukt, yoghurt, cottage cheese, 3 grovbrød, knekkebrød, melk, mørk sjokolade, bleier, middagsglass, smoothie, tørkepapir og sikkert mer jeg har glemt.

Da må du nesten bli litt mer kreativ, tror jeg...

Skrevet

Du sparer nok ikke penger på det, men du slipper å handle og planlegge middagene selv. Men når du uansett må ut og handle alt det andre dere trenger, foruten middagene, så ser jeg ikke vitsen.

Vi er en familie på 4, og vi handler for 1300-1500 kr i uken.

Anonymous poster hash: 3ca2e...e54
Skrevet

Da må du nesten bli litt mer kreativ, tror jeg...

Jeg er opptatt av bærekraftig og sunn mat. Spiser feks kun kylling fra oppdrettere som ikke tilfører antibiotika i foret osv. Tydelig at dere spiser billig mat og kjøper billige sjampoer, bleier osv
Skrevet

Vi er misfornøyd med råvarene og oppskriftene fra Adams matkasse. Godt levert er mye bedre (original, ikke ekspressen!). Men tviler på at man sparer penger. Det mest økonomiske er vel å ukeshandle selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...