Gå til innhold

Hvor høy belåningsgrad har du på huset og hva er huset verdt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at nordmenn låner i stor skala om dagen og boligmarkedet er høyt priset. Ved å kjøpe et hus i dag vil vi ende opp med 2,9 mill i lån. Er det vanlig i dag? Da er vi godt innenfor egenkapitalkravet. Vil jo ende med å eie eget hus om 25 år i stedet for å leie, men synes det er skummelt å ta opp så mye lån. Vi jobber begge fullt og har inntekt på over en mill samlet.

Anonymous poster hash: f4ff4...3c5

Fortsetter under...

Skrevet

2,9 mill er vel innenfor normalen med deres inntekt, sett at det ikke er noen vesentlige forhold vi ikke kjenner til. Vi har lån på 2,5 og hus til rett over 5. Ligger på samme lønnsnivå som dere. Ikke noe problem å betjene.

Anonymous poster hash: 0f63d...752

Skrevet

Vi har ca 1 million i inntekt til sammen. Har 3.5 i lån. Har i tillegg leieinntekter på 10000. Huset har en verdivurdering på 5000000. Føler vi har det fint økonomisk

Anonymous poster hash: fb445...b60

Skrevet

Vi har lån på 6 mill. Husets verdi er ca 8,5 mill. Samlet inntekt på 1,85 mill. Vi har svært gode marginer hver måned, mye å gå på.

Anonymous poster hash: ae86d...15a

Skrevet

Vi har 2,5 i total gjeld (bil og hus), boligen er taksert til 3,7 mill. Har en total inntekt på rundt 800.000,- og fire barn, så her er det ikke mye å gå på i måneden, jeg synes vi bruker litt for stor del av inntekten vår på å bo.

Anonymous poster hash: 9dc4a...889
Skrevet

Vi har to mill i lån,huset er verdt 4,tror jeg. Vi har ca 1 mill i inntekt totalt. Vi har god råd og har vært heldige i boligmarkedsammenheng.. Ser at det er vanskelig å kjøpe noe som helst inder 4-5 mill nå til dags..

Anonymous poster hash: c57de...654

Annonse

Skrevet

Har lån på 350 000,- Huset er taksert til 1,4. Inntekten min er på 475 000,- i året.

Anonymous poster hash: c40ef...541
Skrevet

Lån på 3 mill, nytt hus som koster 3,8 nå før det er bygd. Tipper det har høyere takst når det er ferdig.

Anonymous poster hash: c6ffa...7f1

Gjest Turid87
Skrevet

Lån 6,3. Husets verdi 7,5. Inntekt ca 1,3 mill pluss leieinntekter fra kjellerleilighet. Vi har så vi klarer oss!

Skrevet

Har samlet lån på 1.8 mill. Huset har en markedsverdi på 6.5 og hytta markedsverdi på 2.5

Vi har samlet brutto inntekt på rett over millionen + netto inntekter av utleie på 10 000 pr år.

Anonymous poster hash: c276d...525

Skrevet

Mamma123: Hvordan fikk dere så høyt lån på den inntekten? Hvilken bank bruker dere? Har omtrent samme inntekt som dere og vi vurderer høyere lån for å pusse opp/vedlikeholde hytte og hus.

Anonymous poster hash: c276d...525

Skrevet

Vi har lån på 3,75 - huset verdt ca 5,2! Tjener ca 1,3 til sammen + 8000 inn i leigeinntekter fra kjellerleilighet

Skrevet

samlet inntekt rundt 1,4, vi har boliglån på 1,2 og huset er verdt 2,5.

Anonymous poster hash: 42325...8c8

Annonse

Skrevet

Huslån på 3,5 mill og husets verdi er 5,5 mill.

Inntekt: 500.000 fra mannen (jeg er under utdannelse så jeg har studielån og stipend, men dette er ikke reknet som inntekt fra banken sin side)

Skattefrie leieinntekter: 180.000

Grunnen til vi har fått lån var fordi banken kunne ta sikkerhet i min fremtidig arv (en verdi på ca. 20 mill i fast eiendom), min far var med i et møte og sa at om jeg noen gang skulle få bruk for det så fikk jeg forskudd på arven min. Dette godtok utrolignok banken. I tillegg venter jeg gode lønningsvilkår når jeg er ferdig med utdannelsen min, dette tok de også med i regnestykket.

Anonymous poster hash: 0ab5c...a20

Skrevet

ca 1,5 mill i samlet inntekt, boligen er verdt 3 mill, har ca 25% belåningsgrad.

Anonymous poster hash: 8e9f5...e92
Skrevet

Huslånet er på 2,6 og markedsverdien er på 3,5. Har 1 mill i samlet inntekt.

Anonymous poster hash: 26f61...53a

Skrevet

Totale lån 3,9 mnok, verdi på bolig 5,3 mnok, inntekt 470 000kr. Mye penger går til å bo, men trivselen gjør det verdt det.

Anonymous poster hash: 04f74...94a

Skrevet

Lån på 2,2 mill, og huset er takstert til 3,4 mill.

Har en samlet inntekt på ca 950 000 kr.

Vi har det veldig fint økonomisk. Sparer flere tusen hver mnd.

Anonymous poster hash: deef8...11d

Skrevet

Husert er verdt 4.3 mill. Har lån på 3.1 mill. Alenemor med inntekt på ca 600 000. Vi har mat på bordet hver dag, og klarer oss :)

Anonymous poster hash: dd40d...cf6
Skrevet

Totale lån 3,9 mnok, verdi på bolig 5,3 mnok, inntekt 470 000kr. Mye penger går til å bo, men trivselen gjør det verdt det.

Anonymous poster hash: 04f74...94a

3.9 mill i lån skal betjenes på en inntekt på 470 000??? Hvordan i alle dager klarer du å betjene både lån, mat og andre utgifter?

Anonymous poster hash: 8e9f5...e92

Skrevet

Det er alltid skummelt å ta opp lån, men man må jo bare hoppe i det. Sannsynligheten er stor for at boligprisene vil fortsette å stige, det vil jo aldri være et tapsprosjekt likevel. 

Jeg tok opp 1,2 mill i lån til en leilighet på 1,6 mill for 10 år siden. I dag er den verdt 2,2 mill, og jeg har bare nedbetalt 200.000 på lånet.

Boliglån er den sikreste investeringen jeg kan komme på.

Anonymous poster hash: 376b8...c69
Skrevet

Vi har et lån på 3 mill. Hus og hytte verdt ca 7 millioner.

Inntekt 1,4 millioner.

Sparer ca 10000 i mnd til opppussing, ferie og diverse. ..

Føler vi har romslig økonomi.

Anonymous poster hash: 7c36f...f1e

Skrevet

Lån: 2,7 mill

Inntekt: 1 mill

Takst hus: 6 mill

Anonymous poster hash: ee2c9...921

Skrevet

verdi 3, 4 mill (takst)

Lån 2.7 ca

Planlagt nedbetalingstid 8 år :)

Anonymous poster hash: 7f52f...3e9
Skrevet

verdi 3, 4 mill (takst)

Lån 2.7 ca

Planlagt nedbetalingstid 8 år :)

Glemte å skrive inntekt: ca 800 000 brutto tilsammen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...